Reklama

Reklama

Poslední večery na Zemi

  • Čína Di qiu zui hou de ye wan (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Hypnotický romantizující neo noir nejtalentovanějšího ze současných čínských filmařů Gan Biho je magickou meditací o prostoru a času i enigmatickou básní o ztrátě a bolesti. Film jako sen utkaný z nespolehlivé paměti a ještě nespolehlivější skutečnosti – barevně, světelně i kompozičně uhrančivý přelud narozený z melancholicky rozostřené přítomnosti a minulosti, která dost možná ani nebyla. Podmanivý rytmus a truchlivá obrazotvornost filmu o muži, který hledá svou dávno ztracenou lásku, evokuje ponuřejší a abstraktnější verzi raných filmů Wong Kar-Waie či vrcholných děl Andreje Tarkovského. Film, který nás zavádí do fantaskních ruin provinčního města Kaili na jihovýchodě Číny, vrcholí více než 50 minut trvajícím záběrem-zjevením natočeným bez jediného střihu ve 3D. Poslední večery na Zemi staví na mesmerizujícím efektu a náladě více než na zápletkách a zřetelné distribuci informací, činí tak ale z dobrého důvodu. Čím méně toho totiž víme, tím méně toho zapomeneme. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (47)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Prislo to takmer na konci festivalu v Cannes, ale to cakanie sa oplatilo. Najsilnejsim zazitkom, ktory prekonava ostatne, je film, ktory naplno vyuziva ten najsilnejsi filmovy prostriedok - samotny obraz, je strhujucou vizualnou noir lovestory basnou. Tajomno a krasa obrazu v kazdom zabere, uhrancive prelinanie reality a snovej magie, kde sa pritomnost strieda s minulostou, ci mozno iba fikciou a velmi strohy, ale o to viac zapamatania hodny hudobny motiv. A potom pride zaverecnych cca 50min (ktore su iba v 3D) a ktore predstavuju ciru kinematigraficku slast. [Cannes 2018] ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Sny jsou zapomenuté vzpomínky. Nečekejte romantický film, ale slow-motion záběry poetickou meditaci, která rozezní po čase. Čas s prostorem zde nabírá úplně jiný filmový spád na který Bi Gan vkládá všechnu svou vnitřní melancholii. "Kdykoliv jsem ji viděl, věděl jsem, že jsem znovu upadl do snu. A jakmile víte, že sníte, je to jako byste byli mimo vlastní tělo". ()

Reklama

Topco 

všechny recenze uživatele

Magické kino od cinefila pre cinefilov. Nedivácka, no čarovná meditácia o hľadaní stratenej lásky pozostáva z dvoch filmov: prvý je melancholickým neo-noirom o spomínaní a hľadaní s fotkou v ruke a ten druhý je snovou (filmársky exhibičnou) básňou, takisto o spomínaní (a blúdení). Vo filme odznie, že sen je len zabudnutá spomienka. Niekto iný zase raz povedal, že tie najlepšie filmy sú ako sny. http://www.kinema.sk/recenzia/38254/posledne-vecery-na-zemi-di-qiu-zui-hou-de-ye-wan.htm ()

angel74 

všechny recenze uživatele

„Od té doby, co jsme byli objeveni, jsem si často dělal starosti kvůli těm, co letí do vesmíru. Musí být tak unavení, když se nemůžou v žádné poloze svého těla opřít.” +++ „Jak můžeš jen tak dávat lidem prskavky?” - „Co bych nemohla?” - „Prskavky jsou symbol pomíjivosti.” - „A my snad pomíjiví nejsme?” +++ „Spočítala jsi hvězdy na obloze? Jsou jako ptáčkové snášející se jako výsadkáři navždy mou hrudí.” +++ Přesně takovýhle snímek je typickým příkladem díla, k jehož plnému pochopení nestačí jedno zhlédnutí. Zcela jistě se jedná o unikátní filmový zážitek, který ovšem nemusí sednout každému. Tento tajemný příběh po čínsku s milostnou a detektivní zápletkou, příjemně ozvláštněný snovou poetikou a nadpozemsky krásnou hudbou, však mileráda doporučím všem zádumčivějším jedincům. (80%) ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Určitě se jedná o zajímavý film, to chci říct hnedka na začátku. Moje pocity z něj ale jsou poněkud rozporuplné. Ze začátku to vypadalo hodně slušně a i když některé scény mi připomněli několik jiných filmů (rozhovor ve vězní vzdáleně připomene Paříž, Texas a celková atmosféra filmu, včetně nejmíň dvou scén, působila jako nějaký ne úplně špatný pokus o Nostalgii) a jelikož se celý ten film dělí na dvě poloviny, tak se tahle nálada drží celé první poloviny. V určité chvíli pak atmosféra zeslábne, ovšem zajímavých a povedených scén je tu dost. Taky to předá pár zajímavých myšlenek a spíš mě to bavilo než nudilo, přesto bych o hypnotické a snové atmosféře fakt nemluvil. Snovou atmosféru podle mě zvládá (a to perfektně) vytvářet jiný asijský režisér - Apichatpong Weerasethakul. Tady mi to bůhvíjak snové nepřišlo, ale rozhodně tím nechci říct, že to nebylo poutavé, naopak. Zajímavě se zde vyvíjí i pátrání hlavního hrdiny po ztracené lásce a i když tempo filmu je pomalé, nedá se říct, že by se tam nic nedělo, opět je to naopak, neustále se něco děje, jen záběry jsou dlouhé. Záběry se dělí na tři kategorie - současnost, minulost, sen. Chvíli mi trvalo, než jsem se v tom zorientoval, ale pak už jsem to dokázal rozlišit. Ono se to tady totiž vše míchá dohromady, ale rozhodně ne nahodile, naopak, má to přesně danou návaznost. Z některých vět, co ve filmu zazní, slyšíme o rozdílech mezi realitou a filmem/snem a tak je to dané i v předělu polovin - první polovina končí záběrem na hlavního hrdinu, sedícího v sedačce v kině, nasazujíce si 3D brýle a náhle střih a vidíme název filmu, což značí, že co jsme viděli teď, byla realita. Teď začne sen, což je celá druhá polovina, která je jenom jedním, hodinu a něco dlouhým záběrem, ve kterém se hlavní postav se svojí ztracenou láskou konečně setká a snaží se vyřešit jednu věc s tím spojenou (nechci spoilerovat). Tady to sice vypadalo víc snově, ale oslovila mě jenom scéna s duchem, pak už to začalo být poněkud nudné. Přesto se nám zde vyvíjel příběh o něco dál, závěr měl pěkný a pokud jsem pochopil to úplně poslední, co kamera zabírá, tak SPOILER to dopadlo dobře jak ve snu, tak i v realitě, protože kamera zabírá dvě hořící prskavky vedle sebe KONEC SPOILERU. Poetickým bych to taky tolik nenazýval, ale to spíš bude tím, že mě atmosféra neoslovila tolik, jak asi měla. Žánr mysteriózní zde své opodstatnění má, avšak podle traileru a hlavně podle komentářů mluvící o podmanivé atmosféře, jsem si to představoval mnohem víc mysteriózní. Každopádně i tak jsem rád, že jsem to mohl vidět - já chvíli plánoval, že bych na to do kina zašel, ale vzhledem k pro mě neznámému jménu režiséra jsem si nebyl jistý, na co bych vlastně šel a nechtěl jsem vyhazovat peníze za film, u kterého bych mohl usnout a nic z něj následně nemít, jen znuděný pocit. Pravda, do kina bych na to nešel ani teď, ale to nepopírá fakt, že stojí za to se na ten film podívat. 3* ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (Varan)
  • Film navštívilo při jeho silvestrovské premiéře v Číně rekordní množství diváků. Během jednoho dne film vydělal bezmála 38 milionů dolarů, a porazil tak veškerou konkurenci, včetně hollywoodského superhrdinského blockbusteru Venom (2018). Již následující den se však tržby Gan Biho meditativního dramatu prudce propadly. Čínští diváci totiž na základě marketingové kampaně filmu očekávali, že uvidí romantickou komedii. Snímek, uváděný v Číně pod názvem Poslední noc na zemi, byl prezentovaný jako ideální film pro závěrečné hodiny končícího roku. Jeho uvedení v kinech bylo zároveň načasované tak, aby finální polibek hrdinů nastal přesně o silvestrovské půlnoci. Tedy v momentě, kdy by si svůj novoroční polibek měli spolu s postavami vyměnit i zamilovaní diváci. Podle uživatelských recenzí ale řada čínských diváků z náročného uměleckého filmu, přirovnávaného k dílům Andreje Tarkovského či Wong Kar-Waie, odešla, případně v sála usnula. Mnozí se virální reklamní kampaní, která film prezentovala jako vstřícný mainstreamový titul, cítili podvedeni. Na čínské filmové databázi Maoyan si snímek vysloužil extrémně nízké uživatelské skóre 2.8 doprovázené záplavou rozhořčených, mnohdy i vulgárních komentářů. S výdělkem přesahujícím 40 milionů dolarů se nicméně i přes negativní ohlasy staly Poslední večery na Zemi nejúspěšnějším čínským autorským filmem poslední doby. (Zdroj: Cinepur)
  • Druhá polovina filmu obsahuje 59 minut dlouhý nepřerušený záběr. Tento technický úspěch se podařilo dokončit po sedmi pokusech. (MarLin)

Související novinky

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

20.09.2018

Be2Can: rekordní počet zapojených kin, Zlatá palma, současný německý film, čínská senzace ve 3D a čerstvá cena Fipresci z Benátek pro maďarský film   Be2Can – přehlídka soutěžních a oceněných filmů… (více)

Reklama

Reklama