Reklama

Reklama

Temné stránky Facebooku aneb Něco za něco

(TV film)
  • Austrálie Facebook: Cracking the Code
Austrálie, 2017, 42 min

VOD (1)

Obsahy(1)

O fenoménu sociálních sítí a hrozeb zneužití. V roce 2014 zveřejnili vědci Facebooku výsledky jednoho z největších psychologických experimentů všech dob. Manipulovali s profily téměř sedmi set tisíc uživatelů, aby se jim zobrazovaly spíše kladné nebo záporné příspěvky. Poté využili sofistikované algoritmy a zmapovali změny nálad těchto lidí. Co zjistili? Čím kladnější příspěvky byly, tím šťastnější se jevili i uživatelé. Čím byly zápornější, tím na tom byli uživatelé hůř. Výsledky ukázaly, že příspěvky, které na Facebooku vidíme, mají moc ovlivňovat, na co myslíme, a jak se cítíme. Facebook se velmi vychytralým způsobem vetřel do našich životů. Je to rodinné album. Je to prostředek komunikace s přáteli. Je to deník. Je to seznam kontaktů. Stal součástí běžného života a tento příběh vypráví o jedné z největších a nejmocnějších korporací světa a o tom, jak i bez našeho svolení získává informace o našich životech, které jí následně přinášejí ohromné jmění, ale i moc. (Česká televize)

(více)

Recenze (9)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Facebook - najväčšia firma v histórii, ktorá zhromažďuje údaje o ľuďoch - má dve miliardy registrovaných používateľov a snaží sa o tretiu, poslednú z reálnych používateľov. Ale aj o neregistrovaných si vedie množstvo údajov, a zdá sa, ze človek aktívny na internete nemôže zostať bez záujmu Facebooku. Snáď s tým niečo spraví nenávidené od zajtra platné nariadenie GDPR. –––– Oni nám jasně neřeknou, co vlastně dělaj. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Na Facebooku jsem minimálně. Vidím kolik to lidem žere zbytečně času. Ale jsa poučen mi tento dokument neřekl nic nového. V době natočení dokumentu před třemi lety ano. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Nejsem žádným zarytým příznivcem Facebooku a rozhodně na něm netrávím každý den hodiny sledováním, co tam kdo hodil na zeď, ale i já vlastním účet. Mám ho však z důvodu toho, že se jsem na něm hlavně v kontaktu se spolužáky, příznivci hororového žánru a cestovatelskými nadšenci, kteří si rádi vyměňují zkušenosti z cest, nebo radí jak cestovat po světě co nejlevněji. Nemám potřebu tam každý den házet selfíčka, psát co zrovna žeru k obědu, nebo kdy se jdu vysrat. Mark Zuckerberg si z toho udělal výnosný obchod, ale poslední dobou vyplouvají na povrch hodně zajímavé fakta, které se samozřejmě mnoha lidem nelíbí. I mě serou všechny ty reklamy a už vůbec se mi nelíbí shromažďování dat o uživatelích – až ta bublina celá praskne, budeme se ještě divit. ()

classic

všechny recenze uživatele

Čím viacej užívateľov sa na túto "Sociálnu sieť" zaregistruje, tým viacero dát o nich čoraz viac chamtivejší šéf Zuckerberg zozbiera, ďalej NAJMÄ na nich prostredníctvom REKLAMY i ďalšie veľké peniažky zarobí, a to ani nehovoriac o tom, ako sa 'FACEBOOK' do politiky (neustále) mieša cez statusy ambicióznych, či aj povedzme trochu menej ambicióznejších politikov, keď tým pádom dokážu poriadne zamiešať kartami v mienkotvornosti štátov a monarchií. A jedného dňa možno dobehne aj takých zazobancov, akými Bezos s Muskom jednoznačne sú, či trebárs dokonca raz zasadne aj do Oválnej pracovne ? PS: Obyčajný človek už môže čakať fakticky úplne čokoľvek, stačí sa medzitým len pozrieť kúsok vedľa seba, kam sa zatiaľ dopracovala táto mimoriadne šialená a nikoho nešetriaca → OČKOVACIA PROPAGANDA, ktorá vskutku naberá priam astronomických kontúr, čo v konečnom dôsledku asi nemá ani konca kraja, rovnako ako Markovo, obzvlášť rozsiahle IMPÉRIUM... ? No a na samý záver ešte dodávam, že ani jeden z týchto pánov, si nakoniec SVOJE "groše" do hrobu neprinesú, i keď podotýkam, že nesmrteľnosť by si kúpiť určite chceli, alebo teda aspoň to "zastavenie" starnutia buniek, no nie ? V blízkej budúcnosti to bude pre rozprávkovo bohatých ľudí zrejme naprosto reálnym východiskom ? ()

Amper01 

všechny recenze uživatele

Až na pár drobností tento dokument nepřinesl nic nového. Že FB sbírá data se ví. A že FB jednak pomáhá s organizací dobrých věcí, ale zároveň i dezinformací a věcí zlých se ví také. Ale není se co divit - peníze jsou kořenem všeho zla. A když chtějí produkovat zisk, tak se to holt bude jen zhoršovat... Tohle monstrum už jednou bylo stvořeno a samo jen tak nezmizí... Mimochodem - prvenství ve sbírání info podle mě stále drží google. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama