Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adelaide Wilsonová (Lupita Nyong'o) přijíždí s manželem a dvěma dětmi na prázdninový pobyt na chatu na kalifornském pobřeží, kde jako malá trávila léto. Na první pohled vyrovnaná a spokojená žena v sobě skrývá velké trauma z dětství a hned po příjezdu v ní řetězec zdánlivě nevinných událostí vyvolává silnou paranoiu a pocit, že rodinná idyla brzy skončí. Předtucha se promění v realitu, když se uprostřed noci na příjezdové cestě k domu objeví čtveřice podivínů, kteří na rodinu záhy zaútočí. Děsivá noční můra je o to strašlivější, že ti útočníci vypadají úplně stejně jako Wilsonovi. Jen mají v rukou zbraně. A neváhají je použít. (CinemArt)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (497)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NA CESTĚ STOJÍ NĚJAKÁ RODINA. KDO TO JE? JE TO RODINA. CO, BOJÍTE SE RODINY?.…“ /// Horor ve stylu „vraždí celá rodina“. Celkem povedenej, páč je krvavej a napínavej. Sice se nevyhnou kreténskýmu chování, ale není ho moc. Všichni čekáme na závěrečnou pointu a…? Fajn, ale jak se to vezme... Jordan Peele je rozhodně zajímavej filmař a já doufám, že mu nápady vydržej a nedopadne stejně, jako kdysi podobně nápaditej M. Night Shyamalan. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zastavila se u nás rodina v montérkách. A měli nůžtičky… 2.) Chcu parchantům ukázat bubáky. 3.) Thx za titule "need4seed". /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ** ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Bezesporu talentovaný Jordan Peele neponechal nic náhodě a vytvořil ambicióznější pokračování Uteč, které se (minimálně ze zámořských pozic) velmi těžko strhává. Černošská rodina se silnou hlavní hrdinkou plus třídní sociální rovina navrch, kdyby to nestačilo – a není vlastně možné film odsoudit. Tím si Peele vytvořil výbornou pozici pro tepání do americké společnosti, čehož využívá naplno. Jeho alegorické zobrazení současných světových problémů je však natolik rozmáchlé a scenáristicky nevypiplané, až spoustu lidí rozhodně naštve a, co hůř, neuspokojí. Tepající hudba a atraktivní kamera využívající nápaditých průletů a pečlivých kompozic nenechají nikoho na pochybách, že technickou stránku si Peele pohlídal, a tak vizuál dokáže udržet pozornost i během těch několika těžko pochopitelných momentů, které jsou prostě absolutně nelogické – i když o přísnou realističnost tu jistě nešlo. Namísto toho nás Peele zavaluje dostatkem symboliky, dobře načasovaných zvratů a žánrového mixu, který ortodoxní fandy hororů ani tentokrát neuspokojí. Jakkoli tohle všechno ale zní podivně negativně, odcházel jsem spokojený, Peelovi fandím a podobně nestandardním produkcím dvojnásob. Ale v podstatě se nedá říct, nakolik vám zrovna tenhle kousek sedne a nakolik vás spíš naštve… ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jordan Peele se vrací! Z tohohle bývalého komika se před 2 roky pomocí jeho režijního debutu Uteč stal šikovný režisér a talentovaný scénárista z jehož Uteč se nejenom vyklubal povedený film ale především finanční hit, který si při 4-milionovém rozpočtu došel pro 254 milionů dolarů celosvětově a před rokem získal Oscara za nejlepší originální scénář (kromě scénáře snímek dostal i nominaci za nejlepší herecký výkon v hlavní roli- Daniel Kaluuya-, nejlepší režii- Jordan Peele- a nejlepší film). Na originální horror neskutečná palba, která to navíc dotáhla na Oscary a tak bylo jasné, že se z Jordana Peela dost pravděpodobně v Hollywoodu stane žádané zboží A taky, že jo.... Jordan Peele krátce poté oznámil novinku My, přičemž prohlásil, že se chce držet nízkorozpočtových filmů (rozpočet u My se vyšplhal na 20 mega) a spíše než aby šlo o sociální horror jako to bylo v případě Uteč, půjde spíše o klasičtější horror ve kterém ale pořád bude myšlenka. Do hlavní role navíc byla obsazená vždycky výborná Lupita Nyong'o a postupně z předložených materiálů bylo více a více dáváno najevo, že půjde o filmové žrádlo. A.... je to stejně super jako Uteč. Není to film pro každého, pro klasického diváka (nejen) horrových mainstreamových filmů pravděpodobně půjde o horkou sprchu a film si jen tak neužije, člověk, který ale chce trochu více než jen tupou vyvražďovačku by měl být spokojený. My je filmový zážitek! Obrazovej, příběhovej a vizuálně strhující. Peele si ukousl trochu většího sousta než tomu bylo u Uteč, na druhou stranu ale prodává mnohem komplexnější, děsivější a celkově zajímavější zážitek. Uteč především cílil na afroamerickou komunitu, která se mohla děsit toho, že je opravdu unesou zlí běloši a udělají jim ošklivě věci. U My se ale ve finále budou moci bát všechny rasy. Peele se snaží svým příběhem naznačit, že naším největším nepřítelem jsme mi sami a prodává to velice zajímavým, na první pohled nenápadným pohledem. Celkově je My procpané různými myšlenkami, která se snaží odkázat na věci jako, že je Amerika v současnosti rozdělena a všichni by měli táhnout za jeden provaz a podává je takovou nenásilnou formou, že vlastně vůbec nevadí, když to člověka během promítání nenapadne. My dokáže fungovat i bez zaplého mozku, s ním ale dodává celému filmu velice zajímavější rozměr. Nebál bych se My označit skoro až za téměř mistrovské dílo, které skvěle komentuje sociální situaci Ameriky a kromě děsu donutí se člověka nad sebou samotným zamyslet. Stejně jako Uteč jsou My nepředvídatelní a film se vydává směry, které diváka šokují, protože je prostě nenapadnou. Detaily radši rozebírat nebudu, trochu více se o geniálnosti zvratů (které nevyzradím) rozkecám později. Skoro každý záběr je naplněný detaily, které odkazují nejen na možné odkazy, ale zároveň nastrkují detaily, které můžou napovědět kam se film vydá v dalším vyprávění. I kdyby ale My sledoval sebechytřejší divák, takhle geniální detaily ho prostě stejně nenavedou.... Hudba Michaela Abelse je jinak božská a už úvodní motiv nazvaný Anthem je božská pochoutka pro uši. Po Sikiliza Kwa Wahenga z Uteč se jedná o další boží skladbu od Abelse, kterou si divák může pouštět pořád dokola. Postavy jsou parádní a je vidět krásný vývoj postav. Například hlavní sourozenci se ze začátku úplně nemusí, během filmu se ale mezi nimi naváže pouto a skončí to tím, že už si společně hrdě plácnou a fungují jako rodina. Zvraty jsou opravdu šokující, celkově nepředvídatelný a trailer jej výrazně ignoruje a nevyzrazuje. A herecký výkony... Bože! Každý herec je tak perfektně obsazený, nikdo ale nedokáže překonat Lupitu Nyong'o! Tahle herecká bohyně ve své dvojroli naprosto válí a tipuji, že do konce roku bude těžké najít zajímavější ženský herecký výkon. Lupita už má sice Oscara za 12 let v řetězech, celá Akademie by ale musela být definitivně mimo, kdyby si na Nyong'o za rok nevzpomněli. A dále tipuji fakt, že kromě To 2 se neobjeví žádný horror, který by mohl My vykopnout z trůnu horroru roku 2019. Je pecka prodaná audivovizuálem, božskými hereckými výkony a skvělým myšlenkovým podtextem, která je jen o ždibec slabší než Uteč. Film po kterém si můžete s přáteli sednout a několik hodin celý film rozebírat. Palec hore, Jordan Peele míří na seznam nejvyhledávanějších režisérů současnosti! () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Když chce být zjevně rasistický negr děsně kůl a rádoby originální, začne si hrát na Cunta a Lynče, ovšem nemá na to ani pigment, ani talent. Výsledkem je v několika málo detailech sice působivá, avšak debilní a nudná slátanina o tom, že i negroameričané mají své Je, kteří se je za mongoloidně nedotaženého, sociálně – mentorského pouťového filozofování snaží zrušit a nahradit. Nicméně každé zboží má očividně i uchoslyšně svého kupce, tudíž i zde se najde pár čokoládových drogových dýlerů a partička nematuritními manuálními obory nekompromisně vzdělaných intelektuálů, kteří tu gigantickou hloubku müsli a ty tolik přesofistikované tumory s blahoslaveným poslintáváním docení. A navíc k té sračkovité prudě přeci tak pěkně hrajou! ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Jordan Peele je jistě velký talent a jeho počiny mají originální námět. U Get Out a vlastně i u novinky Us je survive tématika hlavní devizou. Problém se objevuje v momentě, kdy divák začne přemýšlet nad logikou scénáře. Get Out oproti Us jednoduše drží více pohromadě, je komornější, ne tolik velkohubý a hlavně zjevných nelogičností je v něm mnohem méně. Tady jsem jich napočítal tolik, že by mi nestačily obě ruce ani nohy. Je to velká škoda, potenciál to mělo velký. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (21)

  • Píseň, která se rozezní v čase 1:41:42, je směsicí klasické hudby s názvem „Pas De Deux“ od ruského skladatele Petra Iljičiče Čajkovskijho a rapové skladby „I Got 5 on It“ od rapového dua Luniz. (Mahriz)
  • Když jede celá rodina autem, tak Gabe (Winston Duke) pustí v rádiu píseň „I Got 5 On It“ od Luniz, kterou si následně začnou zpívat. (Yoshimitsu)

Související novinky

Kolik si vydělají hollywoodští herci?

Kolik si vydělají hollywoodští herci?

01.05.2019

Magazín Variety vydal čerstvě článek o platech hollywoodských herců a jak se tak zdá, fanoušci streamovacích služeb nejsou jediní, komu dělá Netflix radost. Streamovací gigant totiž razantně navyšuje… (více)

Horor My je obří hit

Horor My je obří hit

24.03.2019

Režisér Jordan Peele (Uteč) se po dvou letech vrací do kin se svým teprve druhým celovečerním filmem a už teď je jasné, že z toho bude další obří hit. Snímek My má totiž po víkendové premiéře v… (více)

Reklama

Reklama