Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Mike GioulakisHudba:
Michael AbelsHrají:
Lupita Nyong'o, Winston Duke, Shahadi Wright Joseph, Evan Alex, Elisabeth Moss, Tim Heidecker, Yahya Abdul-Mateen II, Anna Diop, Duke Nicholson (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Adelaide Wilsonová (Lupita Nyong'o) přijíždí s manželem a dvěma dětmi na prázdninový pobyt na chatu na kalifornském pobřeží, kde jako malá trávila léto. Na první pohled vyrovnaná a spokojená žena v sobě skrývá velké trauma z dětství a hned po příjezdu v ní řetězec zdánlivě nevinných událostí vyvolává silnou paranoiu a pocit, že rodinná idyla brzy skončí. Předtucha se promění v realitu, když se uprostřed noci na příjezdové cestě k domu objeví čtveřice podivínů, kteří na rodinu záhy zaútočí. Děsivá noční můra je o to strašlivější, že ti útočníci vypadají úplně stejně jako Wilsonovi. Jen mají v rukou zbraně. A neváhají je použít. (CinemArt)
(více)Videa (2)
Recenze (497)
,,NA CESTĚ STOJÍ NĚJAKÁ RODINA. KDO TO JE? JE TO RODINA. CO, BOJÍTE SE RODINY?.…“ /// Horor ve stylu „vraždí celá rodina“. Celkem povedenej, páč je krvavej a napínavej. Sice se nevyhnou kreténskýmu chování, ale není ho moc. Všichni čekáme na závěrečnou pointu a…? Fajn, ale jak se to vezme... Jordan Peele je rozhodně zajímavej filmař a já doufám, že mu nápady vydržej a nedopadne stejně, jako kdysi podobně nápaditej M. Night Shyamalan. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zastavila se u nás rodina v montérkách. A měli nůžtičky… 2.) Chcu parchantům ukázat bubáky. 3.) Thx za titule "need4seed". /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ** ()
Bezesporu talentovaný Jordan Peele neponechal nic náhodě a vytvořil ambicióznější pokračování Uteč, které se (minimálně ze zámořských pozic) velmi těžko strhává. Černošská rodina se silnou hlavní hrdinkou plus třídní sociální rovina navrch, kdyby to nestačilo – a není vlastně možné film odsoudit. Tím si Peele vytvořil výbornou pozici pro tepání do americké společnosti, čehož využívá naplno. Jeho alegorické zobrazení současných světových problémů je však natolik rozmáchlé a scenáristicky nevypiplané, až spoustu lidí rozhodně naštve a, co hůř, neuspokojí. Tepající hudba a atraktivní kamera využívající nápaditých průletů a pečlivých kompozic nenechají nikoho na pochybách, že technickou stránku si Peele pohlídal, a tak vizuál dokáže udržet pozornost i během těch několika těžko pochopitelných momentů, které jsou prostě absolutně nelogické – i když o přísnou realističnost tu jistě nešlo. Namísto toho nás Peele zavaluje dostatkem symboliky, dobře načasovaných zvratů a žánrového mixu, který ortodoxní fandy hororů ani tentokrát neuspokojí. Jakkoli tohle všechno ale zní podivně negativně, odcházel jsem spokojený, Peelovi fandím a podobně nestandardním produkcím dvojnásob. Ale v podstatě se nedá říct, nakolik vám zrovna tenhle kousek sedne a nakolik vás spíš naštve… ()
Jordan Peele se vrací! Z tohohle bývalého komika se před 2 roky pomocí jeho režijního debutu Uteč stal šikovný režisér a talentovaný scénárista z jehož Uteč se nejenom vyklubal povedený film ale především finanční hit, který si při 4-milionovém rozpočtu došel pro 254 milionů dolarů celosvětově a před rokem získal Oscara za nejlepší originální scénář (kromě scénáře snímek dostal i nominaci za nejlepší herecký výkon v hlavní roli- Daniel Kaluuya-, nejlepší režii- Jordan Peele- a nejlepší film). Na originální horror neskutečná palba, která to navíc dotáhla na Oscary a tak bylo jasné, že se z Jordana Peela dost pravděpodobně v Hollywoodu stane žádané zboží A taky, že jo.... Jordan Peele krátce poté oznámil novinku My, přičemž prohlásil, že se chce držet nízkorozpočtových filmů (rozpočet u My se vyšplhal na 20 mega) a spíše než aby šlo o sociální horror jako to bylo v případě Uteč, půjde spíše o klasičtější horror ve kterém ale pořád bude myšlenka. Do hlavní role navíc byla obsazená vždycky výborná Lupita Nyong'o a postupně z předložených materiálů bylo více a více dáváno najevo, že půjde o filmové žrádlo. A.... je to stejně super jako Uteč. Není to film pro každého, pro klasického diváka (nejen) horrových mainstreamových filmů pravděpodobně půjde o horkou sprchu a film si jen tak neužije, člověk, který ale chce trochu více než jen tupou vyvražďovačku by měl být spokojený. My je filmový zážitek! Obrazovej, příběhovej a vizuálně strhující. Peele si ukousl trochu většího sousta než tomu bylo u Uteč, na druhou stranu ale prodává mnohem komplexnější, děsivější a celkově zajímavější zážitek. Uteč především cílil na afroamerickou komunitu, která se mohla děsit toho, že je opravdu unesou zlí běloši a udělají jim ošklivě věci. U My se ale ve finále budou moci bát všechny rasy. Peele se snaží svým příběhem naznačit, že naším největším nepřítelem jsme mi sami a prodává to velice zajímavým, na první pohled nenápadným pohledem. Celkově je My procpané různými myšlenkami, která se snaží odkázat na věci jako, že je Amerika v současnosti rozdělena a všichni by měli táhnout za jeden provaz a podává je takovou nenásilnou formou, že vlastně vůbec nevadí, když to člověka během promítání nenapadne. My dokáže fungovat i bez zaplého mozku, s ním ale dodává celému filmu velice zajímavější rozměr. Nebál bych se My označit skoro až za téměř mistrovské dílo, které skvěle komentuje sociální situaci Ameriky a kromě děsu donutí se člověka nad sebou samotným zamyslet. Stejně jako Uteč jsou My nepředvídatelní a film se vydává směry, které diváka šokují, protože je prostě nenapadnou. Detaily radši rozebírat nebudu, trochu více se o geniálnosti zvratů (které nevyzradím) rozkecám později. Skoro každý záběr je naplněný detaily, které odkazují nejen na možné odkazy, ale zároveň nastrkují detaily, které můžou napovědět kam se film vydá v dalším vyprávění. I kdyby ale My sledoval sebechytřejší divák, takhle geniální detaily ho prostě stejně nenavedou.... Hudba Michaela Abelse je jinak božská a už úvodní motiv nazvaný Anthem je božská pochoutka pro uši. Po Sikiliza Kwa Wahenga z Uteč se jedná o další boží skladbu od Abelse, kterou si divák může pouštět pořád dokola. Postavy jsou parádní a je vidět krásný vývoj postav. Například hlavní sourozenci se ze začátku úplně nemusí, během filmu se ale mezi nimi naváže pouto a skončí to tím, že už si společně hrdě plácnou a fungují jako rodina. Zvraty jsou opravdu šokující, celkově nepředvídatelný a trailer jej výrazně ignoruje a nevyzrazuje. A herecký výkony... Bože! Každý herec je tak perfektně obsazený, nikdo ale nedokáže překonat Lupitu Nyong'o! Tahle herecká bohyně ve své dvojroli naprosto válí a tipuji, že do konce roku bude těžké najít zajímavější ženský herecký výkon. Lupita už má sice Oscara za 12 let v řetězech, celá Akademie by ale musela být definitivně mimo, kdyby si na Nyong'o za rok nevzpomněli. A dále tipuji fakt, že kromě To 2 se neobjeví žádný horror, který by mohl My vykopnout z trůnu horroru roku 2019. Je pecka prodaná audivovizuálem, božskými hereckými výkony a skvělým myšlenkovým podtextem, která je jen o ždibec slabší než Uteč. Film po kterém si můžete s přáteli sednout a několik hodin celý film rozebírat. Palec hore, Jordan Peele míří na seznam nejvyhledávanějších režisérů současnosti! () (méně) (více)
Když chce být zjevně rasistický negr děsně kůl a rádoby originální, začne si hrát na Cunta a Lynče, ovšem nemá na to ani pigment, ani talent. Výsledkem je v několika málo detailech sice působivá, avšak debilní a nudná slátanina o tom, že i negroameričané mají své Je, kteří se je za mongoloidně nedotaženého, sociálně – mentorského pouťového filozofování snaží zrušit a nahradit. Nicméně každé zboží má očividně i uchoslyšně svého kupce, tudíž i zde se najde pár čokoládových drogových dýlerů a partička nematuritními manuálními obory nekompromisně vzdělaných intelektuálů, kteří tu gigantickou hloubku müsli a ty tolik přesofistikované tumory s blahoslaveným poslintáváním docení. A navíc k té sračkovité prudě přeci tak pěkně hrajou! ()
Jordan Peele je jistě velký talent a jeho počiny mají originální námět. U Get Out a vlastně i u novinky Us je survive tématika hlavní devizou. Problém se objevuje v momentě, kdy divák začne přemýšlet nad logikou scénáře. Get Out oproti Us jednoduše drží více pohromadě, je komornější, ne tolik velkohubý a hlavně zjevných nelogičností je v něm mnohem méně. Tady jsem jich napočítal tolik, že by mi nestačily obě ruce ani nohy. Je to velká škoda, potenciál to mělo velký. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (21)
- Píseň, která se rozezní v čase 1:41:42, je směsicí klasické hudby s názvem „Pas De Deux“ od ruského skladatele Petra Iljičiče Čajkovskijho a rapové skladby „I Got 5 on It“ od rapového dua Luniz. (Mahriz)
- Když jede celá rodina autem, tak Gabe (Winston Duke) pustí v rádiu píseň „I Got 5 On It“ od Luniz, kterou si následně začnou zpívat. (Yoshimitsu)
- Režisér Jordan Peele dal všem hercům seznam deseti hororových filmů, na které by se měli podívat, aby se poté zlepšila spolupráce mezi herci a zároveň lépe porozuměli hororovému řemeslu. Těmito filmy byly: Znovu po smrti (1991), Osvícení (1980), Babadook (2014), Neutečeš (2014), Janghwa, hongryeon (2003), Ptáci (1963), Funny Games (1997), Mučedníci (2008), Ať vejde ten pravý (2008), a Šestý smysl (1999). (MeanWhile)
Reklama