Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Mike GioulakisHudba:
Michael AbelsHrají:
Lupita Nyong'o, Winston Duke, Shahadi Wright Joseph, Evan Alex, Elisabeth Moss, Tim Heidecker, Yahya Abdul-Mateen II, Anna Diop, Duke Nicholson (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Adelaide Wilsonová (Lupita Nyong'o) přijíždí s manželem a dvěma dětmi na prázdninový pobyt na chatu na kalifornském pobřeží, kde jako malá trávila léto. Na první pohled vyrovnaná a spokojená žena v sobě skrývá velké trauma z dětství a hned po příjezdu v ní řetězec zdánlivě nevinných událostí vyvolává silnou paranoiu a pocit, že rodinná idyla brzy skončí. Předtucha se promění v realitu, když se uprostřed noci na příjezdové cestě k domu objeví čtveřice podivínů, kteří na rodinu záhy zaútočí. Děsivá noční můra je o to strašlivější, že ti útočníci vypadají úplně stejně jako Wilsonovi. Jen mají v rukou zbraně. A neváhají je použít. (CinemArt)
(více)Videa (2)
Recenze (497)
70 minut divácky protrpěných, doslova protrpěných, se vším negativním, co tohle slovo přináší. A přitom to začalo tak slibně, první tříčtvrtěhodina se mi líbila dost, nepostrádá tajemství, Peele si tam vystačí s málem, šikovně pracuje s náznaky. Ale pak Lupita v červeném otevře hubu, začne sípat jak tuberák, právě propuštěný po operaci z ORL a VŠECHNO dobré JDE DO PRDELE!! Před 56 lety nás Hitchcock napadl s ptáky a bylo to fajn. Dnes na nás podnikají invazi Peelovy figurky v červeném pyžamu, pitvoří se u toho jak Pepa Náhlovský a má to být strašidelné. Nic tu nedává smysl, všechno se hraje jen na efekt a to hraní je jak s amatéry z oblastního přeboru. Jedno je jisté – kdyby za zády neměl Peele předchozí finanční sukces a dnes tak všemocný, politicky korektní black empowerement, tak ho po předprojekci tohoto dílka studioví pohlaváří pošlou do hajzlu a už si ani neškrtne. Nevím, na co si Peele hraje, ale pro mne je jeho film dokladem velké autorské sebestřednosti, toho, čemu kritik Andrej Stankovič říkal "geniálničení". Neomylný tvůrce hrne do díla, co se mu v hlavě zrodí, nechť divák žasne. Nedává to smysl? Pak je to určitě podobenství. Nudí to? Určitě v tom bude nějaké poselství. ()
Jelikož Uteč mě zklamalo tak, že jsem se probouzela s brekem ještě dva měsíce po filmu, tak jsem byla k novýmu počinu Džordna Pýla mnohem skeptičtější. Jenže mám toho dacana ráda a tak jsem se utěšovala tím, že když od toho čekám hovno, sračka mě nevykolejí a nebo, že mě mile překvapí. Trailer byl parádní (alespoń to každej říkal, já na trailery nečumim) a tak sem směle doufala v malej, černej zázrak. Mno...černý to bylo. Peele je rasista jak svině (s tím problém nemám já osobně nejsem považována za rasistku jen proto, že nesnáším úplně všechny včetně ťamanů), takže v jeho filmech je černý všechno od herců přes humor až po hudební doprovody. To by mi nevadilo, co mě ale celkem obstojně sralo byl fakt, že jak to je a bylo s hlavní hrdinkou bylo průhledný jak jednovrstvej toaleťák, film neví jestli je horor nebo komedie (štěkající negr na loďce, na kterýho štěkal negr na pevnině mě v kině poslal smíchy pod sedačku, scéna se nesnažila být vtipná...brala se smrtelně vážně) dále mě srala tuna píčovin - Pochopíte cca 270 milionů amíků co se v podzemí krmí králíkama a kopírujou každej pohyb svýho pozemskýho obrazu, aby najednou nekopírovali vůbec nic, vzali si červený pyžamo, nůžky, sejmuli ameriku a chytili se za ruce, zírajíc do píči? Pro Buddhu živýho proč měli ty nemožný pyžama, tvářili se jak Babiš když mu prošlo EET a znovu opakuju, proč se pak retardovaně sekli a drželi se za ruce napříč amerikou? Velká černá/červená zeď bo co jako? Proč malej bubu kopíruje malýho bubu a zahraje si na Palacha, zatímco ostatní už nekopírujou? Byl retard? A proč scéna - jedeme na pláž, pláž, jedeme z pláže - trvá skoro čtvrtku filmu? Prostě a jednoduše Pýl to zmrdal i napodruhý a jediný, co tenhle kolosální průser exkrementně vvrcholilo nahoru je hereckej výkon Lupito Šupito a její dcerky. Z těch kund šel strach, až jsem regulérně uchcávala, jenže pak začne negr štěkat na lodi a.....no do prdele s tim. PS: Bílá rodina byla vyobrazená jak banda největších vypatlanejch hovad, co kdy dejchala na Zemi kyslík. Alespoň že Pýl nechal na pokoji nás už vidím svý pekelný já v podzemní večerce jak si mastí 5x denně píču šmirglpapírem, aby trpěla když mně je dobře.... ()
Uživatelé čsfd značně podhodnotili tento film dle mého názoru. Ostatní stránky mají u filmu Us minimálně o 10% lepší hodnocení. Nicméně na sledování jsem byl v kině a musím říci, že film překonal všechna má očekávání. Zatím se jedná o jeden z nejlepších filmů tohoto typu. Celým příběhem nás provází výborná temná atmosféra a skvělé herecké výkony. Příběh byl velice dobře zvolený a to i přes pár děr které vyvolávají spoustu otázek, když se nad nimi člověk zamyslí. Nebyl to zrovna nejstrašidelnější snímek, ale napětí zde bylo bezchybné s několika dobře zvolenými vtipy které nenarušovali hladký průběh filmu. Také jsem ocenil, že zde nebylo moc zbytečných lekaček založených na nečekaném hlasitém zvuku. Jsem zvědavý, zda bude pokračování, ale pochybuji. 89% PS: Finální scéna v podzemí a ostatně i celý podzemí systém mohly být propracován lépe. ()
My (2019) obsahuje značnú porciu scén (predovšetkým s blížiacim sa koncom), ktoré sú veľmi WTF, majú pravdepodobne nejaký skrytý zmysel a pravdepodobne o nich má divák premýšľať a niečo si z nich vyvodiť. Ale ja som si z väčšiny z nich nedokázal vyvodiť vôbec nič, aj keď som sa veľmi snažil. Sú to veci ako - Králiky - Vo filme sa v mnohých scénach vyskytujú živé králiky aj figúrky králikov. Dcéra hlavných hrdinov má na tričku vietnamský nápis, ktorý znamená "králik". Potom napríklad častý výskyt pavúkov,... rôzne postavy v roku 1986 a 2019 na sebe majú tričko kapely Black Flag, ..v roku 2019 má na sebe malý chlapec novo vyzerajúce tričko s motívom filmu Čeľuste (1975) ...rôzne odkazy na biblický verš Jeremiáš 11:11. ..Potom prečo nožnice? .. Prečo červené kombinézy? .. Okrem toho ma v My naozaj veľmi iritovala hudba, ktorá miestami kopíruje hudbu z klasických Hitchcockových filmov, bez toho, aby dávalo nejaký zmysel, prečo ho kopíruje. O filme My sa toho naozaj nedá veľa napísať bez zásadných spojlerov. Je vidieť, že Peel do istej miery vedel, čo robí a úspešne svoj film graduje od štandardného hororu až k niečomu veľmi WTF. Ale nejako sa mi nepodarilo v tom stupňovaní nájsť dostatok niečoho zaujímavého, čo by mi na tie dve hodiny v kresle vydržalo. ()
Chtě nechtě to působí, že to měl Peele v šuplíku připraveno jako pilotní epizodu jím zanedlouho reinkarnované Sterlingovy kultovní (a pro "okrajové" žánry zásadní) The Twilight Zone. A bývalo by šlo o fantastický pilot, který by dokázal, že Peele umí skládat pocty předobrazům, zachovat ducha i myšlenky originálu a přesto být svůj i aktuální. Jenže by to byl pilot s hodinovou stopáží a ne snímek na dvě hodiny. Peele je sice natolik dobrý režisér, má k ruce natolik dobré herce, jádro je natolik kvalitní (funguje to jako odlehčená žánrovka i jako satira) a navíc má k dispozici geniálního Abelse, kterého se nebojí náležitě použít, že to ani chvíli nenudí. Naopak. Ovšem pachuti "vynikající povídka - horší celovečerák" se ne a ne zbavit. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (21)
- O svém premiérovém víkendu v USA film vydělal 71 milionů amerických dolarů, což je dosud nejúspěšnější filmová premiéra pro hororový film. (hansel97)
- Adelaide Wilson (Madison Curry) na pouti, dostane tričko s Michaelem Jacksonem, s motivem hudební videoklipu Thriller z roku 1983. Jason Wilson (Evan Alex) má zase tričko, odkazující na film Čelisti z roku 1975. (Yoshitsune)
- Slova „Get Out“ lze zahlédnout vyrytá u vchodu do zrcadlového bludiště. Get Out (2017) je také název prvního filmu režiséra Jordana Peela. (NiWi)
Reklama