Reklama

Reklama

VOD (1)

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (223)

Matty 

všechny recenze uživatele

„Nemůžeš mě přepnout na jiný program!“ Pravda v televizi pochopitelně neexistuje, ale proč na ni zcela rezignovat? Protože nikoho nezajímá, protože je v přímém rozporu s pověstným „show must go on“? Dalšími objekty scénáristova zájmu jsou lidé z televize a jejich vztahy, obdobně falešné jako zprávy, jež vypouštějí do světa. Podle filmu byla právě sedmdesátá léta zlomovým obdobím, kdy byla generace mající celkem rozumnou představu seriózního zpravodajství definitivně „sežrána“ generací nastupující. Posledních pár statečných, jejichž lamentování nad starými dobrými časy nelze označit za prázdné fráze, musí ustoupit před náporem dravé mladé krve. Před lidmi, kteří svět chápou výhradně skrze onen ďáblův vynález a vypustí-li z úst větu „Tohle v televizi neříkali, jak se to dělá?“, nemusí jít nutně o nadsázku. Terčem scénáře přitom není jen televize, negativní dopad působení konglomerátů a cílení na masový trh odráží situaci v celém Hollywoodu od druhé poloviny 70. let. Network je proklatě mazaný film. Dokáže být v jednom momentě k potrhání vtipným i nepříjemně upřímným (protože poukazuje na něco, co si sami neradi připouštíme). Prvotřídní kvalitu hereckých výkonů možno brát jako odměnu pro diváky, kteří před tím přílivem rychle chrlených slov briskně neprchnou (zkuste si to říct pětkrát za sebou). Právě jim bych taky doporučil seriál Aarona Sorkina Studio 60, jdoucí věrně ve šlépějích Networku a nadto modernizující některé aspekty téhož konceptu. 90% Zajímavé komentáře: Tomco, Lookass, Ondrish ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nedivím se, že za tohle Lumet a jeho herci shrábli tolik Oscarů. Network je jako rána palicí - nevzpomínám si, kdy jsem naposledy viděl film, který by byl takhle nepředvídatelný, a hlavně tak přetékající satirou a burcováním veřejnosti skrze absurdní a extrémně černý humor. Jak vidno z kvality a spektra dnešního televizního vysílání, burcování se nezdařilo... to ovšem neznamená, že by Network byl o něco horší. Naopak i v současnosti se k němu můžeme upínat a vzpomínat třeba na megalomanské sklony páně Železného, který když prohlásil, že Zajíc Zaza je nejvíc boží maskot od toho židovského atleta, a novamba bude hit léta, tak to tak prostě bylo. Pro koho si asi tak myslíte, že se tyhle a jiné příšernosti produkují? No přece pro ty, co si stejně ten OVRZ nebo Cesty Domů nebo Rodinná Pouta nebo Kobru 11 nebo Hodinu Pravdy nebo Zlatou Mříž nebo Máme Rádi Česko, pokaždé znova pustí, i když pořád mají miliony keců o tom, jak se na ty vysmáté pipiny nedá dívat, a je hrozné kolik je v tom reklam a jak ty reklamy řvou... Faye Dunaway a její pořady s věštci, šílenými proroky a autentickými akty politického terorismu na vás.... BTW i Ned Beatty a jeho "revealing speech" o fungování současného světa jako ekonomického propletence bez vyznání či národnosti a hlavně o moci peněz a z toho plynoucí nedůležitosti všeho ostatního, má platnost i bezmála "čtyřicet let poté", když část nebo linie filmu o odchodu generace, která byla u zrodu televizního média, pomáhala ho vybudovat a rozvíjet, a "teď" nevěřícně sleduje jeho úpadek, už jaksi postrádá sepětí se skutečností. Takže je vám asi jasné, že na tohle jsou čtyři hvězdy málo. 90%... ... because you're on TV, dummy. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Lumet veľmi dobre vie, čo točí, lebo film s podobnou tématikou určite vyžaduje aj roky skúseností v televíznej a filmovej brandži. K tomu všetkému si prizval hereckých magnátov, ktorí predviedli svoju silu, ktorej odraz vidno v oscarových šanciach (dokopy až päť hereckých nominácií!). Televízia totiž neovláda len diváka, ale pre sledovanosť a percentá v zisku je schopná spraviť vo vlastných radoch ťažko uveriteľné veci. A pokiaľ je televízia a ľudia s ňou spojení, namočení aspoň s polovice v takých sračkách, som rád, že s ňou nemám nič spoločné (okrem mňa ako diváka) a dúfam, že ani nebudem. Film má ohromný potenciál a kvality, takže nechápem, prečo ide len o ďalšiu smutnú neznalosť v našich končinách. Btw, Tim Robbins sa mihne s malou roličkou v smutnom konci, ale Henriksena som nepostrehol. 85%. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dost nadčasový příběh o proměně televizního zpravodajství z informačního kanálu na zábavný. Trend, který v sedmdesátých letech možná teprve začínal, už dnes nabyl nebezpečných rozměrů. Sidney Lumet natočil vizionářský film, jehož varování je trefné, ale marné. Stačí si pustit televizní zprávy. _____ Snímek je sarkastický a s výbornými hereckými výkony, s přesvědčivým příběhem, kde mi neseděl jen milostný motiv, protože životem značně otřískanému Williamu Holdenovi se už moc nedá věřit náhlé romantické vzplanutí. Scénu rozchodu, kdy si televizní monstrum v podání Faye Dunaway uvědomí, že teď možná ztrácí poslední dotek lidskosti a celá se přitom roztřese, byla hodně působivá. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Lumeta mám rád a Network je bezesporu chytrý a promyšlený film, bohužel mě ale moc nezasáhl. Herci jsou výborní a jednotlivé linie jejich příběhů jsou vlastně takové, jaké by měly být - klesající sledovanost jednoho moderátora, mocenské hry smetánky a osobní problémy různých dělníků médií, to vše jsou určitě vhodná témata, ale zpracování je strašně zdlouhavé, i dialogy jsou rozvleklé a opravdu silné scény pak nenaplní svůj potenciál. Obsahově výborný film o médiích a především televizi, formálně pak promarněná šance na skutečnou satirickou legendu ()

Galerie (49)

Zajímavosti (20)

  • Network se stal teprve druhým filmem v historii, který získal hned 3 herecké Oscary, a to pro nejlepšího herce v hlavní roli a nejlepší herečku v hlavní a vedlejší roli. (Ruuzha)
  • Henry Fonda odmítl roli Howarda Beala, protože se mu zdál příliš hysterický. (Kulmon)
  • Ve filmu kupodivu nikdy neuvidíme mluvit Dianu s Howardem. (Kulmon)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama