poster

Modrý samet

  • anglický

    Blue Velvet

  • slovenský

    Modrý zamat

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 1986, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AngelAngie
    ****

    Film je umění a tenhle snímek je tomu důkazem, bohužel jej budu muset shlédnout ještě jednou ..(23.5.2008)

  • Galadriel
    *****

    Už asi 14 dní přemýšlím, co k tomuhle filmu napíšu a kolik že mu těch hvězdiček vlastně dám. Rozhodla jsem se nakonec tak, jak to vidíte, protože film je rozhodně inteligentní, neservíruje všechno divákům přímočaře, jednoznačně, nutí je myslet a nedělá z nich blbce. Našlo by se sice pár drobností, které mi zrovna neseděly, ale to jsou opravdu takové detaily, že celkový dojem nezkazily - jinak herci výborní, Badalamentiho hudba neodolatelně depresivní, moc se mi líbila sugestivní kamera a vůbec celá atmosféra snímku. Navíc bych řekla, že čím déle o filmu přemýšlím, tím víc se mi zdá zajímavý a začínám mít nutkání jít si ho pustit znovu....(19.4.2005)

  • Lavran
    *****

    Postmodernistický klasik Lynch, jedněmi proklínaný, druhými vynášený do nebes, je bezesporu jedním z nejvýraznějších individualistů filmového průmyslu - oprávněně. Originalitě jeho vizí, zvláště pak jejich psychologické a symbolické rovině se vyrovná máloco, pokud vůbec, pročež jsou zdrojem neutuchajícího zájmu a všestranných analýz. Modrý samet, příběh, který mě donutil stát se na dvě hodiny doslova "jedním velkým uchem", není výjimkou. Lynch se v něm zdánlivě ponořil do hloubky libidózních představ a nejprimitivnějších lidských pudů, mimo jiné i do tajů voyerství (podle něj není voyerství zhoubné a chorobné, ba naopak jej považuje za zcela přirozenou a empirickou součást lidské zvědavosti), aby se vyznal do jednoho z nejkrásnějších a nejkrystaličtějších romantických příběhů, téměř až pohádkově magického opojení. A ten zvláštní svět iluzí, nočních můr, lásek i obětí maluje ve všech dostupných barvách (ať už zahřejí u srdce nebo zamrazí do morku kostí), a když už idealizuje, činí tak s takovou grácií, že jsem mu se zatajeným dechem sežral úplně všechno. Modrý samet je VELKÝ film, pozitivní ve svém poselství a (jak trefně poznamenal POMO) duchovně očistný. Z Lynchova bazaru bizarností jde společně s Příběhem Alvina Straighta o nejpřístupnější a nejupřímnější dílo, dílo sametově okouzlující.(30.10.2008)

  • Zeck
    ****

    Takže okopírovaný Budweiser je král piv? Cha cha...70%(2.11.2008)

  • Tetsuo
    *****

    Pamatuju si na příhodu z LFŠ, kde ex-politik Miroslav Macek vyprávěl publiku o jednom přísném kinaři, který tento film ohodnotil ve svém deníčku slovem "kravina". Macek ex-hibicionista mu (a přítomným dámam) začal vysvětlovat všechny psychonalytické narážky a dosáhl toho, že dotyčný pán doplnil své hodnocení na "psychoanalytická kravina". Hlavní vtip je ovšem v tom, že rádobyhluboký psychoanalytický výklad se jednoduše a okatě nabízí bez jakékoli latence. Lynch si s psychoanalytickými symboly hraje a vlastně je i paroduje, i když tuto parodii nikdy nepředstavuje jako průhlednou a čistou. A právě v tomto "dvojitém kódování" spočívá kouzlo tohoto průkopnického díla filmové postmoderny.(24.2.2003)

  • - Scéna, ve které Dennis Hopper uhodí Isabellu Rossellini byla editována tak, aby dopad dlaně na tvář nebyl vidět. Úprava byla nutná, aby nedošlo k protestům ze strany MPAA kvůli násilí na ženách. Lynch však trval, že editací se scéna ještě umocnila. (don corleone)

  • - Producenti nechtěli zaplatit za práva ke skladbě "Blue Velvet" Bobbyho Vintona. Proto dostal Angelo Badalamenti za úkol nahrát novou verzi písně, která by ale zněla jako ta stará. Přizvali pak Vintona, aby znovu píseň nazpíval, i když o půl tóniny níž. I když se Lynchovi výsledek zamlouval, přemluvil nakonec studio, aby koupilo práva na původní skladbu. (don corleone)

  • - Původně chtěl Lynch, aby Frank inhaloval během sexuálních scén s Dorothou. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace