Reklama

Reklama

Industrial Symphony No. 1: The Dream of the Broken Hearted

(TV film)
Drama / Hudební / Experimentální
USA, 1990, 50 min

Obsahy(1)

Poté, co ženu opustí milý, její ztýranou myslí letí sen všech zlomených srdcí... Psychedelickým muzikálem nás provází zádumčivé tóny Angela Badalamentiho, subtilní texty Davida Lynche a magicky něžný hlas Julee Cruise. (Morien)

Recenze (29)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Badalamentiho hudba sa mi doslova dostala pod kožu. To čo tu vytvoril jednoducho nemá obdobu. Je to pomalé, snové, stiesnené a to všetko pod taktovkou velikána Lyncha, ktorý si zložil texty k piesňam sám. A v podaní Julee Cruise, ktorá pôsobí ako zhmotnený sen, majú všetky tieto zložky doslova potrebu pohrávať sa z amtosférou a divákom. Scéna z pílou a jeleňom, nehovoriac o batoľatách vysiacich na drátoch, patria k tomu najdokonalejšiemu z Lynchovej tvorby. Lynch ako ho zbožňujem a milujem. plný počet. bezchybné dielko ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Tohle jsem si přál vidět už dlouho: záznam muzikálové performance, kterou napsal a narežíroval David Lynch ve spolupráci s Angelem Badalamentim. Julee Cruise je skutečně anděl a i když i ze záznamu na vás dýchne kouzlo výjimečného představení (které bylo předvedeno pouze dvakrát v Brooklyn Academy of Music v roce 1989), člověk by si přál být při tom. ()

Reklama

Radiq 

všechny recenze uživatele

Ze začátku to vypadá, jakoby to byl nějaký spinoff Zběsilosti v srdci. Na jednu stranu celkem jednotvárné (pořád ten stejnej jemnej dívčí zpěv, pořád ta stejná ponurá hudba), ale na druhou stranu vysoce nadčasové. Badalamenti ukázal svou genialitu. Lynch mě zas dostal svým jedinečně zpracovaným divadelním představením (tohle bych fakt chtěl viděl na živo). Dokonce se tam i trocha nahoty najde. A celé je to prostě tak poeticky industriálně smutné. ()

Vampireman 

všechny recenze uživatele

Počin, který příjemně drnká na melancho-receptory zejména díky dobré synergii fluidní hudby a obrazu. Prvky upomínající na Wild at Heart, Twin Peaks, ale i budoucích drobnosti Mulholland Drivu a Lost Highway, dotahují a upevňují všechny vztahy v Lynchových filmech do stejného konce. Nicméně i prostřednictvím písní mohl být přenášený materiál prokreslenější, aby byl více samostatný. Jediné co zbývá za povšimnutí je změna perspektivy pěveckého obsahu z "jí" na "jeho" po trpaslíkově zopakování úvodní scény in-situ. 70%. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Což skladby jsou to hezké, Julee Cruise je úžasná, ale celé to je tak strašně utahané a i když to je někdy zajímavě psychedelické, jindy mě to akorát tak nebavilo a nud. Ale proti těm skladbám nic nemám, ty jsou skvělé. A ještě jsem si na začátku připomněl Zběsilost v srdci, což je snad jeden z mála filmů, kde mi Cage nevadí. 3* ()

Galerie (1)

Zajímavosti (2)

  • Když hledal Angelo Badalamenti zpěvačku pro soundtrack Modrého sametu, pomáhala mu s výběrem Julee Cruise. Nejprve chtěl někoho rockového, potom soulového. Obě mu Julee Cruise sehnala, ale pořád to nebylo ono. Potom jí volal a říkal: "Julee, potřebuju soprán. Musí znít jako andělský chór, v dlouhých frázích, úplně bez příkras." Byl večer a mělo se natáčet už druhý den dopoledne: "Dobře, ale já už o nikom nevím. Udělám to prostě já." Tak začala jejich spolupráce, která vyústila až k Industrial Symphony No. 1. (Zdroj: Temné stránky duše) (trojúhelník)
  • "Zahrajte prostě velké kusy umělé hmoty," popisoval Lynch svou vizi saxofonistovi ve skladbě "Rockin' Back Inside My Heart". Badalamenti uvedl: "Neuvěřitelné na tom bylo to, že ten saxofonista okamžitě věděl, co tím David myslí!"
    (Zdroj: Temné stránky duše) (trojúhelník)

Reklama

Reklama