• blackrain
    ***

    Při cestě rychlíkovým autobusem z Prahy do Karlových Varů se může stát opravdu cokoliv. O tom by mohl řidič Jan dobře vyprávět. Dostávají zde hodně prostoru komentáře, představy a fantazie jednotlivých postav. Vidíme třeba autobus, kde je za jízdy řidiče líbat povoleno, lítací autobus nebo autobus, kde se každému hraje na přání. Originální a netradiční film.(1.10.2009)

  • UncleG
    *

    "Slečna Barbora byla stvořena, aby vnášela neklid do společnosti." Ano, to je jedna z vtipných úvodních replik, v nichž se humorem ani poetikou nešetřilo. Zbytek filmu se už bohužel nese v nablblém duchu kolektivizačního optimismu, budovatelských výlevů a do očí bijícího (takzvaně umně maskovaného) psychologického podsouvání. Jako agitka otřesné, jako komedie podprůměrné. Počáteční nápaditost se velmi záhy vytrácí do nenávratna a ve chvíli, kdy dochází i špatné nápady, přijde na řadu notně ulepená komunistická fantasy-utopie s létajícím a mluvícím autobusem (kam se hrabe pes Falko z Nekonečnýho příběhu). Přece jen jsem si ale něco odnesl... Kdybych teď jako náhodou spadnul z Marsu a viděl film bez předchozích souvislostí, věděl bych ihned po Florenci 13:30, že na znárodňování není nic špatného a že blahu jednotlivce nejvíce prospěje, pokud se podřídí většině. Že když všichni táhnou za jeden provaz/autobus, pak se dílo podaří a nejlépe je svěřit se moudrým mužům u volantu. A teď promiňte, jdu vyzvracet všechnu tu červenou limonádu...(9.2.2011)

  • ripo

    Na vkusné veselohry Josefa Macha „Vzbouření na vsi" a „Rodinné trampoty oficiála Třísky", plné bystrých nápadů, se naši diváci ještě po letech velmi dobře pamatují. Svědčí to o tom, že Mach nejde při své práci konvenčními cestami. Potvrzuje to i jeho nová veselohra „Florenc 13,30", kterou realisoval podle vlastního námětu a scénáře. Ve vtipně koncipovaném příběhu, který je založen na konfliktech vznikajících mezi cestujícími v autobusu při jedné jízdě z Prahy do Karlových Var, se mu podařilo humorně a skutečně lidsky ukázat některé komické stránky lidských povah. Z jednoduché látky autor vytěžil skutečně maximum. Přitom se mu podařilo udržet film ve vyrovnané stylové jednotě, v níž se svorně doplňují prvky komické, humorné a až vyloženě groteskní s prvky hudebně lyrickými i s prvky fantastickými. Film, pravda, nedává a neřeší žádný velký problém, ale přitom je třeba ocenit, že se nesnaží divákovi namlouvat, že mu snad chce dát něco víc, než mu dát může a chce. Jisté je, že mu dá velmi dobrou zábavu, že mu dopřeje bohatě smíchu, že mu dá vkusný humor. Filmový přehled 48/1957(18.11.2007)

  • Tosim
    ***

    Kdyby cesta nebyla ozvláštněna mnohofunkčními tlačítky (které ve Škodověnce rozhodně nejsou! :-D) nestál by film za nic. Závěrečné "soudružsko-jednotné" tlačení a pan Kadet (kerej má hodinky ještě z třicátých let a samozřejmě mu jdou blbě, asi metafora) jsou toho zářným příkladem.(2.8.2003)

  • Arbiter
    ****

    Asi jsem moc mladý (ó, ano, tak sexy mladý, pevný a krásný) na nízké hodnocení a hořkou slinu z historických důvodů. Já se smál od první minuty, první ukázky dobový logiky, od první chtěný i nechtěný legendární hlášky, a to skoro nepřetržitě po celé cestě až do Karlových Var. No, a že je hodnocení veskrze negativní stejně jako psané reakce? To je pochopitelné - řemeslně i obsahově je to škvár. Ale tak krásně špatný... Kultovní cesta. Chci stand-alone project pro pana Koníčka. http://youtu.be/pwqnXfkdbXE(9.12.2011)

  • Josef Bek

  • - Autobus ve filmu je Škoda 706 RTO. (Terva)

  • - Spoiler: Kadet (František Filipovský) chce jet směr Žatec, ačkoliv tam autobus nejede. Je to jen záminka k dohnání zmeškaného autobusu. (Frontie)

  • - Filmovalo se v Praze na Florenci, Václavském náměstí, Na příkopech, Na valech, v Karlových Varech na Máchově jezeře, Dobříši a na cestě z Prahy do Karlových Var. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace