poster

Erotikon

Drama / Romantický / Poetický / Psychologický

Československo, 1929, 85 min

  • Rosana
    ****

    Tento film byl dost odvážný na svou dobu, jak tématem, tak i provedením. Obdivuhodné dílo.(3.1.2009)

  • Ilicka
    ****

    Mizerná kopie zážitek z Erotikonu snížila, ale nezhatila úplně.(11.11.2011)

  • Hwaelos
    ****

    Erotikon pro mě znamenal velké překvapení, protože jsem poprvé v českém filmu zaznamenal výrazný kontakt se světovou filmovou avantgardou, která byla na přelomu 20.-30. let v plné síle. Avantgardní impulsy se promítají do filmu zejména v nedějových pasážích. Snímání jízdy aut či vlaků bezprostředně upomínají k hnutí Cinéma pur, například k slavné Chomettově Hře odrazů a rychlosti (Jeux des reflets et de la vitesse, 1925) nebo k Dzigu Vertovovi. Vizuálně jde o skvěle nasnímané a sestříhané dílo, které je vzhledem k jednoduchosti zápletky místy až příliš doslovné (mezititulky jsou například zcela zbytečné). Dalším příjemným překvapením je, že narozdíl od velké části filmů němé éry, se vše obešlo i bez přehrávání hlavních aktérů. Ita Rina zvládla skvěle jak polohu naivní holky z vesnice, tak i vášeň vzbuzující nymfičky. Třešničkou na dortu pak byl živý doprovod od skupiny Forma, který v současnosti vychází i na cédéčku. Vřele doporučuji: http://formani.tumblr.com/(9.8.2011)

  • Bajda
    *****

    První český film, který si vydobyl ohlas a úspěch i na mezinárodní scéně...naprosto zaslouženě. Film dnes možná nešokuje, ale erotický náboj má mnohem větší než většina současných filmů s odhalenými kráskami. Režie je výtečná a vlastně celá vizuální stránka je výborná. Po všech ne úplně povedených němých filmech, které jsem v poslední době shlédnul, jsem Erotikon hltal od začátku do konce a užil si ho na maximum. Pokud se chcete podívat na jediný český film z němé éry, rozhodně doporučuji tenhle.(2.10.2008)

  • troufalka
    *****

    Erotikon vidím jako přínosný pro světovou kinematofrafii, stejně jako o pár let mladší Extázi. Machatý netočil jenom filmy, Machatý tvořil v pravém slova smylu. Už pouhých pár záměrů zaujme. Krásná je práce s detailem, nasvícení, které počítá se stínem a zakomponuje ho jako rovnocený prvek do obrazu. Dosahuje tak velké pusobivosti. Podobnou propracovanost scény včetně nasívcení nalezneme později u Bergmana.(5.8.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace