poster

Extase

  • Rakousko

    Ekstase

  • Rakousko

    Symphonie der Liebe

  • anglický

    Symphony of Love

    (neoficiální název)
  • USA

    Ecstasy

  • USA

    My Ecstasy

  • USA

    Rhapsody of Love

Drama / Romantický / Psychologický / Poetický

Československo / Rakousko, 1932, 83 min

  • honajz
    ***

    Nemůžu si pomoct, ale celé mi to přišlo hodně klišovité i na tehdejší dobu, příběh tuctový, pár šikovných kameramanských záběrů ještě umění nedělá.(5.10.2010)

  • Dan9K
    *

    I přestože má film několik nej, nedokážu mu dáti vyšší hodnocení. Ta nej jsou totiž většinou toho negativního rázu, včetně snad nejhorších dialogů, co jsem ve filmu kdy slyšel a včetně nejhoršího, nejzbytečnějšího a nejvíc mimo závěru, který jsem kdy viděl. Kdyby to bylo míněno jako vtip a provokativní pokus, tak smeknu, ale obávám se, že to bylo myšleno vážně. Jo, těšil jsem se na první nahou scénu v historii nepornografického filmu, to by ovšem nesměla mít Extase milion různých verzí a já natrefit zrovna na tu cenzurovanou. Musel jsem si jí pak pustit na youtube, ale teda taky nic moc, myslím, že bohatě stačí mrknout na plakát. K příběhu se nemá cenu vyjadřovat. To, co ovšem oceňuje většina uživatelů, mě nechává zcela chladným. Těmhle jemným vizuálním kompozicím a (patrně) uměleckým záběrům, zdá se, nerozumím, nebo je to prostě jen otázka jiného vkusu. Ačkoliv i já ignorant si všiml pár hezkých kamerových fórů, ovšem nejvíc mě pobavil až pohled z motyčky v závěru.(5.7.2011)

  • Ony
    ****

    Extase je film na svou dobu vskutku originální a snad i odvážný. Dneska už se v něm ale erotiky (nebo dokonce extase) těžko někdo dočká. Dialogů je málo a neznějí zrovna přirozeně. Zato však vyniká estetika filmového obrazu (kameraman Jan Stallich byl mistr) a hudba. Film byl uznán i významnými zahraničními umělci (Ingmar Bergman, Andy Warhol), kteří ho viděli bez závěrečného dělnického dodatku, který je připojen k české verzi, a každého, kdo ho nečeká, přinejmenším překvapí. Skutečně nepasuje k romantickému obsahu díla. Scény se včeličkou jsou roztomilými symboly, nad kterými jsem se musela pousmát. Dívka běžící za koněm, který jí odáší šaty, a několik dalších scén rovněž může vyvolat úsměv. Některé obrázky jsou ale skutečně dojemné. Herectví Hedy Kiesler mohu osobně posoudit pouze podle výkonu v tomto snímku a ten mě o velkém hereckém umění nepřesvědčil. Rozhodně je Hedy roztomilá a snad byla dokonce sexy. Aribert Mog sice vypadá jako almara, ale kření se kouzelně.(26.10.2005)

  • troufalka
    *****

    Průlomový snímek, který má hned několik prvenství. Krom často zmiňované nahoty (ve snímku působí velice decentně, ani nepostřehnete, že by mělo jít o pohoršující hambaté scény) je to hlavně kompozice - důmyslné spojení hudby a obrazu a kombinace žánrů, kdy se mísí poetika s dramatem, ale zárověň se objevují i humorné prvky. K úspěchu přispěl zcela jistě výběr hlavních představitelů, kde na sebe hlavní pozornost bez pochyby připoutala mladičká Heda. Osobně mě zaujalo výtvarné zpracování s netradiční kamerou, která si dokázala pohrát jak se záběry kompozice, tak i se zaostřenými detaily. V jinak velice vyváženém díle působilo rušivě posledních budovatelských 9 minut, i když nutno přiznat, že ani těm nešlo nic vytknout po umělecké stránce. Ač šlo o zvukový snímek, byl natočen jako němý snímek s dodatečným ozvučením.                 Challenge Tour říjen 2015: 30 dní se světovou kinematografií(4.10.2015)

  • NinadeL
    *****

    Vzhledem k nepopulárním dialogům jsem si více oblíbila rakouskou verzi. Ale to nic nemění na tom, že je obrovský rozdíl v milování Extase a jen jejího respektu jako vývěsního štítu českého filmu 30. let (ačkoli je to koprodukce). Počtvrté v kině už je to jen symbióza se střihovou skladbou... a Becceho hudbou... a Zvonimírovou gradací a dokonalostí Hedy. Hurá práce!(12.2.2009)

  • - František Horký zažaloval spoločnosť Slaviafilm a režiséra Gustava Machatého kvôli neuvedeniu spoluautorstva na kópiách a reklamných materiáloch. (Raccoon.city)

  • - Aribert Mog o rolu Adama veľmi stál a režisérovi Machatému svoju spôsobilosť dokladal osobnými skúsenosťami v podobe "avantúry" prežitej počas pobytu v exotickej Perzii. (Raccoon.city)

  • - Hedy Kiesler (Eva) vydala v roku 1966 knihu pamätí, ktorú nazvala "Extáza a ja - môj život ako ženy", kde uviedla: „Proti nahej scéne som protestovala, bola som predsa dievča z dobrej rodiny, ale hrozne som sa bála zrušenia zmluvy. Machatý hrozil, že ak odmietnem, tak film skrachuje a všetky straty si potom budú hojiť na mne. A tak som sa predsa len nakoniec upokojila a ako vyplašená laň som prebehla tých tristo metrov, ako ma pánboh stvoril." (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace