poster

Extase

  • Rakousko

    Ekstase

  • Rakousko

    Symphonie der Liebe

  • anglický

    Symphony of Love

    (neoficiální název)
  • USA

    Ecstasy

  • USA

    My Ecstasy

  • USA

    Rhapsody of Love

Drama / Romantický / Psychologický / Poetický

Československo / Rakousko, 1932, 83 min

  • Dan9K
    *

    I přestože má film několik nej, nedokážu mu dáti vyšší hodnocení. Ta nej jsou totiž většinou toho negativního rázu, včetně snad nejhorších dialogů, co jsem ve filmu kdy slyšel a včetně nejhoršího, nejzbytečnějšího a nejvíc mimo závěru, který jsem kdy viděl. Kdyby to bylo míněno jako vtip a provokativní pokus, tak smeknu, ale obávám se, že to bylo myšleno vážně. Jo, těšil jsem se na první nahou scénu v historii nepornografického filmu, to by ovšem nesměla mít Extase milion různých verzí a já natrefit zrovna na tu cenzurovanou. Musel jsem si jí pak pustit na youtube, ale teda taky nic moc, myslím, že bohatě stačí mrknout na plakát. K příběhu se nemá cenu vyjadřovat. To, co ovšem oceňuje většina uživatelů, mě nechává zcela chladným. Těmhle jemným vizuálním kompozicím a (patrně) uměleckým záběrům, zdá se, nerozumím, nebo je to prostě jen otázka jiného vkusu. Ačkoliv i já ignorant si všiml pár hezkých kamerových fórů, ovšem nejvíc mě pobavil až pohled z motyčky v závěru.(5.7.2011)

  • NinadeL
    *****

    Vzhledem k nepopulárním dialogům jsem si více oblíbila rakouskou verzi. Ale to nic nemění na tom, že je obrovský rozdíl v milování Extase a jen jejího respektu jako vývěsního štítu českého filmu 30. let (ačkoli je to koprodukce). Počtvrté v kině už je to jen symbióza se střihovou skladbou... a Becceho hudbou... a Zvonimírovou gradací a dokonalostí Hedy. Hurá práce!(12.2.2009)

  • Bebacek
    ***

    Pěkné metafory, ale toť asi vše. Dialogy opravdu "báječné", zvítězil "Ty víš, kdo byl on?"(10.4.2008)

  • Hwaelos
    *****

    Že je Machatý opravdu výjimečným zjevem české meziválečné kinematografie, je nepochybné. Dokázal to už v němé éře excelentním Erotikonem. Během sledování Extase se mi do mysli vkrádalo podivuhodné spojení s Alfredem Hitchcockem. Je to snad odvážná paralela, ale důvody pro ni jsou. A stejně tak i rozdíly. Oba pracují s fascinujícím množstvím vizuálních nápadů a technických inovací. Zároveň však Hitchcock neměl rád banální historky, za které je možné považovat všechna Machatého melodramata. Je však nezbytné si uvědomit, že každý z režisérů zastává úplně jinou školu vyprávění. Hitchcock je typ narativního vypravěče, který svoji tvorbu podřizuje imperativu neustálého napětí diváka. Machatý je poetický vypravěč, kterému slouží příběh spíše jako kulisa pro budování nálady a znázornění emocí. Nejvýraznější odlišnost spatřuji v používání zvuku. Zatímco Machatý se projevil jako vizuální typ, podle něhož zvuk jen odvádí pozornost od obrazu, Hitch jej už od počátku nadšeně vítá jako další prostředek ozvláštnění (už němé filmy z přelomu 20. a 30. let točil záměrně tak, aby do nich mohl zvukovou stopu vpašovat - viz. zvuková verze filmu Její zpověď). To je vlastně jediná výtka proti Extasi, kterou lze vznést.(2.4.2012)

  • Rob Roy
    ****

    Extase funguje nečekaně dobře i po letech, především zaásluhou Hedy Lamarr, působivě komponovaných záběrů a různých metafor. Silná je hlavě první polovina.(30.11.2005)

  • - Pre spropagovanie filmu bolo vydaných 10 000 pohľadníc Hedy Kiesler (Eva) a 160 plagátov. (Raccoon.city)

  • - Hlas hlavního hrdiny Adama, jehož hrál Aribert Mog, nadaboval v české verzi z roku 1932 Ladislav Boháč. (Elisebah)

  • - První nepornografický film s vyobrazením (hrané) sexuální scény. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace