poster

Nebeské dny

  • USA

    Days of Heaven

  • slovenský

    Nebeské dni

Drama / Romantický / Poetický

USA, 1978, 94 min

Režie:

Terrence Malick

Scénář:

Terrence Malick

Producenti:

Harold Schneider

Střih:

Billy Weber
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    ***

    Dobře natočený film, který ale vyzní úplně do ztracena. Bez emocí, bez zájmu odvyprávěný jednoduchý příběh. Nic víc. Na to, kolik úsilí na to Mallick údajně vynaložil, jsme svědky dost nezajímavého vyprávění. Je to "jen" poctivý kus filmařiny.(18.12.2010)

  • Djkoma
    ***

    Terrence Malick... osobnost, o které by se dalo napsat mnohé, ale seznam jeho filmů by nepokryl ani půlku stránky sešitu kdejakého školáka. Je to škoda, ale Malickovo umění a specifický styl je v každém jeho filmu velmi patrný. To je možná právě problém, protože tradičně "krásné" záběry a kamera působí vedle jinak obyčejného příběhu a i hereckých výkonu příliš osamoceně. U Nebeských dnů je to škoda dvakrát tak velká, protože sledovat bez ořezu Malickův obraz je vždy (pro někoho uspávacím) zážitkem. Kamera však není vše a ve filmu se musí trochu něco dít, na což Terence při svých pohledech na nekonečnou krajinu plnou obilí asi zapomněl. Možná to všechno byl jeden velká plán, který Malickovi vyšel a já to nepochopil, ale jinak jsou pro mě Nebeské dny krásně vypadajícím snímkem o poli, domě a pár lidech v něm a okolo něj... Žádné pocity, žádné emoce. Být tam více sněhu, tak tu "chladnost" pochopím...(14.8.2009)

  • mandes

    rozpočet : ? tržby americke : $3,446,749(6.1.2007)

  • H34D
    ***

    Vskutku nádherná kamera zabírající zapadajícím Sluncem načervenalé scenerie nekonečných louk a obilných lánů, k tomu bezstarostný život hrstky zprátelených vesničanů a odlehčená poetika je na světě... Jenže každou idylku dokáží rozrazit neočekávané a nevyžádané city. Následují SPOILERy: Milostný trojúhelník, takřka v symbióze, záhy eskaluje v nevyhnutelné a Malick nám stejně jako ve svém prvním filmu ukáže, že i sympatický klučina se zdánlivě dobrým srdcem dokáže pod tíhou lásky a žárlivosti spáchat ty nejhorší činy. Malickova poetika však zde rozhodně nekončí, pokračuje ve vykreslování pomíjivosti života, když Billyho nevytrhne z role více méně kladného charakteru. Stejně jako Kitovi v Zapadákově, i zde zůstane Billy milovaným členem své rodiny, je mu odpuštěno jak ze strany partnerky, tak ze strany diváka a dostihne ho až neoblomná ruka zákona, čímž Malick zachová morální rozměr snímku. Závěrečná katarze je opět velmi rozporuplná v pozitivním slova smyslu - život jednoho protagonisty končí, život druhého pokračuje jakoby nic, možná je nám smutno, ale přitom vlastně ne, nevíme, co si myslet, co cítit a užíváme si jen sílu okamžiku. Billy nebyl hrdina, ani antihrdina, byl to... Člověk. Konec SPOILERů. Bohužel, jakkoli pěkne tohle zní, celkově film není zdaleka tak silný, kromě bezdějovosti a občasné nudy zamrzí hlavně emocionální plochost, jíž Malick použil k vyobrazení zmíněné pomíjivosti života a malosti jednotlivce a kterou právě i oslabil sílu emocí postav. 6/10(3.3.2013)

  • castor
    ****

    Konečně jsem měl tu možnost vidět bezmála třicet let staré drama Terrence Malicka a už jenom pro podmanivou kameru si pozornost zcela jistě zaslouží!! Komerční neúspěch snímku znemožnil Malickovi realizovat další vysněné projekty. Tragický příběh milostného trojúhelníku z těžkých dob před 1.světovou válkou těží kromě úchvatných záběrů krajiny i z hereckých výkonů ústředních postav!! 70%(19.12.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace