poster

Nebeské dny

  • USA

    Days of Heaven

  • slovenský

    Nebeské dni

Drama / Romantický / Poetický

USA, 1978, 94 min

Režie:

Terrence Malick

Scénář:

Terrence Malick

Producenti:

Harold Schneider

Střih:

Billy Weber

Kostýmy:

Patricia Norris
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogo76
    ****

    Režijný štýl T. Malicka je cítiť z každého záberu a do dnešného dňa sa ho Malick nepokúsil zmeniť. A myslím, že ani netreba, pretože takýto prístup je ojedinelý a ihneď identifikovateľný. Krásne zábery prírody podfarbené hudbou a dialógov trochu viac ako som zvyknutý v jeho posledných filmoch. Rozprávať zložité a spletité príbehy , to Malick asi ani nikdy nechcel. Dej je jednoduchý , forma ako obvykle víťazí nad obsahom a otázky o zmysle života už jednoducho k Malickovi neodmysliteľne patria. Morriconeho hudba filmu veľmi pomohla. 80%.(18.8.2011)

  • Rob Roy
    ***

    Zasloužená oscarová kamera. Je vidět, že režisér rád umisťuje postavy do velkých otevřených prostorů ( především polí ) a snímá je z většího odstupu ( myslím, že podobně tomu bylo i u Tenké červené linie ). A obecně klade důraz na přírodu a přírodní motivy ( prostřihy na různou hmyzí havěť ). Ale to je asi tak všechno. Nebeské dny jsou z mého pohledu prázdný film, bez jakékoliv dramatické gradace nebo emocí, přestože jde o romantický příběh. Napadá mě jedno slovo, které mi sem dobře pasuje - plynutí. Nebeské dny si plynou jako potůček, klidně, nevzrušeně. Pravděpodobně jde o propojení s rytmem přírody, souznění.(12.12.2005)

  • -bad-mad-wolf-
    *****

    Druhý film Terrence Malicka je v mnoha ohledech podobný tomu prvnímu: Opět nám představuje dva mladé lidi na poněkud nemorální cestě životem a opět jejich romantizaci lemují záběry poklidné přírody (respektive polních lánů). I tady se vznáší hlava v oblacích a poetické obrázky osamocené farmy jí velkoryse pomáhají; i tady dojde na střet ideálů s realitou. Oč méně nabubřele se Malickova podívaná jeví, o to více je navzdory své zpoetizované formě uvěřitelná. Velkým citům se ve všech polohách vyhýbá, vše podstatné umocňuje raději obrazově (těžká práce na poli - úlevná radost po sklizni a svatbě - nálet kobylek a požár) a cit nalezneme především v celkovém vyznění. Pocity Malick předává s grácií génia, zachytává duši momentu, otiskuje vše potřebné do diváka a na konci, kde by jiní dramatizovali a zaplavovali morálním ponaučením, nechává věci až lhostejně plynout dál a neprosí se slzavých údolí. Stejně jako život. Říká: "Já si to nevymyslel, já tam s nimi byl. Vím, jak to vnímali. Nesoudím, pouze sdílím." Nemůžu si pomoct - na mě to prostě funguje dokonale.(19.11.2012)

  • HellFire
    ****

    Byl to tehdy krásný život spjatý s přírodou. Film s úžasným soundtrackem.(29.3.2010)

  • RHK

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire.(9.1.2010)

  • - Exteriéry se natáčely v Albertě v Kanadě. Jack Fisk vyrobil venkovní kulisy z překližky, včetně farmářova domu. (HellFire)

  • - Návrhářka kostýmů Patricia Norris vyráběla dobové oblečení z použitých látek a starých oděvů, aby kostýmy herců vypadaly co nejpřirozeněji. (Aelita)

  • - Záběr na Billa padajícího obličejem do vody byl natočen ve velkém akváriu v obýváku Sissy Spacek. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace