poster

Nebeské dny

  • USA

    Days of Heaven

  • slovenský

    Nebeské dni

Drama / Romantický / Poetický

USA, 1978, 94 min

Režie:

Terrence Malick

Scénář:

Terrence Malick

Producenti:

Harold Schneider

Střih:

Billy Weber
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Konečně jsem měl tu možnost vidět bezmála třicet let staré drama Terrence Malicka a už jenom pro podmanivou kameru si pozornost zcela jistě zaslouží!! Komerční neúspěch snímku znemožnil Malickovi realizovat další vysněné projekty. Tragický příběh milostného trojúhelníku z těžkých dob před 1.světovou válkou těží kromě úchvatných záběrů krajiny i z hereckých výkonů ústředních postav!! 70%(19.12.2006)

  • T2

    Rozpočet $3miliónovTržby USA $3,446,749Tržby Celosvetovo $-(14.2.2009)

  • HellFire
    ****

    Byl to tehdy krásný život spjatý s přírodou. Film s úžasným soundtrackem.(29.3.2010)

  • gogo76
    ****

    Režijný štýl T. Malicka je cítiť z každého záberu a do dnešného dňa sa ho Malick nepokúsil zmeniť. A myslím, že ani netreba, pretože takýto prístup je ojedinelý a ihneď identifikovateľný. Krásne zábery prírody podfarbené hudbou a dialógov trochu viac ako som zvyknutý v jeho posledných filmoch. Rozprávať zložité a spletité príbehy , to Malick asi ani nikdy nechcel. Dej je jednoduchý , forma ako obvykle víťazí nad obsahom a otázky o zmysle života už jednoducho k Malickovi neodmysliteľne patria. Morriconeho hudba filmu veľmi pomohla. 80%.(18.8.2011)

  • H34D
    ***

    Vskutku nádherná kamera zabírající zapadajícím Sluncem načervenalé scenerie nekonečných louk a obilných lánů, k tomu bezstarostný život hrstky zprátelených vesničanů a odlehčená poetika je na světě... Jenže každou idylku dokáží rozrazit neočekávané a nevyžádané city. Následují SPOILERy: Milostný trojúhelník, takřka v symbióze, záhy eskaluje v nevyhnutelné a Malick nám stejně jako ve svém prvním filmu ukáže, že i sympatický klučina se zdánlivě dobrým srdcem dokáže pod tíhou lásky a žárlivosti spáchat ty nejhorší činy. Malickova poetika však zde rozhodně nekončí, pokračuje ve vykreslování pomíjivosti života, když Billyho nevytrhne z role více méně kladného charakteru. Stejně jako Kitovi v Zapadákově, i zde zůstane Billy milovaným členem své rodiny, je mu odpuštěno jak ze strany partnerky, tak ze strany diváka a dostihne ho až neoblomná ruka zákona, čímž Malick zachová morální rozměr snímku. Závěrečná katarze je opět velmi rozporuplná v pozitivním slova smyslu - život jednoho protagonisty končí, život druhého pokračuje jakoby nic, možná je nám smutno, ale přitom vlastně ne, nevíme, co si myslet, co cítit a užíváme si jen sílu okamžiku. Billy nebyl hrdina, ani antihrdina, byl to... Člověk. Konec SPOILERů. Bohužel, jakkoli pěkne tohle zní, celkově film není zdaleka tak silný, kromě bezdějovosti a občasné nudy zamrzí hlavně emocionální plochost, jíž Malick použil k vyobrazení zmíněné pomíjivosti života a malosti jednotlivce a kterou právě i oslabil sílu emocí postav. 6/10(3.3.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace