poster

Zloděj

  • anglický

    Thief

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA, 1981, 118 min (Director's cut: 124 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Houdini

    Zlatá Palma - výběr(4.5.2006)

  • Slarque
    ****

    Michael Mann byl teprve na začátku kariéry, ale přesto natočil nadstandardně kvalitní kriminálku. Škoda jen, že James Caan neměl nějakého rovnoceného protivníka jako v novějších Mannových filmech.(13.1.2005)

  • kleopatra
    ****

    Natočeno s podstatně skromnějšími prostředky než pozdější a mnohem slavnější filmy Michaela Manna, přesto velmi dobré. Především charakter hlavní postavy skvěle prokreslený - i s touhou po kvalitní partnerce a po dítěti bez ohledu na barvu pleti ( ten rozruch na adopčním úřadě byl moc dobrý) - a Jamesem Caanem výborně zahraný.(14.1.2005)

  • dobytek
    ****

    Tak na úvod bych měl napsat, že se mi povedlo tento film stáhnout i s holandskejma titulkama a jelikož se holandštinu tak trochu učim, tak jsem toho hned využil, abych si tento jazyk trochu procvičil. Takže jsem viděl Zloděje v originálnim znění s holandskejma titulkama. Sebekriticky musim přiznat, že moje angličtina neni dost dobrá na to, abych na 100% porozuměl filmu, kde se mluví anglicky a moje holandština zase neni dost dobrá na to, abych porozuměl holandskejm titulkům, takže jsem pořád film zastavoval a listoval holandsko-českym slovníkem. Tim pádem mi to asi připadalo trochu zdlouhavý, ale přesto dobrý. Teď mam trochu problém, jestli dát 3 nebo 4 hvězdičky, ale kvůli hudbě od Tangerine dream se přiklonim k vyššímu hodnocení. Možná se časem na to zkusim podívat i s titulkama v nějakym normálnim jazyce a hodnocení třeba ještě změnim.(13.7.2008)

  • Šakal
    *****

    „Oldschool je (někdy) zatraceně fajn a sexy :-) Jó to byly „staré dobré (Mannovi) časy“, kdy Michael ještě neexperimentoval s digitální kamerou a vše sázel na jednu kartu v podobě umně vystavěné teskné atmosféry s důrazem na propracovanou a následně rozkrytou psychologii ústřední(ch) postav(y) (viz Manhunter, Heat..). Když měl navíc k sobě po ruce ještě takový (ne)opracovaný klenot, jakým tehdy bezesporu byl (v nejlepších letech a formě) hrající J. Caan coby životem otřískaný (unavený s touhou usadit se a založit rodinu) profesionální zloděj šperků Frank, dostávající se však (po kývnutí na poslední velkou prácičku) čím dál tím těsněji do kleští mezi zkorumpovanou (chicagskou) policii a místní organizovaný zločin vedený mafiánem Leem (R. Prosky) je na nevšední zážitek zaděláno. A věřte, že kořist zahnaná do kouta umí vystrčit drápky a následně pořádně (smrtelně) kousnout, stejně jako vás J. Caan nenechá ani na okamžik na pochybách, že za sebou umí (bez pohnutí brvou) „pálit mosty“. Přičemž, pokud se vám do mysli vkradou myšlenky na určitou podobnost s pozdějším Mannovým majstrštykem HEAT, vězte, že nejde o podobnost čistě náhodnou. V neposlední řadě potěší (alespoň některé z nás :-) T. Weld (coby Frankova osudová žena Jessie). P.s. co se týče zdejších nářků nad syntetizátorovou hudbou, dotazy (stížnosti) obratem směřujte na uživ Gilmour93. Určitě vám to milerád „osvětlí“. Souhlas, k „80´s“ padne jako dětská prdelka na nočník. Ostatně své by k tomu měl(i) jistě co říci i J. Cameron resp. B. Fiedel. Napoprvé za (silné) 4*, napodruhé (i s přihlédnutím k závěrečnému stylovému finále, které jsem si musel ihned po závěrečných titulcích dopřát znovu a překonávající v mých očích „face to face“ (z) HEAT) - 91% Přičemž doporučuji podávat za deštivého večera s panákem tulamorky po ruce.(2.1.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace