• honajz
    **

    V 15 letech se mi to líbilo, protože jsem se chtěl toulat světem nezávazně stejně jako hlavní hrdina, a protože jsem byl zamilovaný do Markéty Fišerové. Teď po letech za obě tyto položky dávám z nostalgie 2 hvězdičky, jinak je to o ničem, navíc ten úděsný střih mi nedává spát a budím se z něj hrůzou ještě dnes.(22.6.2010)

  • Mulosz
    *

    Film, ktery mi svym stylem tak trochu pripominal "kultovni" Matulovy Haury, nicmene na to, aby to bylo tak blbe, az vlastne ve finale dobre a abych se nad to vse dokazal povznest plny sarkasmu, to prece jen nemelo. Rehtal jsem se zase jako kun, zejmena u akcnich scen jezdicich traktoru snimanych frontalne s durazem na bojovy vyraz traktoristu, podbarvenych opravdu hodne akcni a dramatickou hudbou, kdy v jednom pripade byla tato scena "ozvlastnena" prostrihem na Zednicka v brutalnim kovbojskem klobouku. Bavil jsem se tezovitosti a prvoplanovitosti postav, nicmene zadna si me "neziskala" tak, jako Vasut v Haurech. Neucarovala mi ani jezedacka sexbomba Fisarova, snad mi spolecnost odpusti, ze tohle pisu i s plnym vedomim toho, jak nakonec skoncila a jak se s tim dokazala vyporadat. Za kultovni blbost na entou jsem schopen dat v dobre nalade z hecu 5 hvezdicek. Zde nalada urcite byla, ale vyhecovan jsem nakonec nebyl, cili davam jen jednu. Hodnoceni 2-4 hvezdicek u techto normalizacnich perel samozrejme nepripada v uvahu a na odpad to take nebylo, nebot mi u toho filmu nebylo zle od zaludku, jako treba u jineho Matulova skvostu Posledni vlak, kde se tento agilni propagator soudruzskych myslenek zejmena v zaveru predvedl ve sve "nejlepsi" forme. Vse vyse uvedene nemeni nic na tom, ze jeste dnes by mel Matula chodit kanaly.(2.12.2009)

  • raroh
    ***

    Snímek by rád byl odpovědí třeba na takové romantizující chlapské drama Grandes gueules s Lino Venturou, ale za boha mu to nejde málo nápaditou režií a nevhodným výběrem většiny hlavních představitelů (Haničinec a Filipovský jsou pořád teatrální) a jejich vedením (snad až na Kozderkovu, Vochoče a Myslíkovou), naštěstí dlouhá scéna ze zábavy je hodně realistická (a je v ní pěkné Havelkovo a Zedníčkovo hudební číslo, které je navíc velmi vtipné) a o něco zlepšila můj divácký dojem. Ursínyho jazzrock je sice fajn a 70. létům hodně odpovídá, ale k podobnému typu filmů je zcela nevhodný (jinak Matula měl Ursínyho evidentně rád, jeho hudba zněla i v Nevěstě k zulíbaní). Námět a i jeho scénaristické zpracování mi nepřišel tak úplně pitomý, odpovídá vystižení mentality vesničanů (a nejen českých), příjemně mě překvapila i absence dobového vychovávajícího akcentu, ale jak už jsem řekl, režisér si s tématem nevěděl bohužel rady.(27.8.2010)

  • Radek99
    ***

    Neprávem polozapomenutý debut režiséra Julia Matuly, které tvoří podhoubí o dekádu později realizované veleslavné Menzelovy komedie Vesničko má středisková. Komedie z idealizovaného prostředí českého združstevněného venkova má v našem prostředí silnou tradici, té Matulově chybí především geniální a do posledního detailu i slova cizelovaný scénář Zdeňka Svěráka. Velkým plusem je naopak nadčasová hudba Deža Ursínyho...(27.8.2010)

  • meave
    **

    Ale ak fandíte starším filmom s nádychom socializmu a máte radi traktory, tak hurá na to. Nie je to vrcholné dielo, ale dívať sa na to dá.(25.2.2007)

  • - Natáčení probíhalo na Táborsku. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace