Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policista John McClane přilétá na Vánoce do Los Angeles za svou manželkou Holly a dětmi. Holly pracuje pro japonskou společnost Nakatomi, v jejímž mrakodrapu se právě koná vánoční večírek. Holly odešla z New Yorku za prací, zatímco John tam zůstal. Nyní zjišťuje, že Holly používá v práci své jméno za svobodna. Jde se do koupelny upravit a mezitím do budovy přijíždějí ozbrojení muži. Zabijí strážce, uzamknou výtahy, všechny vchody a odpojí telefony. Potom proniknou na večírek a John z koupelny zaslechne střelbu. Podaří se mu nepozorovaně utéct do vyššího patra, kam později útočníci odvedou ředitele společnosti Nakatomi. Chtějí po něm přístupové heslo k počítači, který mimo jiné řídí trezor, ze kterého chtějí ukrást dluhopisy v hodnotě stovek milionů... Ředitel se jim snaží vysvětlit, že trezor má sedm zámků a on zná kód pouze k jednomu – a i ten jim odmítne dát. Hans, vůdce útočníků, ho zastřelí. John spustí požární alarm, aby přivolal pomoc, ale útočníci zavolají hasičům, že poplach je falešný. Díky tomu ale zjistili, že je někdo v horním patře, a pošlou tam muže se zbraní... John teroristu zabije, sebere mu zbraň a vysílačku a jeho tělo pošle dolů výtahem. Bratr zavražděného, Karl, chce Johna ihned najít a pomstít se. John použije ukradenou vysílačku a snaží se přivolat pomoc, ale jeho volání slyší i teroristé a dojde jim, že John bude někde na střeše. Volání zachytí i policie, ale nevěří Johnovi, že se něco děje. Když pak ale ve vysílačce zaslechnou střelbu, pošlou tam na kontrolu hlídku. Seržant Powell dojede do Nakatomi, promluví si se strážným, což je ale nastrčený terorista, a v klidu odjíždí s tím, že nic podezřelého nenašel. Když ho John vidí odjíždět, vyhodí z okna mrtvolu dalšího teroristy, kterého při přestřelce zabil, a začne z okna střílet... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 318)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Skutečnost, že americký filmový průmysl vedou židé, cenzuru katolíci a diváci jsou protestanti, ukazuje na tamní mimořádnou spolupráci: jedněm jdou do kapsy výdělky, druzí zajistí odstřiháním závadností návštěvnost a třetí se přijdou poveselit do kina. Nestojí právě na tomto velký trik Hollywoodu, o němž vypráví první Smrtonosná past? Na elementární úrovni ten film můžeme samozřejmě číst jako příběh o newyorském policajtovi, který vystřílí bandu teroristů, ale vedle toho tu máme i příběh o nacistovi Gruberovi, kterého přivábila do mrakodrapu chuť nastřádaných židovských peněz. Gruber se svými německými pohůnky představuje cosi jako relikt, který se nepodařilo chytit spojeneckým oddílům před Norimberskými procesy. Jestliže měl Goebbels za nacistického Německa na starost vnitřní Německo a Hitler válku, pak tady zajišťuje analogicky PR-ko dekadentní aristokrat s pokřiveným světonázorem Gruber a válku jeho pochopové určení na špinavou práci. Co je ovšem klíčové a co si uvědomil Marlon Brando, židé a představitelé mocné židovské lobby, kteří kontrolují a vládnou Hollywoodu, si dávají dobrý pozor, aby ve filmech nebyli nikdy zobrazováni negativně a už vůbec ne jako loutkáři hýbající světovou šachovnicí, a proto jsou v první Smrtonosné pasti filmu vydávány za Japonce, konkrétně za japonskou finanční společnost Nakatomi sídlící v moderním mrakodrapu v centru L.A. Podobná cenzura proběhla mimochodem v Německu, kde jména jako Karl a Hans, ale i Fritz, Kristoff nebo Heinrich nahradily jejich anglické ekvivalenty. Kdo je pak ale Willis, který nám v triádě teroristé-oběti-zachránce chybí? Willis je nejspíš novodobá kombinace Abraháma, Mojžíše a krále Davida v jednom. Prostě Superman, sám velký Jahve, který se zjevil, aby po Egyptu, Asýrii, Babylonu, Římu opět vysekal židy z problémů. Odsud chápeme i původ slavného výroku Johna McClanea o krůtě a obyčejným vánočním stromečku, kterým odkazuje k šábesu (židé Vánoce neslaví, to je další kamufláž pro západní křesťanské publikum), kdy by se mělo v klidu odpočívat, jenže on musí lízt v nějaký blbý rouře. Podobný výrok známe z Biga Lebowskiho, který rovněž o šábesu nekoulí. Jenže záchrana lidských životů je přece jen něco jiného než kuželky. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Moje pocity po shlédnutí jsou velmi podobné tomu, co zažívá u akčňáků POMO (alespoň to tak líčí) ;-) Tedy, Smrtonosná past je IMHO skvěle vymyšlený (gratulace scénaristovi a hercům) napínavý akčňák s hrdinou, který mám daleko do typického modelu supermana a v McTiermanových zemitých režijních otěžích se stává jedním z pilířů žánru. JENŽE! Ne že bych necítil symptatie s hlavním hrdinoou, ne že by se mi nelíbil děj, ale bylo mi vlastně docela jedno co se bude dít dál a jak se McClane k vítězství nakonec prohrabe. Je to problém mnoha akčních filmů a buď jej přebije nějaké velké pozitivum (Bayův nezapomenutelný styl ve Skále), nebo si z nich odnesete pocit, že to bylo sice hodně dobré, ale na maximální hodnocení přeci nedostačující. To je přesně můj případ po zhlédnutí Die Hard. Čtyři a 3/4 ****. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,Věřte mi, dělám to už jedenáct let"..... Společnost Nakatomi, sečtělej terorista A.Rickman, 640 milionů doláčů, hudba M.Kamen a osamocenej, unavenej B.Willis, kterej není zvědavej na stupidní názory. Tohle viděl snad každej! Jeden z (nemnoha) nejlepších akčních filmů všech dob, který nastartoval ,,drsňácky uhláškovanou" kariéru B.Willise. I po letech je stále na co koukat (a co poslouchat!). ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Vianoce sa začínajú vtedy, keď Hans Grubber spadne z budovy Nakatomi Plaza. Akčný film a séria svojho vlastného rozmeru. Zameraný čisto na inteligentnú akciu s množstvom zvratov, pomerne hluchý nápad, ktorý by s inou produkciu skončil zapadnutý v archívoch tvorcovia rozvili naplno. Tú dobu ešte neokukaný, drsný, bosý a akčný Willis to zatiahol dokonale a zariadil si naozaj obrnený rešpekt do konca života. Hlavne u mňa! 100%. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Oh the weather outside is frightful / but the fire is so delightful / and since we've no place to go / Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow.. Z nebe ovšem nebudou padat vločky, nýbrž němečtí gangsteři, nepočítající při plánování své akce s faktorem John McClane. Čistokrevná akční roznětka Willisovy hvězdné kariéry. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (169)

  • V přestřelce, která následuje po „akcentové“ interakci Johna (Bruce Willis) a Hanse (Alan Rickman), do které se po výstupu z výtahu zapojí i Karl (Alexander Godunov), má podivný životní cyklus malý vánoční stromeček, položený na stole, za kterým se schovává Karl. Při příchodu stromeček stojí. Karl vykukuje – stromeček leží. Další střelba – stromeček stojí a až poté jej John sestřelí. (Ozzy88)

Související novinky

Stav Bruce Willise se zhoršil

Stav Bruce Willise se zhoršil

17.02.2023

67letý legendární herec mnoha ikonických rolí Bruce Willis ukončil kariéru v březnu loňského roku kvůli afázii, nemoci, která poznamenala jeho schopnost mluvit a porozumět řeči. Tou dobou měl… (více)

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

29.11.2022

Ve věku šestašedesáti let odešel americký televizní, filmový a divadelní herec Clarence Gilyard Jr., jehož si většina diváků vybaví z televizních obrazovek jako rangera Jamese Trivetta, věrného… (více)

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Reklama

Reklama