poster

Smrtonosná past 3

  • USA

    Die Hard: With a Vengeance

  • Slovensko

    Smrtonosná pasca 3

Akční / Thriller / Krimi

USA, 1995, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • molotov
    ****

    Ať žije bruce a jeho tentokrát nevánoční dobrodrůžo.(31.3.2004)

  • H34D
    *****

    Oops, McTiernan did it again - hra na kočku a myš ještě v lepším podání, než u Toma a Jerryho, výborná a vlastně i chytrá akce, jenž nenechá diváka vydechnout, nepřekonatelný Bruce Willis a zdatně sekundující Samuel L. Jackson, to jsou přednosti "nového" Die Hard, který kombinuje napětí a částečně i styl z jedničky s megalomanskou akcí, humorem a nadsázkou z dvojky. Jistě není to kdovíjak realistické, dočkáme se klasických klišé, kdy to má hlavní hrdina z poloviny za sebou, ale nakonec ne + od závěrečného zúčtování bychom také mohli čekat více, ale Die Hard 3 má prostě své kouzlo, je to úžasně zábavný a neúnavný akční film, (téměř) jako žádný jiný a proto mu tu pětihvězdu odepřít zkrátka nemohu. 9/10(10.7.2008)

  • Matty
    ****

    McTiernan se vrátil za kameru a vcelku zdárně se mu protagonistu předchozích dvou filmů, zatvrzelého sólistu, podařilo dokopat k usilovnější spolupráci s parťákem (který jako kdyby utekl z filmu Spikea Leeho). Buddy movie schéma můžeme vnímat jako zpronevěření se zákonitostem jedničky a dvojky, nebo taky jako nutné podřízení se zákonitostem trhu, protože filmy s dvoubarevnou dvojicí slibovaly přilákat více černošských diváků. Klaustrofobní lpění na jedné lokaci (mrakodrap, letiště), nezůstalo zachováno jenom zdánlivě. Prostorem, z něhož John tentokrát nemůže uniknout, je totiž rovnou celý New York, který si padouch proměnil ve své hrací hřiště. Topografie NY je chytře využívána během první poloviny filmu, tvořené z postupného plnění úkolů se samostatným časovým limitem, které - v čem tkví jejich zrádnost - nevedou k hlavnímu cíli (dopadení padoucha) a ukážou se jako pouhé macguffiny k vytváření akčních scén. Tvůrci si díky tomuto chytrému švindlu mohli dovolit navázat na jedno odhalení hned dva body obratu - když se o skutečném smyslu explozivních hádanek dozvíme my (a na základě toho začneme vytvářet své hypotézy) a když totéž o několik minut později trkne také hrdinu. Toto porušení žánrových pravidel nachází paralelu v samotném příběhu. Teprve porušení pravidel diktovaných teroristou, který projevuje obdivuhodnou znalost vyprávěcí struktury akčních filmů ("This, gentlemen, is where the plot thickens"), Johnovi uvolní ruce a spustí dějovou linii vedoucí k likvidaci Grubera. Původní dějová linie ale ještě není zakončena (jakkoli by být mohla, jak se ukáže v překvapivém finále školního subplotu) a dochází tudíž k rozvětvení vyprávění a možností rozvíjet dále paralelně dvě, resp. tři akce (policajti, John, Zeus). Také napětí je tudíž několikanásobné. Jako kdyby nestačilo, že i pouze se Zeusem a Johnem je film neuvěřitelně našlapanou smrští šílených akčních kousků. Pravda, občas až moc šílených, vymyšlených kvůli ohromujícímu efektu a tedy bez ohledu na logiku vyprávění, natož na jakoukoli věrohodnost. 80% Zajímavé komentáře: Lateef, choze, Rex Mundi, agathon, Weirdman, Barak(5.6.2005)

  • Gilmour93
    ****

    Bruder Gruber chtít svá Revanche a wenig Gold, ale přes díl od dílu více krvácejícího nezmara McClanea a jeho věrnou opici (pro rasisticky smýšlející uživatele: opravdu tím myslím kocovinu a ne S.L.Jacksona) to půjde jen sehr schlecht. Nadupaná akce stíhá akci, hláška stíhá hlášku, vděčné téma verbální konfrontace černoch vs. běloch také nesmí chybět a iniciativu postupně přebírající John tak už může pomalu přeIRONSovat německou vlajku na rakev Hansova bratříčka.. Jedna z posledních vzpomínek na časy, kdy McTiernan sprostou rutinou dokázal převýšit drtivou většinu hollywoodské akční produkce, načež mu Grendel sežral všechen režisérský um a nastartoval začátek jeho konce. Vzhledem k počtu filmů z 90.let s námětem mezinárodního terorismu se dá s trochou nadsázky říct, že tak dlouho se chodí na pozadí Twin Towers pro vodu, až se ucho utrhne..(19.9.2011)

  • Isherwood
    ****

    O zbytečnosti pokračování Die hard se dá polemizovat už u druhého dílu, ale trojka už je čistým parazitováním na této ikoně akčního filmu. Oslovský můstek v podobě „případu Nakatomi“ společně s Gruber bruders je vyloženě trapný a prochlastaný John McLane je standardní scénáristické klišé, se kterým si díkybohu režisér McTiernan ví rady a tak Bruce Willis opět cedí suché hlášky jako o závod. Ale zde už ani nadhled nepomůže k tomu, aby se trojka právoplatně zařadila po bok svých předchůdců. Akční pasáže jsou sice skvělé a taková demolice metra se jen tak nezapomíná, jenže na druhé straně je to spíše žánrová akční rutina bez vážnějšího dějového zlomu, která víceméně stojí na režijním podání páně McTiernana, který z možností Hensleighova scénáře vytřískal maximum a trojka Die Hard je jeho posledním dobrým filmem, zřejmě nejlepším třetím dílem vůbec, který by ale jako samostatný film fungoval (možná) mnohem lépe. Jen ta „rasová politika“ byla poněkud mimo…(27.9.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace