poster

Road to Perdition

  • Česko

    Cesta do zatracení

  • USA

    Road to Perdition

  • Slovensko

    Cesta do zatratenia

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2002, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Skejpr
    ****

    Nádherná, vizuálně, atmosféricky i herecky vytříbená gangsterka na straně jedné, předvídatelnost a místy až příliš pomalé tempo na straně druhé. Mendes natočil i lepší filmy.(29.1.2009)

  • POMO
    ****

    Veľmi pekný film s výbornými hereckými výkonmi a kamerou. Ale tým chvála končí. Aby to mohla byť gangsterka na úrovni Coppolových dielok, muselo by sa viacej pozornosti venovať vzťahu Newman/Hanks. A ponurú atmosféru by nesmel rozbíjať žiaden humor. Takto je to skôr taký Eastwoodov DOKONALÝ SVET, ošperkovaný mejkapom Americkej krásy a zakončený prehnane nafúknutým vyvrcholením. A tá šablónovitosť v tom taktiež nerobí dobrotu. Formulku „he was my father“ som mal na jazyku skorej, než ju vyslovil jej autor, malý Sullivan.(13.11.2002)

  • golfista
    ****

    Sam Mendes natočil nablýskanou krásu v utlumených barvách, na níž dokázal, jak umí režírovat. Ale režie není jenom dokonalost záběrů. Postavy musí taky přijít naproti divákovi, který s nimi musí příběh prožívat. To rejža podle mého nějak nezvládá. Už k "AK" jsem měl vnitřně plno výhrad, které se mi tady jenom potvrdily. I když tu hrají moji velcí oblíbenci (a rozhodně ne špatně), tak jsem se na konci cítil, jako by mě někdo okradl. Vždyť já se tak těšil ! Jako bych si koupil nádherné Ferrari, ale byl v něm tak slabý motor, že bych mohl jet jenom stodvacet. No nic, je to přece jenom Ferrari a tři hvězdy by byly asi málo. Při vší dokonalosti - po střele do zad by se u dotyčného mohla objevit alespoň malá dírka v saku :)(20.5.2003)

  • Cival
    ****

    Napoprvé mě převálcoval. Od první sekundy až do konce obrazově oslnivý filmový zážitek. Z každého záběru je cítit bezchybná souhra skladatele Thomase Newmana (charakteristicky působivý, ale ne úplně stejný), kameramana Conrada L. Halla a Sama Mendese, který potvrdil svou režijní výlučnost. Režisérovým pomníkem nechť se stane lahůdková scéna v dešti, v níž kulky baletně smetou gangstery, a pak dovolí Paulu Newmanovi ukázat, čemu se říká mistrovství jednoho pohledu. Pravda, s odstupem už Road to Perdition nepůsobí obsahově tolik vitálně. Jde o jednorozměrný výlet otce a syna, který na komplexnost Americké krásy a Mariňáka nemá.(2.8.2010)

  • Gilmour93
    ****

    I třeba kvůli takovým rolím podlých slabochů se někteří obávali D.Craiga v roli agenta 007 a jsem rád, že je následně dokázal přesvědčit o opaku.. Pozitiv je spousta: dokonale odporný Law jakožto zabiják - cvakálista Harlen Maguire, neozvučená scéna "Střílení v dešti" v hlavní roli s Thompsonem M1921 ("I´m glad it´s you..") a především poslední práce kameramana Conrada L. Halla, jehož každý druhý záběr je umělecké dílo, přičemž pohled přes okenní tabuli plážového domku v závěru je přímo kinematografickou extází - takovou, že přejdete i skutečnost, že se střelbou nerozbije.. Ovšem Mendes, ten by svým akademickým chladem mohl bojovat proti globálnímu oteplování a ta přehnaná artovost je pro cestu k zatracení ve finále přítěží. A nebo pomocí..?(23.7.2010)

  • Tom Hanks

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace