Komentáře uživatelů k filmu (74)

  • cariada
    ****

    At říkáte co chcete mě se to líbí. Je to pohodový snímek o stavbě přehrady hlavně teda o lidech co se na tom podílí. Jako drama mě to rozhodně nepřijde nic dramatického se tam neděje. Dalo by se říct je to příběh mladíka J .Hrušínský ,který se vrátí z vojny ke své snoubence a snaží si najít poctivou práci kde si vydělá na byt. V tv kouká na dokument o stavbě přehrady a rozhodne se tam ject. Každý víkend se vrací ke své (opravdu krásné) holce. A díky ní ho v práci sesadí a díky své zodpovědnosti nakonec i o holku přijde. V práci se za něj kolegové přimluví a dostane se na lepší práci. Tak že taková pohodovka ač je to točený z donucení i tak dokázal Menzel s pomocí Svěráka udělat maximum.(10.1.2008)

  • MJMilan
    *

    Tak vysílat takový film, jako byl tento, je dle mého názoru při nejmenším komerčně nevýhodné. To už mi přijde daleko lepší Major Zeman, nebo Žena za pultem.(15.9.2013)

  • tuntavala
    ***

    Lado, odkud je ta tvoje holka? Z Prahy. To neni dobry. Nejlepsi holky jsou z Moravy. Ona ma babicku v Ivancicich. Tak to by nemusela bejt tak spatna.(15.9.2013)

  • farmnf
    *****

    Nejlepší budovatelský film co jen mohl být natočen. Režie Menzel. Film připravil mimo jiné půdu pro Postřižiny (točeno v Dalešicích a Kožíchovicích). Všichni na tento film zvracejí zcela zbytečně a neoprávněně. Není to primárně o přehradě. Je to o rozhodování mladého kluka, který kvůli holce chce vydělávat peníze. Navíc doma žije v hrozných podmínkách. S tou holkou to dopadne blbě. Kluk na stavbě už zůstává. Totéž se stalo mě, akorát jsem skončil na stavbě 10 km jihovýchodně. Taky jsem tam skejsnul na 30 let a taky to s tou holkou blbě dopadlo. Spíš na tom filmu hledejte krásný Svěrákův humor a nejhezčí normalizační nohy Jany Giergielové. Husák: "Slečno, my tu máme prachu. A když zaprší, je tu marast. Teď tu je tu prach. Ale když zaprší, samej marast". Myslíková hraje Marcelu. Marcela je terénní, prohlašuje o ní její manžel a ona je. Giergielová, ač neherečka tam vykouzlila postavu pražské krásky, kvůli které nejen, že se odchází na stavbu ale i skáče z Nuselského mostu! http://www.youtube.com/watch?v=lu8_LpgDZZU&feature=related(8.1.2012)

  • Rodriguez
    ****

    Nostalgie na "budovatelské časy". 75%(17.9.2013)

  • bari68
    **

    Takmer klasická komunistická agitka vtedajšej normalizačnej doby. Avšak na druhú stranu to zasa nebol žiadny horor. Občas sa dalo aj dobre zasmiať a prítomnosť režiséra Menzela tu beriem ako krok vedľa.(15.9.2013)

  • PatoP
    *****

    Nech si hovorí kto chce čo chce, ja tento film milujem. Jiří Menzel sa s politickou objednávkou vyrovnal veľmi dobre, jeho réžia a spolupráca Zdeňka Svěráka na scenári sa nezaprú. Ten, koho bavia filmy z pracovného prostredia, chlapská práca a tatrovky, si určite príde na svoje.(21.12.2008)

  • NoFiction
    **

    Děvčata tady na Moravě jsou pracovitější než děvčata v Čechách :) Naprosto krásně budovatelský snímek.(1.7.2013)

  • sator
    ***

    Menzelova úlitba po zarachu, aby mohl točit...ale i tak by to mohlo bejt horší. Michajlovova hudba filmu výrazně pomohla... film se chvílemi díky ní jeví jako romance, tedy * navíc.............. Menzel v "Neobyčejných příbězích" vzpomínal že když přečetl scénář a zeptal se scénáristů za by na to šli do kina, odpověděli svorně že ne. Menzel se tedy pokusil do scénáře s pomocí Zdeňka Svěráka zasáhnout, tak aby z filmu neboleli oči. Nakonec se na scénáři podíleli :Zdenek Svěrák, Jiří Menzel,Vojtech Mestan,Rudolf Ráz(18.3.2009)

  • vitekpe
    ****

    Libilo. Vse podstatne zminil kolega farmnf. Takze jen akcentuju: taky jsem jezdil na stavbe Tatrou + Giergielova.(4.2.2012)

  • klúčik
    ***

    Prekvapujúci film, preto, že ho natočil Jiří Menzel na scenár Zdenka Svěráka. Asi si museli niečo vyžehliť, alebo museli natočiť takýto film, aby mohli robiť iné filmy. Teraz niečo k filmu. Hlavnú postavu si zahrala výborne Tatra 148. Aj preto som prihodil jednu hviezdičku. Filmu dávam 45%.(16.3.2014)

  • tomtomtoma
    **

    Poněkud bezduchý naivistickobudovatelský film, který vynáší do popředí socialistickou morálku pracujícího lidu a jeho poctivost, a to i přes opačné reálie všedního života. Mladik Láďa Kratochvíl (Jan Hrušínský) má po ukončení základní vojenské služby otevřenou budoucnost, pohlednou mladou čekající přítelkyni Petru (Jana Giergielová) a možnosti vést poměrně kvalitním životem se všemi požitky nutných k příjemnému životu. Ale Láďa je především socialistický mladík, plný nadšení a poctivosti obyčejných pracujících, a tak není překvapením, že sám sebe nachází při brigádnické stavbě dalešické přehrady a elektrárny. Dostává se tím k prazákladům socialistického uspořádání, na které stejně každý kašle, ale jako prezentace socialistického státu může být působivá, i když je to ve skutečnosti jen úsměvně schovívavá podívaná. Samozřejmě přichází odcizení mezi ním a Petrou, pro kterou se tímto stává nezajímavým v jejím pojetí schopnosti se postarat o budoucnost a jejich potomstvo, i když se snaží o něj bojovat. Ale Láďa je ještě příliš mladý a příliš naivní. Samozřejmě odmítání obyčejnosti spotřební společnosti je chvályhodné, ale nabízená alternativa pracujícho socialismu je v tomto případě pokrytectvím. Samozřejmě nechybí správní chlapí ze stavby: řidič Miky Polievka (Julius Pántik), vedoucí autoprovozu Daibor (Alois Liškutín), kantýnská Marcela (Míla Myslíková), řidič Jan Vízner (Otakar Dadák), či řidič Provazník (Leopold Franc). K těm jsou dáni do protikladů vykutálení vydělávači peněz jako pumpař (Jan Řeřicha), taxikář Béďa Hustoles (Miroslav Masopust), zelinář Ivan (Alexej Okuněv), stavebník Nováček (Oldřich Slavík), či ulejvák Pepík Němec (František Husák), snad jediná opravdu zajímavá postava filmu. Samozřejmě jistá poetika při stavbě nechybí, ale celek je více než rozpačitý. Bohužel.(22.12.2011)

  • J R C Pecuchet
    **

    Je jasné, že tento film vznikl na politickou objednávku a pokud chtěli jeho tvůrci (Jiří Menzel, Zdeněk Svěrák, Jaromír Šofr atd..) i nadále točit filmy, jejichž námět si mohou vybírat sami,museli ho realizovat. Vždyť se psal rok 1974 a probíhala tuhá NORMALIZACE. Scénář byl prostě daný a ani Zdeněk Svěrák z "hovna bič neuplete !". Naopak se s Jiřím Menzelem snažili vpašovat do filmu i trošku humoru viz "volání HOŘÍ" a přibíhající vedoucí s hasícím přístrojem nebo hýbající se klobása na talíři v závodní jídelně. Bohužel jako celek film připomíná spíš dokumentární film, který je doplněn hranými scénami. Záběry, kdy oko kamery sleduje pendlující TATRY s pískem a kamením a pod tímto obrazem slyšíte symfonický orchestr je celkem zvláštní a neobvyklá.Dávám dvě hvězdy a to za kameru Jaromíra Šofra a za hudbu Angelo Michajlova.(19.1.2012)

  • Tydyt007
    ***

    Pro nadšence vozů Tatra ideální film ke koukání...:-)(4.8.2010)

  • ViktorD
    *****

    Tento film bývá Jiřímu Menzelovi často otloukán o hlavu za to, že to byla jeho úlitba režimu, aby mohl po nucené odmlce znovu začít točit. Osobně se domnívám, že tahle úlitba byla ze všech úliteb tou nejméně úlitebnou. Tvrdí-li dnes někdo, že je to tuctová budovatelská agitka, tak buď snímek v životě neviděl, a/nebo ho viděl, ale jen neustále dokola omílá tradované nesmysly. Jestliže film někdo zhlédne dejme tomu v roce 2080, až nebude naživu ani jeden pamětník čtyřicetileté diktatury proletariátu, bude ho sledovat toliko jako dávný příběh ze stavby Dalešické přehrady, bude udiven historickou technikou a patrně nebude rozumět sousloví „rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví“ (přičemž slovo socialismus/socialistický už v celém snímku nezazní ani jednou jedinkrát). A bude s to vnímat hlavně příběh dvou mladých lidí, v němž jeden z nich je hnán touhou po bohatství, zatímco ten druhý chce dělat práci, která ho baví, i za cenu nižších příjmů: „Jaký to má výhody?“ „Nekradu a nežebrám.“ „A to ti stačí?“ „No.“ Jestli je to pro někoho nepochopitelné, pak je to dáno zřejmě odlišným pohledem na život... Hudba: Angelo Michajlov.(14.6.2010)

  • Martin741
    ***

    Tak aj Menzel si musel dat parrocnu prestavku po roku 1968. A aby sa vratil a mohol vobec tocit, musel prist s nejakym budovatelskym patosom /= kravinou/ a tou je tento film Kdo hleda zlate dno. Ku scenaru sa skoda vyjadrovat, aj tak je tam kopu normalizacneho balastu. Ked sa pokusim odmysliet si ten normalizacny hnoj, dostavam sa k podpriemernemu filmu v ktorom ide o stavbu akejsi priehrady. Film vznikal v dobe tvrdej normalizacie. Nic to, aspon ze sa o par rokov natocilo Na samote u lesa. 45 %(3.2.2013)

  • Denny
    **

    I J.Menzel musel něco natočit pro socialismus. Je třeba ještě upřesnit, že hlavní roli hrál Jan Hrušínský.(20.1.2003)

  • Milwa
    **

    klub nenáročného diváka, k vaření dobrý...(15.9.2013)

  • analog
    *****

    vyrovnávam balanc,dal by som ****-hviezdicku by som ubral za soc.mravny apel v zavere inak vyborneho filmu,no 41% si tento film rozhodne nezasluzi(4.5.2006)

  • FOCKE_WULF
    ****

    Tohle se mi líbilo, akorát netuším proč.(27.4.2012)