Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radiq
    ***

    Když jsem to viděl kdysi před lety, tak se mi to vůbec nelíbilo. Nevím, jestli jsem dospěl nebo co, ale tentokrát mě to oslovilo mnohem víc. Nejen, že nyní dokážu ocenit vynikající dramatické role (vynikající Schmitzer, kterému sekunduje trojice Lábus, Kaiser, Dejdar, kteří jsou známí spíš jako komikové). Zvláště Lábuse jsem totálně žral. Atmosféra mi připadala jak vyšitá z nějakého Kafkova románu a to jsem četl jenom jeden a ten mě nebavil. Ale prostě to je taková moje představa (jak všichni o Kafkovi mluví). Částečně mi to taky připomnělo film bratrů Coenů Záskok (The Hudsucker Proxy), akorát tohle fakt nebyla komedie. Trochu optimisticky tam působil až samotný závěr, kdy Dejdar konečně vyrazí z průmyslových zón na americké pláně (a do toho vám hraje Lucie)... Pozn.: no, tak jsem tady asi za úplnýho vola. Teď se tady dozvídám, že to JE podle Kafky...(12.7.2007)

  • Isherwood
    ****

    Už ve svém režijním debutu Vladimír Michálek dokázal, že nejen osobitá výtvarná stylizace, ale i celková formální stránka bude do budoucna jeho největší předností. Volný přepis Kafkova románu, který dal dohromady společně s kameramanem (!) Martinem Dubou, však postrádá jakoukoliv chytlavost. Děj nemá dominantní postavení a pouze režisérovi slouží k osobitému odvyprávění, v němž se zajímavě spojují velkolepé ale chladné interiéry, s „divadelně“ pojatými exteriéry, u nichž našla uplatnění triková kamera. Herecká sestava divadla Ypsilon se herecky silně odlišuje. Martin Dejdar nejistě kolísá a jeho počáteční vyjukanost z velkého světa či emoční projevy na konci, jsem mu nějak nebyl schopen uvěřit. Modelka Jana Rytychová ve své jediné filmové roli uplatní přesně to, proč si ji režisér vybral – svůdná krása bez dalších přídavků. Kdybych neviděl Občana Kanea, tak bych Jiřímu Lábusovi dokázal uznat okázalého starce i s jeho honosným sídlem. Bohužel tato přehnaná inspirace v nejslavnějším díle Orsona Wellese je ke škodě i samotnému režisérovi, který ale později dokázal, že umí mnohem víc.(31.8.2005)

  • Bonaparte.
    ****

    Nandej mi do hlavy tvý brouky a bůh nám seber beznaděj. V duši zbylo světlo z jedný holky, tak mi teď za to vynadej. V úžasném hudebním doprovodu si Dejdar plní svůj americký sen a mizí v dáli amerického texasu. Netradičně, avšak velmi originálně zpracované dílo Franze Kafky. V neobvyklých rolích Dejdar s Lábusem, ale i démonicky temný Kaiser, jenž se může se svým "BODNI SE" rovnat i takovým klasikám, jako je Poevův Krkavec - NEVERMORE-. Zpracování futuristické ameriky v podobě namalovaných kulis mi nikterak nevadilo. Naopak právě toto odlišuje Ameriku od již ztracených porevolučních titulech. 70% 4*(6.7.2013)

  • Flakotaso
    ****

    Toho kvákajícího Kollera na závěr tam opravdu dávat nemuseli, ale jinak, s přihlédnutím k okolnostem (český film, debut, náročné téma), je to velice slušné. Ona každá adaptace Kafky (a nebo každého tak specifického autora) je apriori špatná, takže ve vztahu předloha-film na to moc nemám chuť nahlížet. Tolik filmařské invence aby v dnešních českých filmech člověk pohledal a herci taky překvapivě docela fungují a nad pojetím mizanscény někdo očividně dlouho přemýšlel, takže lehce nadhodnotím.(2.9.2014)

  • BoPo
    **

    Pokus o niečo iné. Ale iné neznamená automaticky dobré.(13.2.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace