poster

Angel (TV seriál)

  • USA

    Angel

Drama / Horor / Akční / Fantasy

USA, 1999, 111x44 min

Kamera:

Ross Berryman

Hrají:

David Boreanaz, Alexis Denisof, J. August Richards, Charisma Carpenter, Andy Hallett, Amy Acker, Glenn Quinn, James Marsters, Vincent Kartheiser, Elisabeth Röhm, Josh Hutchinson, Stephanie Romanov, Julie Benz, Mercedes McNab, Sarah Thompson, Keith Szarabajka, Juliet Landau, Laurel Holloman, Jack Conley, Daniel Dae Kim, Gina Torres, Chris Durand, Eliza Dushku, Adam Baldwin, David Denman, Alexa Davalos, Sarah Michelle Gellar, Alyson Hannigan, Josh Holloway, Jeremy Renner, Eric Larson, John Rubinstein, Vladimír Kulich, Summer Glau, Colby French, Kay Panabaker, Enrique Castillo, Bonita Friedericy, Kal Penn, Christina Hendricks, Justina Machado, Seth Green, Tom Lenk, Reynaldo Gallegos, Joel David Moore, Bradley Stryker, Navi Rawat, Mark Harelik, Joss Whedon, Ken Marino, Roger Yuan, Sunny Mabrey, Darby Stanchfield, Ridge Canipe, Markus Redmond, Kristoffer Polaha, Michael Medico, Sean Gunn, Kara Holden, Deborah Zoe, Christian Kane, Gary Grubbs, Jessica Kiper, Rebecca Metz, Patrick Breen, Justin Shilton, Adrienne Janic, Jeffrey Dean Morgan, Jennifer Slimko, Noel Gugliemi, Mikey Day, Kevin Grevioux, Thomas Kopache, Brendan Hines, Jose Yenque, Cory Hardrict, Brent Sexton, Randy Oglesby, Alec Newman, Andy Umberger, Garikayi Mutambirwa, Jackie Tohn, T.J. Thyne, Adrienne Wilkinson, Ian Anthony Dale, Robert Madrid, Danielle Nicolet, Tamara Gorski, James Calvert, Eyal Podell, Aimee Garcia, Sam Anderson, Jordan Garrett, Rodney Rowland, Nate Dushku, Ron Melendez, Jason Winer, Annie Wersching, Sam Witwer, David Herman, Jaime Bergman, Mike Hagerty, Victor Raider-Wexler, Paul Logan, Josh Randall, Mark Ginther, Patrick Fischler, Eric Lange, Tushka Bergen, Wendy Davis, Robin Atkin Downes, Brigid Brannagh, Tom Irwin, Stacey Travis, Gareth Williams, Kate Norby, Tracy Middendorf, Art LaFleur, Dennis Christopher, Jack Gill, Heather Stephens, Lilli Birdsell, Scott L. Schwartz, Mark Lutz, Darin Cooper, Marissa Tait, Jeff Denton, Tony Denman, Michael Shamus Wiles, Jerry Trainor, William Ostrander, Rance Howard, John Billingsley, John Kapelos, Ken Abraham, Michael Robert Brandon, Edwin Hodge, Maurice Compte, Brittany Ishibashi, Christopher Neiman, Tristine Skyler, Lyle Kanouse, Brody Hutzler, William Utay, Anthony Starke, Scott Donovan, Persia White, Carlos Carrasco, Thomas Rosales Jr., Rib Hillis, Marti Noxon, Dane Northcutt, Marcus Shirock, Alex Craig Mann, Mark Metcalf, Scott William Winters, Jenny Mollen, Pat Healy, Bruno Gunn, Dorie Barton, Kevin Otto, William Stanford Davis, Alastair Duncan, James Pomichter, Heidi Marnhout, Matthew James, Robyn Cohen, Vyto Ruginis, Ray Campbell, Treva Etienne, Will Kempe, Todd Stashwick, Paul Benjamin, Ashley Edner, Camille Mana, Jennifer Roa, Merle Dandridge, Steven W. Bailey, Tom McCleister, Michael Mantell, Daphne Duplaix, Whitney Dylan, Julia Lee, Kam Heskin, Kristin Richardson, W. Earl Brown, Andy Kreiss, Alison Simpson, Kristin Dattilo, Lee Whittaker, Kyle Davis, Kasha Kropinski, Jerry Lambert, Katherine Ann McGregor, Tina Morasco, Jamie McShane, Robert Pescovitz, J. Kenneth Campbell, Alex Nesic, Sal Rendino, Jeffrey Bell, Adoni Maropis, Rob Boltin, Tom Schmid, Evan Arnold, Jack Kehler, David Grant Wright, Darris Love, Brett Rickaby, Joel Polis, Julie Araskog, Bradley Snedeker, Steve Schirripa, Luis Chávez, Tom Kiesche, Steven Roy, Maury Sterling, Brian Reed Garvin, Aliza Washabaugh, Mik Scriba, Simon Templeman, Lindsey Ginter, Carole Davis, Dana Lee, William Newman, Henri Lubatti, Alonzo Bodden, David Meunier, Stephi Lineburg, E.J. Callahan, John Durbin, Tony Pasqualini, Jim Piddock, Peter Breitmayer, Jennifer Griffin, Keith Campbell, Patience Cleveland, Abigail Mavity, David Fury, Elliott Grey, Todd Susman, John Short, Rob Evors, Jesse James, Rich Hutchman, Brian Oerly, Jodi Harris, Ric Sarabia, Scott Klace, Patrick St. Esprit, Susan Lee Hoffman, Candice T. Cain, David Kallaway, John J. Gray, Colin Patrick Lynch, Michael Dempsey, Susan Blommaert
(další profese)
  • Vitason
    ****

    (stopové prvky spoilerů) "Když se vzdálíš od přátel, tak stvůra v tobě vždycky vyhraje." Joss Whedon je démon, nebo minimálně prodal duši ďáblu. Protože jinak si nedovedu představit, že kolem jedné z nejnudnějších (alespoň pro mě, i když se musí nechat, že Angel potenciál prostě má) postav a pár dalších zbytečných a plochých figurek z Buffy dokázal stvořit další zábavný a především kvalitní seriál. Angel je opravdu zdařilý Spin-off, který svému předchůdci ostudu rozhodně nedělá. Ale nejedná se o pouhou kopii. Angel je jiný. Je mnohem temnější. Snoubí v sobě mnohem více žánrů (od hororu, přes temné noir detektivky až po komedii). Také jeho téma je jiné. Samozřejmě i tady je vyobrazen úděl a osamělost spasitele světa, ale není to tak markantní jako u Buffy. Angel je totiž o věčném boji se zlem, o vyšším dobru na úkor jednotlivce, o zlu v nás samých, kdy není vždy jasné, kdo je vlastně ten zlý a kdo ten hodný. Všechny postavy tak prakticky celou dobu přešlapují po tenké čáře, která odděluje dobro a zlo a ano, občas se stane, že některá zavrávorá a přešlápne na druhou stranu. Je to také dáno tím, že samotný Angel se prakticky celou dobu musí ohlížet přes rameno, aby jeho moderní doktor Jekyll neviděl svého Hydea. S tím je spojen velice propracovaný vývoj postav, který Whedonovi prostě jde a v Angelovi se některé jeho postavy svezou na horské dráze emocí, změn a zvratů. Z odpadlíků, které Sunnydale už nepotřebovalo, se tak stávají důležité a životné postavy. Z Cordy, sobecké a povrchní princezny, se stává inteligentní a uvědomělá žena, která je ochotná pro dobro obětovat úplně vše. Z Wesleyho, komické a nemotorné figurky, se pro změnu stane temný hrdina, jenž dělá ta nejtěžší rozhodnutí a vždy je musí udělat sám a nesmí brát ohledy na ostatní. Při tom všem si vypíjí svůj kalich hořkosti až do dna a je to právě on, kdo v celém seriálu odskáče nejvíce negativních emocí. Protože Angel je opravdu krutý seriál, který se nemazlí absolutně s ničím. Ani s divákem, ani se svými postavami. Divákovo očekávání je během seriálu napínáno na maximum, aby zas a znovu nebylo naplňováno. Krutým žertem například je, že jedna z titulních postav zemře hned zkraje celého seriálu. A samotné postavy? Celý seriál je jako Angelovo prokletí, které mu má za okamžik absolutního štěstí vzít duši. Seriál je úplně stejný. Za každou radostnou chvilku se zde platí a ano většinou je to krví. Nic není zadarmo. Nastávaly momenty, kdy už jsem si ani nepřál, aby Gunn, Fred a další prožili nějakou radostnou chvíli, protože jsem věděl, že za to přijde krutý trest. To vše je pointováno skvělými a zábavnými dialogy a zajímavými příběhy, kdy některé posouvají příběh dál mamutími kroky, jindy je v příběhu důležitá jediná větička, jediná změna ve vzorci chování, ale ve finále to vše zapadne a dává smysl. No a tím se dostávám k samotnému závěru. Déšt, těsná ulička za hotelem Hyperion, hlavní partneři a ty, diváku, se měj hezky, bylo to pět hezkých sezón, zbytek si domysli. Kruté, stejně jako celý seriál. P.S. Zpočátku mi trošku chybělo, že Angel nemá stejně jako Buffy v každé sérii hlavního záporáka, ale na druhou stranu se musí nechat, že souboj s právnickou firmou Wolfram and Hart je skvělý nápad.(20.3.2013)

  • rikitiki
    ****

    Konec téhle série je pomilováníhodný. KOUSEK DĚJE. Jdou na smrt a nepřežijí to. Takové odhodlání, taková osudovost!(18.11.2013)

  • LiVentura
    ***

    Zvláštní, své, mystické..(18.5.2010)

  • novoten
    *****

    Riziko spoilerů 1. série - 70% - Jelikož bylo jasné, že postupem času by v Sunnydale začal být pouhým přihrávačem a zároveň se v jeho postavě skrývalo hodně možností, bylo oddělení Angelových osudů od zbytku party tím nejlepším možným řešením. V první sérii toho ale zatím chybí dost, zejména výraznější dlouhodobá linka. V porovnání s paralelní čtvrtou sérií Buffy pak epizodičnost obzvlášť překvapí. Dalším problémem je skupinka kolem hlavního hrdiny. Místo hlavního parťáka je vzhledem k nečekanému odchodu trochu problematickým postem a Wesley ve svých angelovských začátcích vypadá stále stejně groteskně. Cordelia bohužel zatím jenom střídá polohy otravná / materialistická / nechápavá / soucitná, ale už samotný závěr se zablýsknul v předzvěsti lepších časů. A konečně pozitiva? Angel! David Boreanaz by mohl jenom mávat kabátem a smutně se dívat do kamery a fungovalo by to. Ať už se mu něco nelíbí nebo si jenom vzpomene na nedávnou romanci, divákovi nezbývá než s ním všechno prožít. Nejvíc to je vidět v dílech, kdy se oba seriály provážou a ať už je to I will remember you, která plní sny všem fanouškům B+A nebo Five by five, která znovu o něco prohlubuje zvláštní vztah k Faith, vždy z obrazu téměř tečou emoce. A k záporákům - Wolfram & Hart vypadají dobře, jednají úlisně a zákeřně a v samém závěru vystrkují hodně nečekané drápky. Ano, byly díly, které jsem prozíval, ale Buffy taky tenkrát nezačínala na první dobrou. A vzhledem k tomu, jaká velkolepá fantasy se z Angela nakonec vyklubala, pár prvních klopýtnutí rád odpustím. 2. série - 90% - Přichází nepřítel, proti kterému není obrany. Někdo, kdo si vás omotá kolem prstu a vy nebudete vědět, zda ho nenávidět či zbožňovat. Angel kvůli němu prolíná svou minulost s přítomností, odvrhává stále víc ze svého současného bytí a dostává se na pokraj propasti, ze které už by se nikdy nemusel dostat. Pokračování Angela nechává své začátky daleko za sebou. Už proto, že nikdy není jasné, jestli dostanu temnou podívanou z rozervané duše nebo klasickou vyšetřovačku jako za starých časů. A za nápad udělat ze závěru sezóny místo stupňovaného finále čtyřdílnou dobrodružnou podívanou, by parta kolem Josse Whedona zasloužila snad nějakou cenu. 3. série - 100% - Minulost přináší budoucnost. Starý nepřítel, nový nepřítel, nečekaný nepřítel a jeden překvapivý motiv naděje na vykoupení, opředený ale tolika sítěmi, až se skoro tají dech. Hyperion se tak definitivně stává místem, kde chci pracovat. A to nejen protože není nic lepšího než zvraty, po nichž je jasné, že hlavní dějová linka už nikdy nebude stejná. Angel tímto definitivně vystupuje ze stínu Buffy a k mému neskonalému překvapení ji v několika ohledech i překonává. Může za to právě ona všude-se-rozlézající temnota. I v Buffy se často dějí špatné věci, ale když se tady objeví motiv potenciální zrady z vlastních řad - to je ten moment, který diváka naprosto ochromí. A způsob, jakým končí finální díl, dává tušit příběh ve stylu nefalšovaného tragického dramatu. 4. série - 100% - Vrchol, neštěstí, zmar a zase vrchol. To, co přináší první polovina sezóny, tedy drama, ve kterém pro šťastné konce není místa nazbyt, je bez nadsázky tím nejlepším, co svět Angela a Buffy kdy nabízel. Překvapivá odhalení prokládaná vtipem, stupňovanou apokalypsu, pár návratů a dialogy propracované tak, až mráz běhá po zádech. Když se ale objevují milované charaktery a přichází nečekaní nepřátelé, je to znamení blížícího se osudu. Jakkoli jsem si na finálního nepřítele musel chvíli zvykat, s odstupem už není co vytknout. Ale nebyl by to Angel, kdyby na konci všeho nečekala pointa. A to ne pointa ledajaká, ale hned vysvětlení a nepřímé šokující zakončení předchozích čtyř let. Epizoda Home je tak troufalým a neskutečně odvážným skokem do neznámých vod. Až pátá série ukáže, kam nás může přivést. 5. série - 100% - Jáma lvová se otevřela, hrdinové do ní kráčí s hlavou vztyčenou a hranice toho, kam může dospět jeden malý příběh, jsou posunuty na maximum. Od chvíle, kdy se na nové střední poprvé objevila blondýnka s kolíkem, uplynulo dvanáct sérií, ať už právě v Sunnydale nebo v Los Angeles. A na konci toho všeho je její nenápadný zadumaný ochránce, kterému by právě v pilotním díle Buffy takhle bohaté osudy nepředvídal nikdo. A ať už finální (a nejlepší) várka epizod pokouší přímo smrtícím způsobem divákovu bránici nebo ho ničí odchodem hlavní postavy, na který nelze být jakkoli připraven, v celé sérii jsem ani na chvíli nepochyboval, že všechno vždycky směřovalo právě sem. K pointě všeho vyprávění, k sebrání posledních sil. K poslednímu vzdoru, jedné deštivé noci, tam v zadní uličce za Hyperionem.. A právě to dělá z Angela legendární seriálový monument.(8.2.2008)

  • Brygmi
    *****

    Angel je světem protřelý upír, který se na svět už nedívá s určitou naivitou, ale spíš se zničující realističností a pramatičností. Tím se spin-of výrazně odlišuje od Buffy, která je vyprávěna z pohledu mladé dívky. Je nejen temnější, ale zejména rychlejší, bez dlouhých dialogů, přímější. Angel se moc dlouho nevyptává, ale rovnou jedná. Vztahy jsou odsunuty do pozadí, místo dívky bojující kromě jiného i s vlastními démony, je zde drsný detektivní seriál, který postupuje podle určitého schematu, ale stále dokáže překvapit. Nejde říci, že by byl horší či lepší než seriál, ze kterého se odštěpil. Je prostě jiný. Zůstal propracovaný svět, humor, ze skutečnosti skvěle odpozorované situace. A i zde jsou upíři a démoni jen určitou metaforou k problémům, které hýbají společností. Angel se pohybuje nocí a sledovat ho je opět požitek.(14.3.2010)

  • - Herci Davidu Boreanazovi vadila paruka, kterou musel nosit kvůli roli Angeluse Liama. Choval k ní vyložený odpor. (AngelusCZ)

  • - Lindsey (Christian Kane) je vedle Angela (David Boreanaz) jedinná postava, která se objevila jak ve vůbec první, tak ve vůbec poslední epizodě. (GreatestFan)

  • - Podle Josse Whedona byla Cordelia (Charisma Carpenter) po 4. sérii ze seriálu odstraněna, protože pro herečku už prý nebylo co napsat. To už bylo poznat, když její postava začínala ztrácet význam. (GreatestFan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace