poster

Když chlapec potká dívku

  • Francie

    Boy Meets Girl

  • slovenský

    Keď chlapec stretne dievča

    (festivalový název)

Drama / Romantický

Francie, 1984, 100 min

Režie:

Leos Carax

Scénář:

Leos Carax
(další profese)
  • giblma
    ***

    Kontrastní černobílá kamera, (kolikrát až otravně) vypiplaná mizanscéna, motiv kostek a Caraxovo alterego Alex, bloudící noční Paříží. Několik scén se mi hrozně líbilo - punkem podkreslené voice-overové nevyznání lásky, které zní skrz domovní mikrofon. Bistro s asijskými automaty (co ty na to, Sofio Coppolo?). Večírek se samými "zajímavými" a "důležitými" lidmi (co ty na to, Fellini?). Znovupřehrání konce, které plně odhaluje jeho tragiku. Když se nestříhá a novovlně nezatemňuje obraz během souvislých scén, tak to na mě i působí. To se ale neděje často, nadšení se pere s otrávením a já jsem ve výsledku zmatená. (Cinematik 2012)(13.9.2012)

  • T2
    **

    Film v čierno-bielom prevedení pôsobí dosť pochmúrne a dejovo ide o nie príliš konzumný film, doslova ťažko stráviteľný, bez hmatateľnejšieho deja, ktorý zapasuje asi len málokomu, toto išlo mimo mňa. /videl v kine: 40%/ (videl na festivale Cinematik 2012)(10.9.2012)

  • Fleur6
    **

    Snaha o intelektuálnu poetickosť? Možno. Nuda? Samozrejme. Nikdy viac pokiaľ sa nerozhodnem spáchať samovraždu, ďakujem.(2.8.2009)

  • Niktorius
    ***

    Bavilo mne to do zhruba do půlky, kdy jsem se nemohl vynadívat na fantastický vizuál a byl jsem pohlcený osobitou atmosférou, pro jejíž grotesknost se těžko hledá důstojných soupeřů. Pak se film ovšem proměnil v nesrozumitelné přešlapování na místě a a euforie byla ta tam...(31.7.2009)

  • Bluntman
    *****

    LFŠ 2009 Prvni díl volné trilogie o setkání chlapce a dívky je debutem nejzajímavějšího z režisérů "cinéma du look" - Leose Caraxe, který z "reklamní poetiky" neobarokních tvůrců přešel k "estetice ošklivosti". Přestože francouzské neobarokní snímky 80. a 90. let se vyznačovaly tím, že nebyly v ničem podobné těm francouzské nové vlny, KDYŽ CHLAPEC POTKÁ DÍVKU navazuje na odkaz Truffauta a Godarda: hrdina Alex Oscar, alter-ego režiséra, "prožívá" milostná vzplanutí a v dalších částech - ZLÁ KREV a MILENCI Z PONT-NEUF - sledujeme jeho stárnutí a osudy, jako tomu bylo u Truffauta v doneilovské pentalogii; začíná žánrovou vějičkou (trestný čin), aby dal vzniknout až existenciálnímu dramatu, ve kterém se rozevírají časové rámce (celý večírek) a odkazuje se na jiné filmy a filmaře, jako tomu bylo u Godarda. Okolní průměrná až vyloženě negativní hodnocení jsou dána festivalovou projekcí a necitlivými jedinci, kteří svou neschopnost naladit se považují za zápor filmu, protože byl dle nich nudný. Představte si kombinaci NIKDO MNE NEMÁ RÁD a U KOCE S DECHEM - a rozhodněte se sami, jestli do něčeho takového chcete jít. Pro mě osobně jeden z vrcholů "filmovky". 10/10(25.7.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace