Série(10) / Epizody(48)
-
Série 1 (1984) - 6 epizod
-
Série 2 (1986) - 6 epizod
-
Série 3 (1987) - 7 epizod
-
Série 4 (1989) - 6 epizod
-
Il cuore del problema (1990) - 5 epizod
-
L'ultimo segreto (1992) - 6 epizod
-
Indagine sulla morte del commissario Cattani (1995) - 6 epizod
-
Lo scandalo (1997) - 2 epizod
-
Il patto (1998) - 2 epizod
-
Série 10 (2001) - 2 epizod
Obsahy(1)
Policejní inspektor Corrado Cattani je přeložen na Sicílii s manželkou a dvanáctiletou dcerou Paolou. Jelikož se specializuje na mafii a s ní spojené obchodníky s drogami, jejichž transakce jsou kryty bankou a jeví se jako legální obchody, brzy se stane terčem vyhrožování. Po únosu své dcery je Cattani donucen odvolat žalobu proti hlavnímu podezřelému, a to i přes pohrdání svých kolegů. Paola se po únosu vrací v zuboženém stavu a Corrado se pouští do nemilosrdné odvety vůči zločincům. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (150)
Boj osamelého hrdinu proti rozvetveným chápadlám mafie v politickom a mocenskom prostredí, ktoré si už mafia stihla upraviť do užívateľsky príjemnej podoby, dokáže zaujať. Veď je to ako boj rozprávkového hrdinu so sedemhlavým drakom. Keď tým osamelým hrdinom je charizmatický Michele Placido, šance na úspech sú, minimálne u ženskej časti publika, omnoho vyššie. A keď tú úžasnú hudbu k seriálu zloží Ennio Morricone, šanca na úspech je, minimálne u počujúcej časti publika, ešte vyššia. Takže jediné, čím si môže seriál, akým je Chobotnica ublížiť, je jeho naťahovanie do neprijateľnej dĺžky. A tomuto nebezpečenstvu sa bohužiaľ ani tento seriál neubránil. ()
Jakožto divák, který v těchto dnech právě sleduje Chobotnici od jejích začátků doposud, u čtvrté série skutečně lituji, že zde není možnost vyššího hodnocení, protože ***** je opravdu málo! Bez Morriconeho hudby by to asi nebyla tak dojemná a napínavá záležitost, ale proč to proboha řešit. Ta hudba a seriál už jedno jsou. Dohromady je to tedy dokonalost sama, a to nejen díky úžasné scéně Tana s koníkem a téhle postavě vůbec, která v divákovi vzbuzuje tolik různých pocitů. Máte ho rádi, je vám ho líto, bojíte se ho, nevyznáte se v něm, a přesto vás přitahuje, to se Remo Gironovi opravdu povedlo. Je docela legrační, že jsem si kvůli seriálu pořídila moka konvičku a úplně jí propadla. Seriál sám o sobě stejně jako Tano vzbuzuje hodně emocí, člověk je napjatý jako struna, dojatý, zoufalý, po zhlédnutí byť jednoho dílu emočně úplně vysátý, je to náročné, ale stojí to za to! Seriál jsem dokoukala až do jeho desáté série a nemůžu říct, že by ty další od zmíněné čtvrté byly špatné. (Nejen) můj oblíbenec Tano je ústřední postavou většiny z nich a další série jsou rovněž povedené a i více akční, moc se mi líbil pohled (nejen do Tanovy) minulosti, a ta hudba. Těžko se se seriálem loučím a určitě se k němu brzy vrátím, protože je to skvostný počin. ()
Ou, to byla depka jak prase! Velmi syrový seriál, který se s nikým a s ničím nemazlil, už úvodní hudba trhala nervy - divím se, že mě rodiče nechali něco takového sledovat:-). Jak už to tak chodí, kvalita sérií začala postupně upadat. Každopádně by mě docela zajímalo, jak by se mi "Chobotnice" zamlouvala v dnešní době. Mám takový pocit, že všechny současné plytké a prostoduché CSI, Kobry a Rexe by komisař Cattani hravě strčil do kapsy. 75% ()
Řekne-li se italský seriál, tak mi v mysli automaticky naskočí první Chobotnice. To snad ani jinak nejde. Chudičký až nedůstojný vzhled, ani poněkud těžkopádný rozjezd na tom nic moc nemění. Však to znáte. Než se rozjede lokomotiva, tak to také chvíli prostě trvá, ale zastavujte jí jakmile je v ráži. Navíc takřka veškeré zápory jsou vykompenzovány tím "osudovým" hudebním motivem, osmdesátkovou nekompromisností scénáře a výtečně napsanými dialogy. ()
Skvělý rozjezd, který charakterizuje nezapomenutelný - naštěstí neberlusconiovský - italský seriál, jej přiřazuje především v jeho první řadě ke skvostům italského neorealismu (srv. např. opět Damianiho DEN SOVY). Zdá se ovšem, že zadání první řady a její divácký úspěch si vynutily prodlužovaná pokračování. Zprvu byla nesena původním záměrem, od zhruba čtvrté řady se ovšem syžet i scénář viditelně začínají drolit. Mnohé asi naznačil Placido, když se pro jistotu scénáristicky nechal zavraždit ve 24. díle CHOBOTNICE. Bez ohledu na to však v trvalé paměti zůstávají jak skvostné herecké výkony Michele Placida, Patricie Millardetové nebo Barbary de Rossi, tak hloubka a procítěnost popisů prostředí italské "nóbl" i "méně nóbl" společnosti včetně podsvětí. A cesta seriálu směrem k dnes již také historické akci italské justice MANIPULITE (Čisté ruce) dodatečně oslabuje mnoho z mých výhrad. A tak se loučím ve znamení znělky, která je víc než evergreen. Je totiž tento seriál sám. ()
Galerie (59)
Photo © Radiotelevisione Italiana
Zajímavosti (15)
- Šiesta séria sa nakrúcala priamo v Prahe a zahrali si v nej aj českí herci Martin Dejdar, Jiří Růžička ml., Helena Růžičková, Jan Teplý st., Rudolf Hrušínský st. i Vladislav Beneš. Dale se filmovalo na sicilské Trapani. (Raccoon.city)
- Seriálom o mafii sa inšpirovali aj tvorcovia hry "Mestečko Palermo - Mafie". (Raccoon.city)
- Zahraniční produkce seriálu byla první, která si vybrala po revoluci k natáčení Prahu. (Arnost.Dadak)
Reklama