Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film inspirovaný činností pracovníků kontrarozvědky: Jan Prokop hraje při každé příležitosti šachy. Mimoto pracuje se svým týmem na odhalení rezidentské sítě, která se pokouší získávat domácí odborníky pro práci v zahraničí. (oficiální text distributora)

Recenze (108)

Brouk 

všechny recenze uživatele

Akční špionážní drama socialistické produkce.... Jo jo jo kontrarozvědka byla honorace... Renaulty místo škodovek... koňak na hotelovém pokoji.... :-) A vrchopl všeho... závěrečná scéna, kterak se Heřmánek s Paulovou řítí do zákazu vjezdu z opačné strany jednosměrné ulice, to asi kvůli éhle vrcholné scéně zavřeli v noci půlku Prahy 1.... hahaha ()

zette 

všechny recenze uživatele

Hodne vlazny kriminalni film, bez vetsi akce a zvratu. Zaujme tak jen Stanislava Bartosova v hotelu a Karel Hermanek jako sympaticky kriminalista, ktery ma plne kapsy stovek, jezdi si v Renaultu a lepi se na nej kazda sukne ( takovy policajt bych chtel byt taky, pokud bych byl v prvni polovine osmdesatych let pubertak:-) ). ()

Reklama

carl.oesch odpad!

všechny recenze uživatele

Fešáčtí estébáci z druhého odboru opět ukazují, jak si se vším poradili. Na scénáři Jaroslava Dietla je vidět, s jakou nechutí to psal, Vít Olmer to natočit taky musel a tak zbývají histrióni na čele s vždy nesympatickým Karlem Heřmánkem. Komické je, jak se soudruzi báli nazvat svojí vlastní organizaci pravým jménem a motiv náboru našich odborníků na Západ se monotónně opakuje v českých detektivkách už poněkolikáté (Akce v Istanbulu z roku 1975, jeden z dílů nesmrtelného majora Zemana či relativně apolitický, i když jen ve mezích možností Čas pracuje pro vraha), méně se zde ale uvádí, že ty vědce tady nemuseli až zas tak cizí agenti lovit, ti lidé (když to jenom trochu šlo) utíkali sami. Heřmánek se projíždí po tradičně zanedbané a temné Praze luxusním (na svou dobu) tuzexovým Renaultem (mimochodem jedním z nejohavnějších aut své doby, co se tady v malinkém počtu objevily) a snaží se nás přesvědčit o intelektuálních schopnostech příslušníka v kombinaci s morálními vlastnostmi a to i navzdory malověrnému a intrikujícímu Ondřejovi Pavelkovi (který sice obecně Heřmánka herecky převyšuje, ale tady z něj ta nechuť něco hrát doslova stříká...). Jediným plusem zde (který ale nezvrátí můj "opdad"), je přítomnost jedné z nejhezčích tehdejších hereček S. Bartošové, která se na rozdíl od prapodivných a dost často odpuzujících ženských "hvězd" tohoto období do slušnějšího filmu nedostala ani náhodou. ()

nervoznideda 

všechny recenze uživatele

žasnu nad komentáři i mých oblíbenců, Dietl zblbnul , blbost, stále stejné linie příběhu: 1. mezilidské vztahy :jsem ti nevěrná s Liborem. 2. práce kriminalistů perfektně zvládnutá od skoro nuly po zajímavý konec, 3.dělá si z práce stb srandu. Viděno mockrát , Bartoška je krásná ale i tak mě toto dílo neuráží. Viděl jsem větší píčoviny. Hezký den deda :-) platí to i dnes 28. 03.2019 i můj oblíbenec Enšpígl jen kecá:-) Pavelka měl hezkou roli hrál idiota deda:-) tady to Bartošcě moc slušelo už je to taky stará škatule my už jsme taky na odpis deda:-) ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Krimi, která může vypadat na papíře lépe než kolik prostoru nabízí pro filmový příběh se spádem, souhra herců nepřesáhne televizní formát. Naopak je tu patrný zárodek spolupráce režisér-kameraman-skladatel pro budoucí Bony a klid, hlavně Ota Kopřiva si procvičuje světelné podmínky a jeho rukopis je patrný i v neustálém pohybu kamery. Slabší 3* ()

Galerie (8)

Zajímavosti (10)

  • V závěrečné scéně, kdy Honza (Karel Heřmánek) odjíždí s Petrou (Jana Paulová) v autě noční ulicí, vjíždí, podle značky na sloupu, do jednosměrky v protisměru. (gug)
  • Agenta Ramskeyho hrál Oldřich Ortinský, kmenový člen velmi populární skupiny Spirituál Kvintet. Byl proslulý svým hlubokým hlasem, takže anglické obraty, které ve filmu pronášel, byly dabované Genem Deitchem. (Robbi)

Reklama

Reklama