Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (334)

choze 

všechny recenze uživatele

"UDĚLAL JSEM TO PŘESNĚ JAK V TOM AMERICKÝM FILMU..." Exploze! Násilí! Sex, sexuální úchylky a AIDS! Vulgární dialogy! Vynucená prostituce! Korupce! Natáčení tvrdého porna! Cikáni! Skinheadi! Vaculík s brýlemi! První polovina 90. let byla pozoruhodnou etapou naší kinematografie, v níž nebyla nouze o bizarní komerční paskvily. Jako (první český) AKČNÍ film, jak byla prezentována, je NAHOTA NA PRODEJ samozřejmě k smíchu - akce je málo, bitky jsou trapně markýrované a početné výbuchy jsou nasnímány jak v tom nejlevnějším béčku. Ovšem jako film EXPLOATAČNÍ je absolutně úchvatná. Senzačnost za každou cenu, správná míra tuposti, a chtěné i nechtěné komičnosti, plus výživné cameoroličky (Klíma a Doležal, Roman Skamene z Olmerova BONY A KLID ("TAK CO VEKSL?"), z nichž tu zazní i píseň Hold me baby) a Soukupův ultratvrdý traumatizující soundtrack. Na scénáři se Klíma s Olmerem vyřádili jako malí kluci, Klíma propichuje vše co ho pálilo a zároveň heroizuje investigativní novináře a ve filmu se v jednom kuse hláškuje. Kamarád do deště Lukáš Vaculík odvádí svůj standard a nabušenec a dabér drsňáka Belmonda Jirka Krampol spolehlivě rozzáří každou scénu, ve které se vyskytne. Nemluvě o prorocky obsazených padoušských podnikatelích Jonákovi a Pomejem! Bože a ta scéna se střetem skinů a cikánů! A cikánský zmrzačovač a výfukošuk Fuko! A ten plakát! Žeru ten film! Chci natočit dvojku! "PAMATUJ SI NANCY - NEW YORKU A LIBNI, ZDALEKA SE VYHNI!" ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Divoký začátek devadesátých let, kdy jsme chtěli mermomocí dohnat během chvilky uplynulých čtyřicet let, se projevil i na filmovém plátně. Dovoleno bylo snad všechno, takže cikáni jsou ti největší prasata obchodující s lidmi, točí se tu BDSM porno a střílí se samopalů. Ano, filmařská stránka je esence zoufalství, ale patnáct let od natočení je to už spíše raritní kousek, který svým způsobem naprosto dokonale charakterizuje dobu. ()

Reklama

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Mé hodnocení sice zcela neodpovídá kvalitě díla, ale na druhou stranu, vypovídá nějaký porevoluční film lépe o době svého vzniku, o té vyšinutosti, do které se celkově naše společnost přechodně dostala? A nejde ani tak o notně nadsazený a žánrově posunutý obsah, ale především o samotný přístup autorů k problematice. Film má sice své nepopíratelné vzory, na druhou stranu je sympatická snaha vyjádřit se k otázkám dne, nesnažit se o světovost, když síly tvůrců evidentně nestačily. Jako béčkový film se všemi náležitostmi lze Nahotu přijmout - navíc ji neschází dynamika, její naivita přispívá k zábavnosti, nevídaný zápal drží film při životě. Přidanou hodnotou je určitě dobový odstup, jimž film jen získává na zajímavosti až neuvěřitelnosti. Nedivím se, že se televize zdráhají Nahotu odvysílat - je to ve všech stránkách naprosto nekorektní film - ve vztahu k romské menšině, v morálním nastavení hlavních figur, sadistickému řešení situací. To co v divokých devadesátkách hravě prošlo by v dnešní citlivé době způsobilo určitě vlnu nesouhlasu. V dějinách našeho filmu Nahota má své nepopíratelné a neopakovatelné místo, už proto ji přímo nezatracuji. Když navíc srovnám utrpení u Fialek, Soukupovských a sobotovských výplodů dobové kinematografie, tak tohle je přece jen pro mě vyšší liga. ()

Pedestrian 

všechny recenze uživatele

Oblíbená scéna: Vaculík kouká na porno (blowjob) a Krampol u toho omývá okurku. Good job. A samozřejmě závěr. Hodnocení je v tomto případě absolutně nepodstatné, pohybuje se někde mezi odpadem! - 3* - 5*. Svému kultovnímu statusu Nahota naštěstí plně dostává. A film prosím zařadit do příští programové nabídky Festivalu otrlého diváka. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Po vynikajícím doku-krimi seriálu Devadesátky jsem se rozhodl nakoukat filmografii zásadního českého herce, Ivana Jonáka - který tu samozřejmě hraje sám sebe, resp jak si sám sebe chtěl představovat - velkého mafiánského bosse kterému všichni lezou do análu. Nu, vyfasoval pak za tento svůj megalomanský komplex a iluzi beztrestnosti osmnáct let natvrdo, takže mu pak dost dlouho do análu lezlo asi něco úplně jiného. Ale v Nahotě na prodej se ještě neprznil on, ten se tu jen mihne, tady se prznilo něco jiného - unášené české lolitky! A to zlotřilými cikány! Fuj, bijte ty špíny!! Olmer zkusil natočit českou obdobu exploitation žánru... plnou debilních hereckých výkonů, nahoty, rasismu, stupidního příběhu, akce, a borců drsných jak šmirglpapír... a já vlastně nemám to srdce mu to mít za zlé. Protože on to vážně exploitation je jak vyšitý, jediný jaký u nás kdy vzniknul, a s úplně regulérními akčními scénami kde se lidi kropí ze samopalů a vybuchuje všechno okolo. Jasně že je to úplně mizerný film, většina těchhle amerických žánrovek byla, ale že tohle zkusil v českých podmínkách a s mentalitou českého diváka, do té doby zvyklého jen na normalizační komedie... za tohle před ním musím i tak trochu smeknout. 5/10 ()

Galerie (4)

Zajímavosti (16)

  • po uvedení snímku se uvažovalo se o pokračování s pracovním názvem Smrt na prodej. K jeho realizaci ale nedošlo. (Cherish)
  • Inšpiráciou pre natočenie filmu sa stala dobová reportáž Josefa Klímu v týždenníku Reflex, v ktorom vyšiel článok o prostitútkach a ich pasákoch. (Jello Biafra)
  • Ve snímku si v rolích skinheadů zahrálo několik opravdových skinheadů, konkrétně z České Lípy. (Epistemolog)

Reklama

Reklama