Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (335)

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Mé hodnocení sice zcela neodpovídá kvalitě díla, ale na druhou stranu, vypovídá nějaký porevoluční film lépe o době svého vzniku, o té vyšinutosti, do které se celkově naše společnost přechodně dostala? A nejde ani tak o notně nadsazený a žánrově posunutý obsah, ale především o samotný přístup autorů k problematice. Film má sice své nepopíratelné vzory, na druhou stranu je sympatická snaha vyjádřit se k otázkám dne, nesnažit se o světovost, když síly tvůrců evidentně nestačily. Jako béčkový film se všemi náležitostmi lze Nahotu přijmout - navíc ji neschází dynamika, její naivita přispívá k zábavnosti, nevídaný zápal drží film při životě. Přidanou hodnotou je určitě dobový odstup, jimž film jen získává na zajímavosti až neuvěřitelnosti. Nedivím se, že se televize zdráhají Nahotu odvysílat - je to ve všech stránkách naprosto nekorektní film - ve vztahu k romské menšině, v morálním nastavení hlavních figur, sadistickému řešení situací. To co v divokých devadesátkách hravě prošlo by v dnešní citlivé době způsobilo určitě vlnu nesouhlasu. V dějinách našeho filmu Nahota má své nepopíratelné a neopakovatelné místo, už proto ji přímo nezatracuji. Když navíc srovnám utrpení u Fialek, Soukupovských a sobotovských výplodů dobové kinematografie, tak tohle je přece jen pro mě vyšší liga. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Měl to být hit roku, ale skutečnost nakonec měla blíže ke "shitu" roku. Jiří Krampol jako akční hrdina mohl zaujmout snad v roce 1983, ale o 10 let později už je spíše k smíchu. Navíc jej většina diváků zná spíše z komediálních rolí (anebo z dabingu), takže tady jeho výkon působí poněkud nepřesvědčivě. Lukáš Vaculík už měl v době natáčení svůj zenit za sebou a Kája Třísková ukázala, že v jejím případě spadlo jablko od stromu pěkně daleko. Děj je rádoby šokující, ale myslím, že na většinu diváků to mělo spíše opačný efekt. Nejvíce mě ovšem "pobavil" ten výfukový úchyl, hlavně jeho zálibný pohled na zadní část startujícího letadla. Co je moc, to je moc, ale tohle už je příliš. ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Ač tu jsou povětšinou dost kritické, najdou se i kladné ohlasy. Osobně se rozhodně přikláním k těm kladnějším. I když ne v plné míře, kvalita tu je. Olmer točil akci již v minulém režimu, kde součástí filmu byla i cenzura. No a když cenzura zničehonic zmizí, není se co divit, že to režisér trochu přežene s tím, co všechno si může dovolit. Přesexovaná (v jednom případě nepochopitelně) akční krimi, má v sobě ovšem i dlouholetou kvalitu předešlé práce. Český humor s nádhernou, naivně pozitivní, ale i drsnou atmosférou začátku naší politické "svobody". Výborný soundtrack a standardní režie Víta Olmera, kterou je potřeba zvlášť ocenit, protože se jedná o jeho poslední "normální" film, který zpestřuje také návštěva z USA, která je skutečně výborná. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

U tohoto filmu mi ještě chybí v závorce uvedená komedie. Páč celý film tak vypadal, přestože mělo jít o vážnou věc. Klíma a hlavně Olmer to však moc nezvládli, přestože samotné téma nebylo vůbec špatné. V dnešní době by byli označení za hnusné rasisty a chudáci cikáni by se s nimi soudili. Jak si mohli dovolit ukázat o nich pravdu a ještě tam vykřikovat, že jsou zloději a černé svině…Za tohle dávám tvůrcům palec nahoru, ale co se týká akční stránky filmu, tak do byla jedna velká špatná parodie (otřesná „bojová“ choreografie a to jak při pěstních soubojích, tak hlavně ta přestřelka na konci), no a herecké výkony taky žádná sláva. Hlavně mladá Třísková a ten její přízvuk – to byl hnus. Ivana Velichová naopak potěšila, no a šoustal výfuků pobavil. Jinak ale žádná sláva. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"UDĚLAL JSEM TO PŘESNĚ JAK V TOM AMERICKÝM FILMU..." Exploze! Násilí! Sex, sexuální úchylky a AIDS! Vulgární dialogy! Vynucená prostituce! Korupce! Natáčení tvrdého porna! Cikáni! Skinheadi! Vaculík s brýlemi! První polovina 90. let byla pozoruhodnou etapou naší kinematografie, v níž nebyla nouze o bizarní komerční paskvily. Jako (první český) AKČNÍ film, jak byla prezentována, je NAHOTA NA PRODEJ samozřejmě k smíchu - akce je málo, bitky jsou trapně markýrované a početné výbuchy jsou nasnímány jak v tom nejlevnějším béčku. Ovšem jako film EXPLOATAČNÍ je absolutně úchvatná. Senzačnost za každou cenu, správná míra tuposti, a chtěné i nechtěné komičnosti, plus výživné cameoroličky (Klíma a Doležal, Roman Skamene z Olmerova BONY A KLID ("TAK CO VEKSL?"), z nichž tu zazní i píseň Hold me baby) a Soukupův ultratvrdý traumatizující soundtrack. Na scénáři se Klíma s Olmerem vyřádili jako malí kluci, Klíma propichuje vše co ho pálilo a zároveň heroizuje investigativní novináře a ve filmu se v jednom kuse hláškuje. Kamarád do deště Lukáš Vaculík odvádí svůj standard a nabušenec a dabér drsňáka Belmonda Jirka Krampol spolehlivě rozzáří každou scénu, ve které se vyskytne. Nemluvě o prorocky obsazených padoušských podnikatelích Jonákovi a Pomejem! Bože a ta scéna se střetem skinů a cikánů! A cikánský zmrzačovač a výfukošuk Fuko! A ten plakát! Žeru ten film! Chci natočit dvojku! "PAMATUJ SI NANCY - NEW YORKU A LIBNI, ZDALEKA SE VYHNI!" ()

Galerie (4)

Zajímavosti (16)

  • Ve snímku si v rolích skinheadů zahrálo několik opravdových skinheadů, konkrétně z České Lípy. (Epistemolog)

Reklama

Reklama