• castor
    ****

    Novinařina tak trochu jinak. Precizní režie a soustředěné herecké výkony, jenže leckoho odradí poměrně uhoupané tempo. Střídmý, takřka dokumentaristický přístup pomáhá autenticitě, výsledek se nakonec na Oscarech musel sklonit před boxerskou pohádkou Sylvestera Stallonea. Nedokážu úplně radit, jak by šlo hledání pravdy udělat pružněji a pro diváka přitažlivěji, nicméně beru spíš jako viděno, splněno, odškrtnuto.(15.3.2015)

  • Gemini
    ***

    Ve své době, tj. pár let po Těch Událostech, musel být tento precizně zrežírovaný a luxusně obsazený a zahraný politický thriller zejména pro americké publikum neskutečná pecka - konečně v úhledném balíčku ukázané zákulisí toho jak se Woodward a Bernstein dostali až tam, odkud nebylo ani pro ty nejvyšší politické špičky návratu. Bohužel Všichni Prezidentovi Muži ukazují i přes svojí víc než dvouhodinovou stopáž jen velmi malou výseč toho, o čem Watergate byla, a koncentruje se skutečně jen na výše jmenované duo novinářů. Včetně jejich bloudění ve slepých uličkách, návštěv nesprávných osob kvůli záměně jmen, a tak dále, a tak podobně. Čímž pádem je to možná vynikající záležitost pro výuku filmových věd či historie žurnalistiky, ale jako thriller nebo nedej bože zdroj informací o Watergate je to poněkud obtížně použitelné. Naproti tomu vřele doporučuji knihu Michaela Fialy o aféře Watergate, která vyšla před pěti lety k tehdejšímu polokulatému výročí této pozoruhodné kapitoly amerických dějin na pokračování na stránkách ČT24. Pro mě byla rozhodně přijatelnějším formátem než Pakulova - musím to říct - nudná filmová podívaná. Ale říct, že je to nepovedený film se nedá, naopak. Dělá přesně to, co si předsevzal - pomník Woodwardovi a Bernsteinovi. Alespoň nějaký zůstane, až ty legendární garáže půjdou k zemi. 70%(19.7.2014)

  • Tosim
    ***

    Oblíbený a ceněný film si mě moc nezískal - hlavně pro velmi pomalé tempo.(28.5.2003)

  • nash.
    *****

    Strhující politické drama z doby, kdy ještě novinařina měla smysl a základem filmu byl příběh nikoli efekty, klišé a sebestředné filmařské kejkle. Ačkoli se tu vlastně jen telefonuje a chodí od jednoho co nic nechce říci ke druhému co tvrdí, že nic neví, nemá film jediné hluché místo, jediný moment, kdy by člověku sklouzlo oko nebo myšlenky stranou. Všechno to brilantně kočíruje Pakula s vynikající dvojkou Hoffman a Redford, která, podporována tehdejší hollywoodskou elitou (Robards, Warden, Balsam, Holbrook a další), spolehlivě ovládá prostor i čas více než dvouhodinové jízdy, která se, vybavena dokonale vypilovanými dialogy, obejde bez nezbytné dech beroucí akce s nasazením života při získávání šokujících informací. Zub času mu neuškodil, navíc přidal jako další hodnotu skvěle vykreslenou dobovou atmosféru.(27.6.2011)

  • novoten
    ****

    Je dřina stíhat všechny souvislosti, ale odměna je tak sladká, že si ji vychutnávám ještě teď. To snažení Hoffmana s Redfordem je neskutečně nakažlivé, takže kdykoli se vydají po něčem pátrat, rozešel bych se pro novou stopu hned taky. Šťastnou cestu do tmavých garáží, přátelé.(6.8.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace