Nastala chyba při přehrávání videa.
  • A_FISH
    *****

    souhlasím s tomislavem (**) :„Nic odpornějšího, nechutnějšího a více pobuřujícího jsem v kině snad ještě neviděl." - byl jsem 3x .... { v kině }(25.6.2004)

  • igi B.
    *****

    ...nebo odpad? Nepochopitelná provokace? Bezobsažná formalita? Homosexuální úlet? Levičácká moralita? Antifašistické poselství? Pohanské rouhání? Sadistická hříčka? Podobenství bez sdělení? Artistní nuda? Ztělesněné zlo? Vždyť proti některým současným filmům je tahle hříčka slabou polévkou! A tak komu a proč (!) tak vadí tohle spojení Sade-Pasolini? Byť ten Sade je zde vlastně jen >velmi volně< na námět... Lze vůbec tenhle film nějak >objektivně< hodnotit podle běžných - a navíc filmově-laických ! dnešních ! - měřítek? Lze jej hodnotit mimo kontext celé Pasoliniho tvorby a života? Proto jsem navzdory pokrytcům do zdejších statistik vložil ten nejvyšší počet hvězd... I když tenhle film chci vlastně nechat bez hodnocení...(9.8.2006)

  • TheRaven
    ****

    Saló je dalším filmem, který jsem zhlédnul na své cestě tvorbou Piera Paola Pasoliniho, který se pomalu, ale jistě stává mým oblíbeným režisérem. Tento film je velice těžko hodnotitelný a hlavně dosti rozporuplný, jak je vidět na zdejších komentářích. Abych řekl pravdu, podle místních ohlasů jsem čekal ještě něco horšího. Objeví se zde sice mnoho nechutností, ale ty mají své opodstatnění. Zasazení děje do doby Druhé světové války má svůj význam, který není třeba více rozvádět, protože se objevuje v jiných komentářích. Ale to není vše. Pasolini se opět snaží prolamovat tabu společnosti, i když opravdu trochu silnější formou. Důležité je také vzbudit určitý pocit a to se povedlo dokonale. Ať je to maximální zhnusení nebo úžas, nikoho tento film nenechá chladným, a kdo ho viděl, už jen tak nezapomene a jméno Pasolini si bude pamatovat. Se svým hodnocením opravdu velice váhám. Tři hvězdičky mi připadají málo, pět si dát nedovolím. Zůstanu tedy u čtyř, které považuji za přiměřené.(28.3.2008)

  • hirnlego
    ****

    Ač to tak dle mého hodnocení nevypadá, Pasolini mě docela zklamal. Slovům jako "šokující", "perverzní", "nechutný" se člověk před zhlédnutím tohoto díla neubrání, neboť jsou na něj chrlena ze všech stran. Ano, jsou pravdivá, ale já jejich naplnění čekala snad s ještě trochu větší razancí - čekala jsem, že mě Pasolini rozerve na kusy a nechá vyzvrátit celý obsah žaludku - což se bohužel nestalo. Ovšem i tak musím uznat, že Pasolini stvořil tu nejbrutálnější a nejúchylnější (byť tato slova nemíním v jejich plné síle) a zároveň metaforicky nejblíže pravdě se blížící syrovou obžalobu fašismu (či chcete-li diktátorství, tyranie a zneužívání moci obecně), jakou jsem kdy viděla. Být to jen celkem chladná a zdlouhavá snůška občas nechutných, občas né zas tolik zvrácených úchylností a perverzit, hodnotila bych za "pouhé" 3* (neboť něco podobného jednoduše nevidím každý den) - jelikož je zde však skrytý určitý nepřehlédnutelný význam a varování, musím jít přeci jen o něco výš - takto odvážná (a rozhodně nadčasová) filmová metafora se totiž zas tak často nevidí. . . . . Jak jsem již uvedla - třebaže jsem čekala poněkud "názornější" provedení zmiňovaného, Saló rozhodně stojí za zhlédnutí - jen ať lidé vidí...(18.6.2006)

  • Dan9K
    **

    Tak především je to první a poslední film Piera Paola Pasoliniho, který nevypadá, jako bych ho natočil já. Zápletka Sala měla v mých očích potenciál stát se dokonale ujetým psychothrillerem, což se nezdařilo. Psychika obětí byla až trestuhodně opomíjena. Možná chtěl režisér docílit větší zodosobněnosti, což sice asi chápu proč, ale mě to pak nechává lhostejným. Film nás téměř vůbec nezavede k rozhovorům mezi mladé nešťastníky a pro diváka se tak stávají jen politováníhodnými troskami, ke kterým necítíme žádné pouto, leda tak založené na jejich vzhledu. Co se týče oněch proklamovaných nechutností, celkem na mě zafungovala scéna s jezením exkrementu, kdy jsem si říkal, že ten chleba s medem, co zrovna jím, nebyl nejlepší nápad. Závěr s umělými penisy byl ale o ničem. Když už chtěl Pier šokovat, mohl zajít do větších detailů a dávkovat s pořádnou kadencí. Takhle zůstává na půli cesty, neotrlé odradí a ty úchylné neuspokojí. Celkově je to jistě zajímavý snímek, zároveň je to první Pasoliniho film, ve kterém můžu bez ostychu pochválit herecké výkony, zejména Alda Vallettiho v roli prezidenta. Nicméně zvěsti o perverznostech nakonec předčily skutečnost, což se ale ostatně dalo trochu čekat.(11.11.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace