poster

Útěk

  • USA

    The Getaway

  • Slovensko

    Útek

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA, 1972, 117 min

Režie:

Sam Peckinpah

Předloha:

Jim Thompson (kniha)

Scénář:

Walter Hill

Kamera:

Lucien Ballard

Hudba:

Quincy Jones

Producenti:

David Foster

Střih:

Robert L. Wolfe
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dopitak
    ****

    Říkám čtyři, ale myslím skoro pět. Štvaly mě nějaký mouchy (proč sakra musí Steve parkovat auto tak, že píská celou cestu, když zrovna v tu chvíli o nic nejde a za zády má celej Amer...), ale všechno je zapomenuto krásně nekonvenčními peckinpahovskými postupy. Kromě udělávek jako "věrná manželka veterináře", úplatek protislužbou s postupným odhalením (jak to s tím propuštěním bylo), mnoha dalších neortodoxních motivů, jsem si hlavně vychutnával realističnost prostředí (a syrovou hudbu). Žádný scénářem učesaný postupy a klišé... Proč by nervózní kumpán nemohl nasedajícímu přejet nohu? Tyhle věci obvykle ve filmech jdou jako na drátkách, ale na to Sam zvysoka kašle a dělá si to po svém. Maličko zklamal dabing, zjevně ztížený rozpočtem (málo dabérů na hodně herců). Lepší film než Konvoj.(27.10.2013)

  • kleopatra
    *****

    S odstupem strašlivých let bylo setkání s Útěkem jako přivonět si k vůni, která se vám kdysi líbila. Sledovala jsem to znovu a vychutnávala si Steva, Ali, detaily, kterými by se dnes nikdo moc nebabral: epizodku kolem tašky ve schránce, dětičky s pistolkou ("jdi pěkně k mamince nebo ti zlomim ručičku"), unesený veterinární pár, o jehož soužití se dovíme z mála všechno, a dědula s autem na závěr. Detaily, které tvoří magnetizující celek. Zvyšuji na 5*, protože takhle udělané filmy se dnes vskutku často nevidí.(30.11.2006)

  • mat.ilda
    ****

    Vězení jak z cukrkandlu a vězni jako cukráři, ale našemu Doktorovi se sladký život ve státním zařízení už poněkud zajídá a chtěl by ven, když to nejde úřední cestou, musí se posnažit manželka a voalá... povede se. Na oplátku, že se McCoy nemusí hlásit na úřadu práce, musí vzít lukrativní zakázku i s úvazkem packalů zadavatele, takže je nasnadě, že se něco zvrtne a Útěk může začít... Zprvu všechno svědčilo pro úvahy typu - ani u Sama není vždycky posvícení - ale nakonec atmosféra silně vtáhne i přes mírné zklamání, že se široko daleko nevyskytuje žádný Mexikánec a taky mně vrtalo hlavou, jestli je Doc tak naivní (což takhle nějaký ten převlek?) nebo takový frajer - samozřejmě nevyspojleruju, která možnost se ukáže být tou správnou. Kdo rád Samův styl a americké koráby silnic, ať si drží texaský klobouk, v kolotočových otočkách je jich k vidění 100 + 1, a jak jinak, než že i tady jsou všechny ženský buď vypruzený nebo pitomý nebo škaredý nebo čubky - nebo vypruzený pitomý škaredý čubky, takže občasný profackování nemůže pohoršit ani Výbor pro prevenci domácího násilí... Zvláštní pozornost, hraničící s poctou, je věnována všemožným hejblatům a páčkám i zvukům, které při chodu vydávají, taktéž slušné hudbě a samozřejmě jedinečnému peckinpahovskému umírání na střelná zranění... Jinak mě film odradil od občasných myšlenek praštit s prací - to nepohodlí útěku za ty peníze snad ani nestojí ;-)(11.5.2014)

  • lesumir
    ****

    Viděl jsem jako první remake, takže mě Peckinpahův kultovní originál nemohl příběhově překvapit, avšak po ostatních stránkách jsem víc než spokojen a pana režiséra považuji za jednoho z nejgeniálnějších, jeho finesy miluji a proto jsem věděl, že nemůžu být zklamán. Steve řádí a Ali MacGraw byla opravdu totálně sexy. Je to syrovější, tvrdějí a stylovější, přesto mi remake s Baldwinem přirostl k srdci víc.(23.1.2009)

  • Kimon
    *****

    Příjemná vzpomínka na mistrovské herecké umění Steve McQueena.(18.6.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace