Komentáře uživatelů k filmu (44)

  • Tosim
    ***

    Film se společenským podtextem, maskovaný jako detektivka :o)(20.6.2010)

  • Enšpígl
    ***

    Nóóó, tak to násilnický éro v podání Pavla Novýho tam předvádělo slušnou bouřku. I když tahle krimoška není přímo na slinták, rozhodně se nejedná o nic špatnýho. Není to přímo napínák, ale přece jen strach o hlavní hrdinku a neodbytná zvědavost jak to všechno nakonec dopadne se dostavili.(21.6.2010)

  • Brouk
    **

    Tady bych jen chtěl připomenout, že hlavní ženskou roli tady hrála Z.-U.Kesslerová, známá například z filmu Fešák Hubert. Film byl nebo měl být pokusem Barrandova o krimi v západním stylu, jen to jaksi skřípe...(13.11.2004)

  • choze
    ***

    Námět a herci nejsou špatní, byla tu i snaha o akci (přepadení pošty, automobilová honička, honička po střechách, výbuch bytu), chybí ale větší napětí, spád a styl. Nemám nakoukané socialistické kriminálky, tak nevím, na kolik to vybočuje z jejich kolejí, ale dnes na tom filmu nic zvlášť drsného ani zajímavého nevidím. Pavel Nový good.(3.10.2007)

  • Gilmour93
    **

    Drsné krimi s hloupou zápletkou a marnou snahou P.Nového býti pražským Belmondem. Taky vám při té honičce Pavelkův VW Brouk připomínal Žlutého bastarda ze Sin City?(21.12.2009)

  • sud
    ****

    Dost drsný film, jiný než ostaní detektivky 70. a 80. let. Dva lupiči přepadnou banku, zastřelí úřednici a zraní policistu. Lup ukryjí u šéfa, který však nešťastnou náhodou zemře. A tak je začnou násilím vymáhat z jeho mladé ženy, která o ničem neví. Film má na svoji dobu dosti drsné a naturalisitcké akční scény. Výtečný Pavel Nový v úloze surového zločince Dolfiho. Jiří Svoboda se k drsné krimi po letech vrátil snímkem "Sametoví vrazi".(21.1.2006)

  • Radko
    ***

    Zločin sa nevypláca. Pretože aj keď sa muž snaží vysokým životným štandardom plynúcim z lúpeží, falšovania obrazov a kšeftov so zlatom pripútať k sebe atraktívnu manželku, tá si milenca nájde. Kombinácia povinnej práce a zločinu snaživého manžela totiž pohlcuje totiž natoľko, že nestíha plnohodnotne ženu. Spravodlivosť predstavuje nezaujímavo pôsobiaci vyšetrovateľ, no napriek malej vizuálnej i celkovej telesnej atraktivite dopadne aj šelmovsky krutý typ zloducha. Subžáner akčnej normalizačnej československej kriminálky so sebou priniesol nahotu, neveru, násilie a akciu. A zároveň vniesol do týchto jednaní akúsi perverznú odpudivosť ostro kontrastujúcu so svetom prevládajúcich vyondulovaných trvalých, uniformnej šedivosti verejných priestorov aj panelákových interiérov a svetríkov z Ozety či Makyty. Veď si len zoberte - päť mŕtvych a nič poriadne sa nestane - nejaké vykradnutie lokálnej pošty, čo to je? Akoby normalizačných robotov ovládol v týchto filmoch (okrem Reťazí sa mi vybavuje ešte Smrť stopárok) kriminálny vírus, umožňujúci akčnú auto naháňačku či strieľačku v prefízlovanom priestore. Verejný zločin totiž v reáli mali v oku okrem oficiálnych policajtov bdelé pomocné stráže Verejnej bezpečnosti, strážcovia socialistického zriadenia v podobe členov Ľudových milícií a prešpekulovane dosádzaní agenti a iní posluhovači Štátnej bezpečnosti.(2.5.2014)

  • LiVentura
    ***

    Drsná krimi rozhodně ne pro oddech, příliš násilná, leč více reálná, o muži, který se zaplete s dvěma vyhlášenými recidivisty, jenže stačí umřít dříve, než svou manželku a sebe přemístit do jiné krajiny daleko od domova.!! A jeho žena? Ta o ukrytém lupu rozhodně nic neví...(14.2.2010)

  • WANDRWALL
    ***

    Film šitý na míru běžným sadistům.(15.7.2011)

  • triatlet
    *

    V úvodu průměrné kriminálky, v níž se řeší hospodářská kriminalita na pozadí partnerských vztahů, zaujme interiér půdního bytu a odhalená Zora Ulla Keslerová (Marta). Ve druhé půli nudí ubíjející nereálné vydírání/ vyslýchání Marty dvojicí kumpánů. Pavel Nový se postupně stává několikanásobným vrahem. Závěr jak z laciné parodie - běh a střílečka po střeše a do toho všetečný soused (Bohumil Vávra) naznačuje, že cítí plyn a přitom mačká na zvonek - hvězdička za tuhle výbornou scénu:-)(20.6.2010)

  • kingik
    ***

    Tahle poctivá krimi není vůbec špatná, ale má velké potíže s tempem a to hlavně v první polovině. Z hereckých výkonů jasně dominuje psychopatický Pavel Nový. Pokus o syrovost a autenticitu tu ale tak docela nevychází jak by si režisér Jiří Svoboda přál, ale přesto tento snímek není ztrátou času.(25.3.2009)

  • blackrain
    **

    Zora Ulla Keslerová opravdu neměla s nahotou žádný problém. Mám pocit, že ji předabovala Jana Andresíková. Eugena Jegorova namluvil Zdeněk Svěrák.(20.6.2010)

  • argenson
    ***

    Ke kriminálkám z období normalizace přistupuju většinou s rezervou, ale tohle není špatný film. Rozhodně alespoň námět byl výborný. Pak se to ale celé utápí ve spoustě hluchých míst, navíc s naprosto směšnou figurkou kriminalisty s kravatou zastrčenou ve véčkovém svetříku. Na svou dobu musel hodně provokativně působit luxus půdního bytu hlavní hrdinky, ale tenhle interiér měl ve scénáři své logické místo. A výkon u nás nepříliš známé Zory Keslerové, bývalé pornohvězdy v Itálii, nebyl vůbec špatný.(22.3.2009)

  • Historik
    ****

    Ve své době jistě originální film, kterému ovšem škodí herecké obsazení. Nevím, jestli šlo režisérovi o co největší autenticitu, ale mně to obsazení trochu iritovalo.(21.2.2012)

  • ilemas
    ***

    Na tehdejší dobu dost dobrá krimi, když dávali samý brak. Dnes už se na to dívám jinak, ale stále se mi to líbí. Nejlepší scéna s domovníkem-cítí unikající plyn,tak zazvoní. A na Keslerovou se dobře kouká.(23.3.2009)

  • fantoci
    ***

    Kriminální příběh o jedné poštovní loupeži a dychtivosti po získaném lupu. Film se hemží mrtvolami a svoji dobu je v něm více brutality prezentovanoz hlavně Pavlem Novým. Padouchy známe od první minuty. Film tedy nepřináší klasické vyšetřování a ani psychologický rozbor hrdinů, jak někdy bývá zvykem. Kriminalisté zde vystupují povětšinou jako anonymní postavy. Tvůrcům šlo asi hlavně tehdejšímu publiku přinést akční podívanou. Z části se to povedlo, z části ne.(16.3.2007)

  • Iroquaise
    ****

    ...zajímavá kriminálka pojatá jako dynamická, agresivní studie...nejen kriminálního činu, ale společenských vztahů v obecnější šíři...díky dobře provedným žánrovým proprietám to přitom nevyznívá jako moralita...zpočátku mi to přišlo dramaturgicky nejisté...vadil mi počet postav, delší expozice, nezúčastněnost a absence hlubší psychologie ( žádná z postav není vyloženě sympatická, každá má v sobě jistou ambivalenci)...pak se ale ukáže, že je to záměr...všechno krásně zaklapne v dosti deziluzivním závěru...zajímavá práce s herci...na jednu stranu sebejisté herecké výkony ( Pavel Nový), na druhou nevýrazní - asi - naturščici ( hlavní vyšetřovatel) nebo poloherci ( mrmlající přítel hlavní hrdinky)...ale kupodivu se na to dá přistoupit právě díky odstupu od figur...divně působí akorát postsynchrony...nejvíc v případě Jegorova, kterého dabuje Zděnek Svěrák (hlavně deklamace větičky " a já mu na to povidám: to mi jí teda vrať !" jako by vyloženě vypadla z Cimrmanů:)))...vedle řady solidních momentů září jeden nechtěný vrchol - scéna, kdy postarší soused po varování lupiče "tam se nesmí, tam zatejká, ta střecha je zpuchřelá", jde zazvonit na byt plný unikajícího plynu, který tímto odpálí :)))))) ( až si člověk říká, jestli to nebyl nějaký subverzivní, ironizující záměr:)...každopádně se mi potvrdilo, že Jiří Svoboda je jeden z mála lidí, který u nás uměl ( a to ještě do nedávné doby) udělat dynamický a přitom autenticky působící thriller...(11.9.2011)

  • tuntavala
    ***

    Socialisticke kseftiky se ne vzdy vyplacely.(2.5.2014)

  • Master19
    ***

    Pokus o kriminálku "západního" stylu. Přestřelky, honičky v autě, vydírání, podvody... Celkově to není špatné, jen je škoda, že ten vyšetřující policajt není pro Pavla Nového trošku rovnocennější soupeř, ale jen takový "tajtrdlík".(21.6.2010)

  • Rodriguez
    ***

    Komunistické kriminálky to já rád :-D(1.4.2009)

<< předchozí 1 2 3