Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postava příběhu, mladá zdravotní sestra Marta Kavanová, která stojí poněkud stranou obvyklého rozložení rolí mezi "četníky a zloděje". Je "pouze" lehkomyslnou manželkou, která se nezajímá, odkud její manžel bere peníze na její blahobytný a bezstarostný život. Netuší, že peníze pochází nejen z podvodných kšeftů s obrazy a šperky, ale také z loupežného přepadení menší pražské pošty, během kterého jeden z Kavanových kompliců zastřelil mladou úřednici a zranil policistu. Teprve po manželově nečekané smrti Marta zjistí, že byl zapleten do podezřelých obchodů a vzápětí je ve svém bytě přepadena dvojicí neurvalých manželových kompliců, surově se domáhajících peněz z poštovní loupeže, které měl Kavan na čas někde ukrýt.
Když objeví fotografie mlýna, který muž nedávno koupil, donutí ženu, aby je tam odvezla. Cestou je však zahlédne nesmělý ctitel Marty, mladý fotograf Ivan, který začne trojici sledovat. Pokusí se ženu zachránit, ale je přitom zabit jedním z padouchů, všeho schopným Dolfim. Vyděšená Marta se pokusí o lest a namluví mužům, že peníze jsou uloženy u jednoho přítele v Praze. Milenec Milan, kterého se pokusí zkontaktovat, jí však odmítne pomoci, a tak se situace Marty zdá bezvýchodná. Přestože Bareš již pochopil, že žena o penězích nic neví, agresívní Dolfi se nemíní vzdát a je připraven peníze získat za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (78)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Detektivka drsného stylu (s brutálním Pavlem Novým), jaký u Jiřího Svobody zas moc nepřekvapí.  Co mě tedy (vedle poměrně dost nahoty - Zora Keslerová) překvapilo víc, bylo  předabování některých herců. Eugen Jegorov promlouvající hlasem Zdeňka Svěráka mi přišel poněkud bizardní. Vypjaté/akční atmosféře filmu velmi pomáhá hudba Vadima Petrova. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

...zajímavá kriminálka pojatá jako dynamická, agresivní studie...nejen kriminálního činu, ale společenských vztahů v obecnější šíři...díky dobře provedným žánrovým proprietám to přitom nevyznívá jako moralita...zpočátku mi to přišlo dramaturgicky nejisté...vadil mi počet postav, delší expozice, nezúčastněnost a absence hlubší psychologie ( žádná z postav není vyloženě sympatická, každá má v sobě jistou ambivalenci)...pak se ale ukáže, že je to záměr...všechno krásně zaklapne v dosti deziluzivním závěru...zajímavá práce s herci...na jednu stranu sebejisté herecké výkony ( Pavel Nový), na druhou nevýrazní - asi - naturščici ( hlavní vyšetřovatel) nebo poloherci ( mrmlající přítel hlavní hrdinky)...ale kupodivu se na to dá přistoupit právě díky odstupu od figur...divně působí akorát postsynchrony...nejvíc v případě Jegorova, kterého dabuje Zděnek Svěrák (hlavně deklamace větičky " a já mu na to povidám: to mi jí teda vrať !" jako by vyloženě vypadla z Cimrmanů:)))...vedle řady solidních momentů září jeden nechtěný vrchol - scéna, kdy postarší soused po varování lupiče "tam se nesmí, tam zatejká, ta střecha je zpuchřelá", jde zazvonit na byt plný unikajícího plynu, který tímto odpálí :)))))) ( až si člověk říká, jestli to nebyl nějaký subverzivní, ironizující záměr:)...každopádně se mi potvrdilo, že Jiří Svoboda je jeden z mála lidí, který u nás uměl ( a to ještě do nedávné doby) udělat dynamický a přitom autenticky působící thriller... ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Drsná kriminálka Jiřího Svobody oplývá syrovou a vcelku brutální atmosférou, na svou dobu u nás zcela ojedinělou. Hlavní roli hraje Zora Ulla Keslerová, známá především z kanibalského filmu Ženy od hluboké řeky, nebo kultovního hororu Antropophagus. Nadabovaná je Janou Andresíkovou a spousta dalších postav je taky přemluvena, což je ve filmu rušivý element, pokud znáte herce, které postavy namlouvají. Nejvíc se mě to příčilo u Eugena Jegorova, promlouvajícího hlasem Zdeňka Svěráka. Hudební skladatel Vadim Petrov se oprostil od pohádkových melodií a složil zajímavou a pro něho nevšední hudbu. Pavel Nový jako násilník a vrahoun podal excelentní výkon. Naopak mě vůbec nesedl Jan Vyšín do role poručíka. Akční scény působí na dobu vzniku filmu taky vyspěle a to zásluhou kameramana Jaromíra Šofra. Jiří Svoboda se nechal inspirovat zahraničními násilnými detektivkami a brutalitou nebo nahotou se jim hodně přiblížil. ()

Trucker 

všechny recenze uživatele

Sice se to dá dokoukat do konce, ale je to fakt nuda a zejména přes zbytečné všudypřítomné kecy o ničem je potřeba použít fast forward. Je to ten typ filmu, kdy je už od půlky člověku úplně jedno, jak to vlastně skončí, ale jde hlavně o to, aby to už skončilo. Od "odpadního" hodnocení to zachraňuje akorát Pavel Nový v roli psychotického záporáka. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Svobodova variace na italské exploatační filmy se Zorou Keslerovou, které dal výjimečnou příležitost ukázat tuto svou hereckou zkušenost také českým divákům. Pro tehdejší Barrandov nevídaná míra surovosti, nadbytečné nahoty a všeho, v čem Zora uměla na západě tak dobře chodit. Nelze se divit dvojité gáži za fyzickou náročnost, kterou Zoře naši soudruzi přisoudili. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Film byl inspirován skutečnou událostí. Kriminalista Miloslav Dočekal, který případ vyšetřoval a na filmu spolupracoval jako odborný poradce, o něm ale řekl: „Pravdivý je jen popis události, vše ostatní je vymyšleno.“ (sator)
  • Hlavního ramenatého detektiva, který honí zločince po střechách, představuje neherec, ve skutečnosti právník a seriózní prokurátor. (hippyman)

Reklama

Reklama