Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogo76
    ****

    Výborná westernová balada s drsnými krvavými prestrelkami, presne ako sme v Packinpahových filmoch zvyknutý. Trochu mi nesedela hudba(nehovorím,že je zlá), okrem hitu "Knockin on heaven´s door", ktorá mi tam naopak sedela výborne. U mňa o čosi slabšie ako legendárna Divoká banda, ktorú považujem za jeden z najlepších westernov. Ale až po srdcovke Dobrý,zlý a škaredý.80%(6.2.2009)

  • sharky
    ***

    neúnosně pomalý film, který má hezké písničky od dylana, ale jinak ve mě nevzbudil jakoukoli emoci. Navíc Coburn je v téhle roli takový nemastný neslaný, jistě by se našlo pár vhodnějších herců.(17.7.2007)

  • Legas
    ***

    Kill Billy the Kid(2.4.2007)

  • Gemini
    ****

    Pat Garrett A Billy The Kid je film, který má duši. Nejenom atmosféru, ale prostě duši. Blb Dylan, kterého jakž takž uznávám jako umělce a jako osobou jím zlehka opovrhuji, si u mě svojí prací na tomhle filmu šplhnul. Hlavně hudbou, samozřejmě, ale i po herecké stránce to bylo fajné. Další (tehdy ještě) hudebník Kris Kristofferson se rázem pasoval na nejlepšího Williama H. Bonneyho jaký kdy navštívil filmové plátno, aby na něm s nenuceným úsměvem jen tak mezi řečí rozdával olověné pozdravy. Takováhle postava si přímo říká, aby kolem ní vznikl film s právě takovým duchem - všichni se znají, jsou přátelé na život a na smrt; s tou si pak navzájem domlouvají rande, aby svými posledními slovy jen stvrdili, že jim tenhle život stál za to, že to stejně nemohlo dopadnout jinak, a že je to vlastně tak nějak v pohodě. Na druhé straně stojí partička bohabojných američanů, která tyhle hrdiny svojí doby uznává a nemá z nich strach... A kdesi mezi nimi je ta zřejmě nejhlavnější postava - James Coburn alias napůl ex a napůl stále ještě amigo, uvězněný mezi dvěma světy a dobře si vědom, že vlak už ujíždí. A přesto, že to nové město nikdy nebude to kam patří, nejde z toho vlaku vystoupit. Všechno násilí, které se během těch dvou hodin uděje, pak působí zcela přirozeně, jako něco s čím není třeba bojovat nebo čím se cítit pohoršen. I tomu zmetkovi Billy Kidovi by se to všechno najednou dalo odpustit... Z toho všeho si pro sebe dávám dohromady stručný závěr - magie filmu v praxi a výborný western k tomu. 80%(29.7.2007)

  • Exkvizitor
    ***

    Slyšel jsem mnoho o Samu Peckinpahovi, ale po Železném kříži, který jsem od něj shlédl jako první a nebyl jsem z něj nijak na větvi, je tento film pro mne ještě větším zklamáním. Vždyť to je slátanina, přátelé! Všechny scény jsou takřka stejné: do místnosti vejde hrdina/padouch a přítomné postřílí, jen vyjímačně je sám postřelen. A jde dál, do dalších místností, kde zabíjí další barmany, strážce ve vězeních, atd. apod. Střih je stupidní - jednotlivé výše popsané veskrze hloupě přímočaré scény na sebe navazují jen velmi vyjímečně. Děj i chování postav jsou značně nelogické, scénář je průměrný. Herecké výkony jsou solidní v případě ústřední dvojky Pat "Drsoň" Garrett a Billy the Kid s neutuchajícim stupidním úšklebkem na rtech. Ale co tam dělá třeba ten Bob Dylan? Jeho postava je naprosto nadbytečná, bez jakéhokoliv určení procházející celým dějem. - Takže opakuji znova: obrovské zklamání.(5.7.2005)

  • - Sam Peckinpah najal Donnieho Fritse pro roli Beavera jako laskavost Kristoffersonovi, který s Fritsem dlouhá léta coby hudebník spolupracoval. Beaver, který byl obsazen jako člen bandy Billy The Kida, neměl žádné řádky ve scénáři, tak jen opakoval to, co někdo zrovna říkal. (JayZak)

  • - Scéna hledícího Pata Garretta (James Coburn) do rozstřeleného zrcadla má nejspíše reálný předobraz. Scenárista filmu Rudy Wurlitzer vypověděl, že během jedné návštěvy Sama Peckinpaha v Durangu se z režisérova bydlení ozval ženský křik a výstřel. Když s Bobem Dylanem (Alias) vešli dovnitř pokoje, spatřili nahého režiséra hledět do poničeného zrcadla, s pistolí a lahví kořalky v dlaních. (TheDude)

  • - Pôvodne Peckinpah plánoval scénu, pri ktorej bude koňovi počas behu prestrelený krk, od čoho ho kaskadér, ktorý mal sedieť na koni, odhovoril. Nie z úcty ku koňovi, ale preto, lebo údajne už podobnú scénu natáčal pre iný film a "nevyzeralo to tak dobre". Film si napriek tomu vyslúžil kritiku ochranárov kvôli scéne, pri ktorej hlavní hrdinovia strieľajú do sliepok, ktoré majú nohy zakopané v zemi. (whack)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace