Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Paldini
    *****

    Pohodová nostalgie divokého západu. Příběh Billyho Kida je pro filmaře vděčné téma. Přece jenom, byl to pistolník s největším prokázaným bodycountem slavné éry západu. Jen je vždy, tento film nevyjímaje, tak trochu heroizován. Z úchylného vraždícího zakrslého maniaka se ve filmu stává urostlý zbojník, kterému ženy samy padají do náruče a muži ho obdivují. Ale to vlastně není pro film samotný podstatné. Dle mého skromného názoru, nejlepší film Sama Peckinpaha.(9.3.2007)

  • anais
    *****

    Scéna, kdy si Pat Garrett vezme na výpomoc druhého šerifa i s manželkou, aby vystříleli chýši s černě oděným Blackem, a na chvíli se rozjedou dva paralelní děje s Dylanovou písničkou - to je asi nejkrásnější věc, co kdy kdo natočil. A kolem ní je skvělý film, tematicky velmi podobný Divoké bandě (nejsou tu kladné postavy, a tím pádem vlastně ani záporné...), jen je to celé strašně lirické, a vlastně úplně jinde, než by člověk očekával.(31.1.2016)

  • Radek99
    ****

    Melancholický western Sama Peckinpaha. Taková westernová Bezstarostná jízda. Dva kamarádi a zároveň protihráči, Pat Garrett - desperát se šerifskou hvězdou, který si své postavení musí vykoupit nářkem svého svědomí a Billy the Kid - symbol svobody a svobodomyslnosti, jehož naopak pomalu dohání život za hranicí zákona. Nedá se jednoznačně říci, kdo je dobrý a kdo zlý, svět westernů Sama Peckinpaha nikdy není černobílý, ba naopak, složitý, osudově zamotaný a hlavně drsný a zlý... Přesto je to Peckinpahovo ohlédnutí za zlatými časy, kdy se ještě prožívaly skutečné Osudy a kdy žili skuteční Muži. Život bolel, ale měl hloubku a smrt byla završením něčeho neopakovatelného...(12.7.2007)

  • Superpero
    *****

    Nesmírně pohodová záležitost i přes to všechno zabíjení a to díky Dylanovu soundtracku. Sam Peckinpah je prostě mistr, kdo viděl tenhle film, tak se se mnou asi přít nebude. Dostávalo mě, že všechni spolu vlastně kámošili a jen tak mimochodem se vždycky pozabíjeli. Krásně melancholický film.(6.3.2007)

  • Nathalie
    ****

    Western, který není westernem, ale filmovým rozjímáním nad stavem světa prodchnutý až orientální smířeností s vlastní smrtelností-a snad právě proto naplňující heslo carpe diem až do dna.(23.6.2008)

  • - Sam Peckinpah najal Donnieho Fritse pro roli Beavera jako laskavost Kristoffersonovi, který s Fritsem dlouhá léta coby hudebník spolupracoval. Beaver, který byl obsazen jako člen bandy Billy The Kida, neměl žádné řádky ve scénáři, tak jen opakoval to, co někdo zrovna říkal. (JayZak)

  • - Už v době natáčení snímku měl režisér Sam Peckinpah problém s alkoholem, což vedlo k roztržkám s hlavním producentem Jamesem Aubereyem ze společnosti Metr-Goldwyn-Mayer. (Terva)

  • - Scéna hledícího Pata Garretta (James Coburn) do rozstřeleného zrcadla má nejspíše reálný předobraz. Scenárista filmu Rudy Wurlitzer vypověděl, že během jedné návštěvy Sama Peckinpaha v Durangu se z režisérova bydlení ozval ženský křik a výstřel. Když s Bobem Dylanem (Alias) vešli dovnitř pokoje, spatřili nahého režiséra hledět do poničeného zrcadla, s pistolí a lahví kořalky v dlaních. (TheDude)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace