Reklama

Reklama

Stvořeni pro lásku

  • Hongkong Hua yang nian hua (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (242)

Madison 

všechny recenze uživatele

70%. Z tohto diela mám veľmi rozpačité pocity, pretože okrem slastného pohladenia neuveriteľne nádhernou emocionálnou hudbou, citlivou kamerou, intímnym prostredím, dokonalou štylizáciou obrazového segmentu, je príbeh tak trochu plytký, nevyhrotený a slabý, pričom pri väčšom zaujatí sa s ním dalo urobiť zázraky. Priznávam, dojatá som najmä vďaka tým okamihom, kedy kraľovala nebeská hudba, veľavravné pohľady dotknuté smútkom, jemné závany osudovej romantiky. Wong je v istom ohľade umelec podobného kalibru ako Yimou Zhang a obidvaja dokážu diváka uvelebiť len vďaka ohromnej vizuálnej poetike, nie príbehu. ()

Sawy 

všechny recenze uživatele

Po formální stránce mě film uhranul a fascinoval,po emocionální docela vytrvale míjel.Líbil se mi způsob,jakým je zachycena tvorba vztahu mezi ústřední dvojicí - nahodile působící změť více či méně důležitých okamžiků je ve skutečnosti velmi pevně uchopeným vypravěčským stylem.Stejně tak velký respekt před charismatem Tonyho Leunga a přirozeností a půvaby Maggie Cheung.O to víc mě mrzí,že jsem se s filmem nedokázal naplno sžít.Možná příště... 80 % ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Wong Kar-wai ve vrcholné formě. Chápu, že na někoho může ta ryzí artovost (jako např. všechny ty zpomalené záběry cigaretového kouře nebo kráčejících postav na pozadí oprýskaných omítek, podbarvené stále stejnou melodií) působit poněkud afektovaně, případně že ten film může někoho nudit, ale osobně mám tenhle typ filmů, kde vítězí forma nad obsahem, hodně v oblibě. A zrovna formální stránka je zde dovedena téměř k dokonalosti - hlavní role jsou obsazeny velmi "fotogenickými" herci (zmínit je nutno i fantastické kostýmy, především v případě šatů Maggie Cheung, které jsou skutečně překrásné), s dialogy se zde nakládá velmi úsporně a všechny postavy se chovají neobyčejně kultivovaně a zdvořile (s výjimkou buranského kolegy z práce), každý záběr je nápaditý, krásný a velmi pečlivě komponován, herci jsou většinou snímáni v detailu či polodetailu (přičemž postavy manželských protějšků Chow a Li-zhen zde překvapivě nemají nikdy zabranou tvář), celé je to velmi efektně sestříháno, a skoro celou dobu k tomu hraje absolutně bezchybný soundtrack - hudební stránka zde dokonale doplňuje tu obrazovou a tvoří nerozlučný celek. Když ale přijde řeč na to, oč v tom filmu skutečně jde, nastává trochu problém. Ten film nevypráví žádný originální příběh, který by člověka vtáhnul do sebe, je to spíše o subtilních náznacích, pocitech, atmosféře, a pokud se člověk na tempo toho filmu a jeho specifickou poetiku nenaladí, tak se tam může vkrádat jistá nuda. Navíc od 75. minuty, kdy se děj přesune do Singapuru a na další místa, jsem se v tom bohužel už poněkud ztratil (a třeba tu vsuvku s De Gaullem jsem asi vůbec nepochopil), a když tam v závěru naskočí následující text - Vzpomínat na ta zmizelá léta je pro něj jako dívat se ven skrz zaprášenou okenní tabulku. Uplynulou dobu sice vidí, ale dotknout se jí nemůže, navíc vše, co se mu daří zahlédnout, je rozmazané a nezřetelné. - nemohl jsem se ubránit dojmu, že je to zoufale banální, ale možná také křehce krásné, a záleží čistě na individuálním diváckém naladění, ke které interpretaci se člověk přikloní - na třetí zhlédnutí se spíše začínám klonit k té první variantě. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Něžně krutý film o pastech, ve kterých se lidé udržují, jimiž si ničí životy, maří vzrušení. Napodruhé teprve vynikne krutost, přesnost vyprávění příběhu, strukturace. Maniakální dekorativnost scén má obrovský význam - preciznost provedení, do nějž se přelije energie, zástupná nenaplňované opravdovosti života. Jako maniakální leštění mříží. Stačí sledovat všechny ty látkové vzory na šatech stále stejného střihu. Zoufalá energičnost, s níž se hrají stolní hry. Ale opravdu. Napodruhé. Ten střih, ten tvar, to origamí poskládání příběhu. A ta strašlivá naivní důstojnost, disciplinovaná odtažitost, s níž se přijímá a vykonává rozsudek nad vlastním životem. *~ ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrá umelecká romantická dráma od Wong Kar-Waia. Má celkom dobrý príbeh o mužovi a žene, ktorí sa spolu so svojimi životnými partnermi v ten istý deň nasťahujú do rovnakého domu a navyše vedľajších bytov. A keďže ich partneri bývajú často na služobných cestách, kvôli čomu bývajú dlho sami, postupne medzi nimi vzniká silné puto. Spracovanie sa mi páči, dej síce pôsobí úplne jednoducho, tu sa toho skutočne moc neudeje, ale s týmto nemám žiadny problém. Získalo si ma to prakticky už od prvého záberu, samotný vzťah medzi hlavnými postavami je tak netradične, ale veľmi zaujímavo podaný, tie ich občasné náhodné strety, pozdravy, dotyky, toto sa mi skutočne páčilo, navyše ma dosť zaujalo, že sa takmer celý film odohráva prakticky len v pár interiéroch a chodbách a vôbec to neprekáža, skôr naopak, ešte to tento zaujímavý vzťah tak ozvláštňuje. A celé to má také príjemné čaro, hlavne tie občasné spomalené scény s dobrou hudbou, alebo aj celkový umelecký dojem, toto mi rozhodne sadlo. Len škoda, že v záverečnej dvadsaťminútovke to už trochu upadne, moc mi nesadol smer, ktorým sa dej v tejto časti posunie, ale to je už to najmenej, keďže ani toto nie je zlé, len jednoducho predchádzajúca časť sa mi páči viac. Herecké obsadenie je skvelé, perfektné hlavné duo v zložení Tony Leung Chiu Wai a Maggie Cheung, oboch mám veľmi rád, čo mi potvrdili aj tu a tých pár vedľajších postáv už prakticky ani nestojí za pozornosť, oni dvaja to celé ťahajú. Réžia a technická stránka sú výborné, perfektná vizuálna stránka, hlavne tá kamera a spôsob, akým sú brané jednotlivé zábery, napríklad to neustále držanie ich partnerov mimo záberu, to bol dobrý nápad, ale aj celkovo, k tomu tá vynikajúca atmosféra, tu nemám čo vytknúť. A pochváliť musím aj hudbu. Wong Kar-Wai je môj obľúbený režisér a vydaril sa mu aj tento netradičný romantický film presne v jeho štýle. 76% ()

Galerie (97)

Zajímavosti (35)

  • Rozšírený druhý segment plánovaného filmu Wonga s názvom "Three Stories About Food" bol inšpirovaný knihou "The Physiology of Taste" od francúzskeho gastronóma Jeana Anthelma Brillat-Savarina. V tomto segmente hrali Tony Leung a Maggie Cheung rôzne postavy v troch príbehoch. Prvý príbeh sa týkal unášača a uneseného človeka a jedla, ktoré jedli. Druhý príbeh sa zaoberal mužom a ženou, susedmi, ktorých manželia majú mimomanželský vzťah, a uvádzal nové trendy v jedle, ako sú instantné rezance a elektrické hrnce na ryžu. Tretí príbeh sa týkal majiteľa rýchleho občerstvenia a jeho zákazníkov a analyzoval pocit z chuti, pričom ilustroval erotické vlastnosti dezertu. Tretí segment bol nakrútený ako prvý a neskôr bol uvoľnený samostatne pod názvom "In the Mood for Love 2001" (2001), druhý segment bol neskôr nakrútený, ale stal sa príliš dlhým a nakoniec bol uvoľnený ako celovečerný film "In The Mood For Love", a prvý segment sa nikdy nenatočil. (Pat.Ko)
  • Během filmování režisér i herci často improvizovali a to se velmi projevilo na konečném vyznění filmu. Původně mělo jít o daleko očividnější romatický slaďák, v němž na sebe měly hlavní postavy vilně pokukovat a častovat se dvojsmyslnými výroky. Jak natáčení pokračovalo, herci i režiséři se rozhodli pro daleko subtilnější atmosféru. (Morien)

Související novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (více)

Reklama

Reklama