poster

Výplata

  • USA

    Paycheck

  • Slovensko

    Výplata

Sci-Fi / Thriller / Akční / Mysteriózní

USA / Kanada, 2003, 110 min

  • Tuxedo
    ***

    Celý film čekáte na naznačovaný zvrat a žádného se nedočkáte. To je pech, co?(24.8.2004)

  • Niktorius
    **

    Jedním slovem ubohost, šesti slovy doklad o skomírajícím talentu Johna Woo. Bílé holubice sice ve filmu uvidíme, ale impozantní "balet s pistolemi", jenž zdobí mistrova nejlepší díla supluje jen řádka choreograficky podařených, ovšem režijně a technicky nijak ohromujících a vcelku všedních akčních scén. Přitom nezapomínejme, že jde o adaptaci Dicka a né další krvavé melodrama o přátelství dvou mužů, tudíž bysme snad měli chtít vydařený scénář, namísto té na hlavu postavené slátaniny, hyzděné nepřehlédnutelnými logickými dírami a otavnou milostnou liníí (k tomu si prosím připočtěte uslzenou a přeafektovanou Umu Thurman, hrůzností svého výkonu trumfující i prkenného Affleka, který se filmem protlouká vybaven nesmazatelným úsměvem a třemi grimasami)... Prostě po všech stránkách ještě lacinější snímek, než pozdější NeXt. Pohled na výplatní pásku asi Woovi moc radosti neudělá...(21.7.2008)

  • tron
    **

    Úbohosť sama osebe. Bolo to prvýkrát, čo mi Ben Affleck prišiel vyložene nesympatický a tentokrát to nezachraňuje ani Uma Thurmanová (KILL BILL), aj keď je ešte tým lepším, čo tento vykastrovaný kvázi sci-fi akčný triler ponúka. John Woo dobre vedel, prečo v roku 1997 odmietol urobiť z výbornej TVÁRI TOHO DRUHÉHO sci-fi a zasadil jej dej radšej do súčasnosti (pôvodný scenár sa odohrával v budúcnosti, až po Wooovom vstupe do projektu bol dej prenesený do súčasnosti). Pre toto. Nad scenárom nemá zmysel lámať si hlavu, logiku nemajú už základné veci (prečo hrdina nezabudol, že zabudol?). Nenápadité je všetko - dialógy, výprava, akcia. A holubica? Bože. Mnou kedysi milovaný Woo sa týmto filmom zrejme nastálo radí do kategórie režisérov, ktorým úspech ublížil (alebo ich to proste už nebaví). Naivný blbý žvást.(26.4.2005)

  • ripo
    ***

    Ben Affleck presvedčil .... o tom, že hercom nie je ....(29.1.2010)

  • Cival
    ****

    Kombinace John Woo za zenitem, veskrze toporný Ben Affleck a 20 procent pozitivních recenzí v Americe mi naháněla hrůzu. Ale stal se zázrak a zpoza oceánu dorazila svěží filmová radost, která si přes svůj sofistikovaný námět neklade za cíl filosofovat nad lidskými možnostmi předpovídat budoucnost, ale jen pobavit napínavou (polo)akční jízdou. Woo nejdřív pomalinku položí základní otázky, aby pak kolem svého hrdiny vybudoval temnou atmosféru, která zřetelně odkazuje k thrillerům Alfreda Hitchcocka. Ať už přímo ústředním tématem - ztráta identity hrála v Hitchově tvorbě vždy výraznou roli - nebo znepokojivou hudbou á la Bernard Herrmann, kterou doplňují táhlé záběry domů jak vystřižené z Na sever severozápadní linkou (a závěs ze Psycha uprostřed akce - vážně :-). A i když se posléze objeví nějaký ten slabší moment nebo logický karambol, není čas tyhle detaily řešit. Woo totiž znovu válí a bezhlavě táhne přímo na bránu, samozřejmě efektně explozivní a okořeněnou sněhobílou holubicí. John Woo dokázal, že ještě nepatří do šrotu a že je stále plný překvapení - po M:I-2 jsem totiž odpočinkovou lahůdku se spoustou akčních i neakčních vychytávek nečekal ani ve snu. Stejně tak i cool herectví Bena Afflecka, který si po tragickém Daredevilovi napravil reputaci nejen jako akční hrdina a zastiňuje nepochopitelně bídnou Umu Thurman.(19.2.2004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace