poster

Sedmá pečeť

  • švédský

    Det sjunde inseglet

  • slovenský

    Siedma pečať

  • anglický

    The Seventh Seal

Drama / Fantasy

Švédsko, 1957, 96 min

Režie:

Ingmar Bergman

Scénář:

Ingmar Bergman (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Gunnar Fischer

Hudba:

Erik Nordgren
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinej
    ****

    Temný film prošpikovaný skrz naskrz spoustou metafor a s řadou poutavých a nezapomenutelných scén. Asi nemá cenu tady rozepisovat všechny možné poselství, které film naznačuje, to už udělali jiní.(25.11.2005)

  • Tuxedo
    *****

    aneb Všechno co jste chtěli vědět o životě a smrti a báli jste se zeptat. "Není nic nedokonalejšího než láska, jež je nejdokonalejší ve své nedokonalosti."(7.9.2007)

  • Reiniš
    *****

    Legendární šachová partie mezi smutným rytířem (mladý Max von Sydow) a Smrťákem (děsivý Bengt Ekerot), tvoří od prvních záběrů magickou podívanou. Nádherné a vzrušující vyznaní životu, lásce i smrti nestárne ani po tolika letech a stále vyznívá velmi současně. Film nabízí i nebývale realistickou prohlídku středověku, kde na vás čekají dívky posedlé ďáblem, mor a mrtvoly. Na rozdíl od pozdějších Bergmanových snímků není Sedmá pečeť jen trýznivě intelektuální depresí, ale působí hravě a svobodně.(1.8.2009)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    Po náročném pracovním dni nemůže zasloužilý duševní masochista sáhnout po lepším kousku, než tomto nudném, černobílém, intelektuálním žvástu. Pro mne, tedy omezeného tvora, jehož povrchnost nikdy nedocení krásu umění, má tento klenot světové kinematografie přesně hodnotu, kterou jsem za něj vydal v Levných knihách - t. j. 7,- Kč, které s chutí posílám kontejnerovou poštou někam daleko ode mne.(23.2.2012)

  • Dan9K
    ****

    Po letmém překouknutí obrázků jsem si nejdříve myslel, že půjde o více temnější a více v tomto světě se neodehrávající příběh. Cožpak o to, ono to pak nakonec vyzněním temné je docela dost, ale spíše jsem očekával zachmuřené prostředí nějakého hradu i přesto, že se nejedná o horor. Ale i tak mě Sedmá pečeť opravdu pohltila. Jsem rovněž nadšen z prostředí a doby. Vrcholný středověk, žádní králové, žádní vojevůdci, žádné hrdinské bitvy, jen mor, smrt, dogma a šachy. Takové pojetí se opravdu dnes ve filmu nevidí příliš často. Ale výtku mám. Scény se Smrtí jsou natolik působivé a zjev Bengta Ekerota v kápi tak jedinečný, že ve chvíli, kdy se na plátně (či obrazovce) nevyskytuje ( a že těch chvil je obzvláště v počátku docela dost), zbytek (až tedy na majestátní vpád sboru do vesnice zpívajícího "Dies Irae") působí daleko méně úchvatným dojmem a celkově to pro mě pak nevyzní na plný počet. Avšak 4* silnější než v naprosté většině silných čtyřhvězdičkových hodnocení...(19.5.2006)

  • - Inspirací byly Bergmanovi také středověké kostelní malby a Sjöströmův film Vozka smrti (1921) (Hwaelos)

  • - Inspiraci Ingmar Bergman nalezl v tehdejších filmech Akiry Kurosawy, jehož byl velkým fanouškem. (džanik)

  • - Film je zařazen na seznamu "nejvýznamnějších filmů", který vydal Vatikán v roce 1995 na přání papeže Jana Pavla II. Nachází se v kategorii filmů, které jsou významné svou uměleckou hodnotou. (gjjm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace