Reklama

Reklama

O skleničku víc

  • angličtina One Glass Too Much (festivalový název) (více)
Animovaný / Loutkový / Krátkometrážní
Československo, 1953, 20 min

Obsahy(1)

Film je součástí a byl vydán na DVD s názvem Film - náš pomocník.
Rozsáhlá kolekce informačních a osvětových filmů z let 1948 až 1959 reflektuje proměny české společnosti 50. let v jejích pracovních zvyklostech i volnočasových aktivitách. (Filmexport)

Recenze (34)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

"O skleničku víc" je ve jménu společenské výchovy ironicky nesmlouvavé loutkové dílko. Je otázkou, nakolik jde o samostatnou práci Břetislava Pojara, neboť na scénáři s ním spolupracoval výtvarník a spisovatel Jiří Brdečka, proslulý svým ironickým a sarkastickým rytmem slov i kroků samotného děje. Brdečka je rovněž autorem textů písní, jež v podání trampské vokální skupiny Settleři přimějí do plzeňské dívky zamilovaného motocyklistu k osudnému kroku. Loutková podoba podle Jiřího Trnky je nesmazatelnou a charakteristickou stopou v československé animované tvorbě, hudba Jana Rychlíka stupňuje euforické nadšení omámeného motocyklisty (a to nejen vokálním zpěvem rozverných písní). Je to půvabně hravá černohumorná anekdota, nesmlouvavá, a přesto rozkošná a důmyslná ve svém provedení i všech drobnostech. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Animovaný skvost, na kterém se podílela početná skupina umělců. Loutky z dílny Jiřího Trnky (poprvé jsem viděla na vlastní oči podnapilou loutku!), aimace: Zdeněk Hrabě, Jan Karpaš, Stanislav Látal a Josef Kluge, úžasná muzika od Jana Rychlíka a Milivoje Uzelace se sborovým zpěvem Kocourkovských učitelů. Výborný zvuk i střih, hra se stíny, skoro by se dalo říct loutkový film noir! ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

První Pojarův skutečně samostatný film poté, co se rozhodl vykročit ze stínu svého studiového šéfa Jiřího Trnky. Ten sice byl výtvarníkem, ale scénář a režie byly plně v kompetenci Pojara. Na svou dobu novátorské a precizní, film sklidil v zahraničí ještě větší ohlas, než doma. Černá groteska o tom, že alkohol v krvi řidiče může nadělat pěknou paseku... Opilecký dojem byl navozován pohybem a rozostřováním kamery, případně kresbou mimiky na hlavičce loutky. Pracný a originální film, který mi moc nesedl stylem - mám přece jen raději Pojarovy poetické snímky... Celkový dojem: 65 %. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Původně to měla být agitka na to, aby se nepil alkohol při jízdě autem nebo na motorce, Břetislav Pojar si to udělal po svém a vznikla tak svělá loutková povídka, pro kterou loutky navrhl Jiří Trnka a do které Břetislav Pojar přidal neskutečnou akci s obrovskou gradací! Jízda opilého motocyklisty temnou nocí je neskutečně výživná, kulisy dodávají snímku perfektní prostředí a celý film je natočen velmi precizně. A jak to asi dopadá, když si dáte v hospodě o skleničku navíc a jdete řídit auto nebo motorku, se dozvíte v tomto neskutečně propracovaném snímku. Výbornou hudbu složil Jan Rychlík. ()

ripo 

všechny recenze uživatele

Autoři tohoto filmu znovu naléhavě připomínají všem řidičům motorových vozidel, jak velkým nepřítelem je pro ně alkohol, který si mnozí z nich stále ještě nedovedou odepřít před nastoupením jízdy nebo během ní. Pro půvabné zpracování závažné myšlenky mělo by se dostat tomuto filmu co největšího uplatnění promítáním v závodních klubech, osvětových besedách a podobně. Filmový přehled 35/1954 ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama