poster

Hořký měsíc

  • Velká Británie

    Bitter Moon

  • Francie

    Lunes de fiel

    (Francie)
  • SK název

    Horký mesiac

Drama / Romantický / Thriller

Velká Británie / Francie, 1992, 138 min

Komentáře uživatelů k filmu (275)

  • Cival
    *****

    S Eyes Wide Shut možná nejlepší film o lidské sexualitě. Nenechte se zmást "šokujícím" povrchem - ve své podstatě je to romantická poradna o tom, jak restartovat milostný život v už okoralém vztahu.(17.6.2008)

  • Radyo
    ****

    Výborná psychárna od skvělého režiséra Romana Polanského. Erotickým napětím prostoupený příběh nenechá diváka ani na okamžik vydechnout. Peter Coyote a Emmanuelle Seigner jsou oba úžasní pokušitelé. Hugh Grant a Kristin Scott Thomas působí zpočátku ve svých rolích až kouzelně naivně, ale pak, pod vlivem toho, co vyslechli, začnou také pomalu prodělávat proměnu. Umístění příběhu na omezený prostor zaoceánské lodi bylo také mistrným kouskem.(23.7.2002)

  • Djkoma
    ****

    Roman Polanski mi vrací úder. Po dlouhé době mě ve svém filmu nejen překvapil, ale také potěšil. Určitě to nebylo angažováním Hughe Granta, který však odvádí svou roli velmi dobře, ale spíše herečkou Emmanuelleou Seigner, která si strhává většinu filmu pro svou krásu, nebo raději pro svou démonicky sexy postavu. Většinu času na lodi mě film příliš nebavil, protože jsem se raději toulal v myšlenkách a vzpomínkách muže na vozíčku, který popisoval dychtivě očekávajícímu mladíkovi svůj velký životní příběh. V závěru vše zapadne na své místo a nezbývá než se skličujícím, ale úžasným pocitem jít dál.(9.8.2008)

  • gouryella
    ****

    Zdarile vystavene psychologicke drama patri k tem nejlepsim filmum od Polanskeho. Zajimavy snimek nahlizejici do hlubin lidskych tuzeb a pokuseni.(1.8.2002)

  • Renton
    ****

    Scénář: Gérard Brach, John Brownjohn, Roman Polanski .. Působivá obsesní hra o kráse i hořkosti vztahu. Spalující vášeň na jeho začátku s hutným nádechem erotiky a sexuálních hrátek je stejně intenzivní jako spalující nenávist na opačném pólu příběhu. Půvabná diva Emmanuelle Seigner se svými tanečky okolo (ne)opětované lásky vryje hluboko pod kůži. Sekundanti Peter Coyote a v té době ještě ne tak známý Hugh Grant odvádí přesvědčivou práci. Kristin Scott Thomas tolik prostoru nedostává, ale během Silvestrovské noci si reputaci dozajista napraví. Roman Polanski si perfektně pohrává s divákem, který je místy stejně zmatený jako Nigel a postupně servíruje i stupňuje vyprávění, které spěje k hořce hořkému konci. Výborná kamera Tonino Delli Colli (dvorní kameraman Sergio Leone), hudba Vangelis nebo skvělé zvolené dobové písničky vyšroubují kdejakou scénu k dokonalé působivosti. 85%.(23.10.2007)

  • Enšpígl
    *****

    Dokázat pojmenovat čeho jsem byl svědkem v tomto filmu je tak trošku nadlidský výkon a to i přesto, že mám scénu po scéně uloženou hluboko v sobě. Porce intenzity lásky mezi Mimi a Oscarem je tak velká, že by se po zhmotnění nevešla na tuto planetu. Proto jsem příběh o lásce, která začne požírat sebe sama poslouchal stejně dychtivě jako vyprahlý nomád hltá kapky vody na Sahaře. Zatímco Nigel si snaží nalhávat, že ho příběh plný vášně a erotiky nezajímá a přitom by chtěl, aby každý slovo z úst Oscara šlo rychleji než bijí vlny moře o trup zaoceánského luxusního parníku na kterém onen příběh poslouchá.Tak já naprosto fascinován vyprávěním přestal vnímat reálný prostor i čas. Jak ostře kontrastovala intenzivní láska Mimi a Oscara s chladným vztahem Fiony a Nigela, tak krásně ladila smyslnost, vyzývavost a půvab Mimi a Paříže. Při pohledu na Mimi nezbývalo než si pokaždé přehrávat v hlavě Oskarovu větu "Sledoval jsem veškerou krásu světa ztělesněnou v jediném ženském tvaru." Film, který sice skončí, ale ještě dlouho a dlouho pokračuje ve vašem nitru . Tuto filmovou dokonalost bohužel nedokážu lépe popsat. Stejně tak jako žádný hudební skladatel by nedokázal složit lepší hudbu než Vangelis k tomuto příběhu, který je dokonalý jako švýcarský hodinky.(20.4.2007)

  • J*A*S*M
    *****

    Polanskiho jsem samozřejmě vždy tak nějak obecně uznával jako schopného filmaře, ale žádným svým filmem mě nikdy úplně nedostal, vždy jsem mezi ním jako tvůrcem a sebou jako divákem cítil nějakou bariéru, která mi nedovolovala naladit se na stejnou vlnu. Až do teď. U Hořkého měsíce se mi to konečně povedlo, pěkně jsem se do téhle studie jednoho nezdravého vztahu během výletní plavby po moře ponořil a vychutnal si ji. Zážitek to byl příjemný i nepříjemný současně.(25.9.2014)

  • T2

    Rozpočet $5miliónovTržby USA $1,862,805Tržby Celosvetovo $8,662,805(9.12.2008)

  • Radek99
    ***

    Když filmovou studii o rozpadu vztahu a jeho transformaci v patologicky zdeformovaný pavztah, pak jedině Kubrickovo strhující Eyes Wide Shut... Polanski mne ve své psychologické sondě dost zklamal...hlavně tím nevěrohodným finále... Ale jinak objektivně uznávám, že film svou vnitřní sílu má...(6.6.2009)

  • AngelAngie
    ****

    Patřím k těm, kteří Polanskiho obdivují a velmi rádi se jím nechají nalákat. Tenhle film ráda uvidím znovu, spíše je to povinnost, neboť jsem jej viděla spíše jedním okem.(22.11.2009)

  • Rob Roy
    *****

    Joooooo.... přesně tohle jsem potřeboval. Dobře dávkované erotično, napětí, ale i humor. Takže pro mě taky zatím nejlepší Polanski.(7.6.2007)

  • tron
    *****

    „Isteže mi chýbala. Ale zároveň som cítil slobodu a budúcnosť mi pripadala sľubná a jasná, plná lákavých obrazov.“ Nakrútiť a zomrieť – Polański, vyhnanec odvšadiaľ, ktorý od útleho detstva strácal a už s tým neprestal, mal v roku 1992 na konte bomby HNUS či ROSEMARY MÁ DIEŤATKO a do HORKÉHO MESIACA dal všetko: anglický pár cestuje výletným parníkom, kde mu cestu viac znepríjemňuje ako spríjemňuje tajomný Američan na vozíku s francúzskou manželkou (divákmi smutne nedocenený Peter Coyote alias „Muž s kľúčmi“ z E.T. – MIMOZEMŠŤANA a dvadsaťšesťročná Emmanuelle Seignerová, ktorú si Polański tri roky pred nakrúcaním vzal za manželku a neskôr mu hrala ešte v satanskej detektívke DEVIATEJ BRÁNE/1999). V spomienkach a rozknísanej kajute začína spomínanie na milenecký vzťah, ktorý, ako sa na milencov patrí, nemal dosť rozumu včas skončiť a po spaľujúcej vášni, fascinujúco podmaľovanej umelecké múzy podporujúcim do noci vysvieteným Parížom s priľahlými kaviarničkami, mútnou Seinou a domami otrieskanými minulosťou, prudko vnikli strašidelná rutina, vyčerpávajúci stereotyp a ľudskej bytosti tak typický sadizmus (nie len sexuálny). Film je najmä o tom, že ubližujeme tým, ktorých milujeme, že ak sa dvaja milujú, nič im nie je cudzie a že ak vzťah neskončí včas, ide to už iba dole kopcom. Michal Šobr pre českú Cinemu (č. 12 rok 2000 s. 145) napísal: „Je tam (skoro) všetko, čo ste kedy s niekým zažili, opustili a vzápätí znova úpenlivo hľadali – a tiež Paríž, kde vám to pôjde vždy lepšie od ruky, srdca i ostatných relevantných orgánov“. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org: http://www.recenzie.org/mladezi-nepristupne/314-horky-mesiac-100-(15.3.2009)

  • novoten
    ****

    "Zažil jsi už někdy opravdovou vášeň?!" Od první minuty jsem se cítil jako Nigel, byl jsem vtažen téměř proti své vůli do zničující psychologické hry dvou sebedestruktivních individualit a věděl jsem, že dobrý konec neexistuje. Studie, která zabolí na těch nejniternějších místech.(28.12.2006)

  • B!shop
    ****

    Dalsi perfektni drama od Polanskiho. Ze zacatku me to sice kdovijak nezaujalo, ale kdyz nekdy po 20 minutach zacne mrzak vypravet svuj pribeh, tak uz to je jina kava. Coyote je neskutecne prasak, kterej vypravi o svym vztahu s tanecnici vse, od chvile kdy se potkali, az do soucasnosti a vyziva se hlavne v popisovani jejich sexualnich zazitku a pozdej v ponizovani, ale film je navic misty i docela vtipnej, kdyz si treba hrajou na prase a dominu a podobny uchylarny. A tenhle pribeh sledujeme vetsinu casu, coz je jedine dobre, protoze jinak se odehrava pribeh Hugha Granta, kterej ma zajem o mrzakovo manzelku a proto tenhle pribeh posloucha a do toho mu kdovijak nefunguje manzelstvi s osklivou Kristin Scott Thomas, vedle ktery je Seigner fakt super kocka. Nicmene musim pochvalit Granta, kterej hraje sice takovou vicemene svoji klasickou postavu, ale prislo mi, ze misty hraje uplne jinak a hodne dobre. Pak si taky pochvalu zaslouzi perfektni Coyote, kterej celej film tahne. Celkove hodne silny a misty hodne eroticky drama, navic mistrne zrezirovany, ale zaverecna pointa je trochu slabsi, i kdyz docela drsna a celkove mi to na 5* neprislo.(18.9.2008)

  • Kulmon
    *****

    Výborné drama, které je prostoupeno erotikou a zaručuji, že si Emmanuelle Seigner zamilujete. Protože to co předvádí, nemůže nechat žádnýho chlapa v klidu. A poučení z tohoto filmu? Chcete - li ošukat milenku, tak se snažte, ať vás nepředběhne vaše manželka!(10.5.2009)

  • Mr.Apache
    *****

    Nejlepší Polanski.(23.7.2006)

  • H34D
    *****

    Zpočátku romantické, povznášející a se zvířecí sexualitou přebíjející něhu - jako rozjezd je to pěkné, avšak pravý Hořký měsíc přichází o něco později. Stejně jako poet, kterého přestanou bavit naivní eufemismy, i tento film projde svým zlomem a přestane si s vykreslováním vnitřních pocitů a dynamikou vztahu brát servítky. Je to drsné, kruté, ohromující, ale přesto ne vyumělkované, ba naopak hluboce lidské, jen ne v tom vysněném, růžovém slova smyslu. PS: Ač je film skvělý, kniha je ještě o chlup lepší a pozor, oba mají rozdílné, avšak stejně působivé závěry! 9/10(14.2.2011)

  • Lynn
    ****

    Vzrušující, okouzlující, podmanivá, ponižující, depresivní, špinavá, (sebe)vražedná...touha! Roman Polanski a destrukce mýtu o věčné, čisté a nezištné lásce.(20.6.2008)

  • Morien
    ***

    Mám dojem, že film hodně zestárl, což byl třeba důvod, proč jsem při prvním pokusu o shlédnutí nevydržela víc než pár minut. Většinou zastávám názor, že pokud je myšlenka dobrá, na formě zase tolik nezáleží, ale v tomto případě to samotný message (který pro mě je zejména to, že i Hugh Grant je idiot, všichni jsou idioti) neutáhne.(30.5.2014)

  • Jeanne
    ****

    Pěkný film s poněkud méně pěknou myšlenkou, že všechno to, co existuje od začátku do konce jednoho vztahu není nic než směřování k nevyhnutelnému konci. Ženou se všichni za iluzí nereálné ideje a jsou snad ty miliony lidí s dlouhodobými vztahy tak zoufale nešťastné? Nicméně, rozechvělé obrazy navozující atmosféru lodi a její stísněný prostor nejsou vůbec špatné. A poetická část z Paříže, s tradičními kolotoči, potemnělým bytem, kam dopadá světlo velkými francouzskými okny na podlahu, stůl, postel nebo postavy má své kouzlo. Docela příjemně doplněná hudba zahrnuje skladby použité už v 9 a půl týdne a některé scény se mu podobají. Ty z Hořkého měsíce však působí stylověji, ačkoli se právě tady posunou úplně jinam, ale to už je jen zobrazení „pekla“ střídajícího „ráj“ ve „vztahu“ nebo spíš pouhé vášni Mimi a Oscara. Snad svým závěrem, kdy zůstává jen britská dvojice, dává příběh naději v možnou existenci spíš těchto skutečných lidí, kteří sní a mohou být schopni zažívat podobné (Hugh Grant se zasní a Kristin Scott Thomas klidně prožije), a kteří jediní mohou přetrvat.(19.4.2005)

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14