Nastala chyba při přehrávání videa.
  • CheGuevara
    ****

    Opravdu si cením toho, že Roman Polanski si svůj filmový sen splnil, ale přes jednu skutečnost jsem se bohužel nedokázal překousnout. Pianistu považuji za bytostně polský film, který je se svojí zemí spojen historií, režisérem a v podstatě celým obsazením, a právě proto jsem se nesmířil s faktem, že celý film je v anglickém znění (Polština tam podle IMDB vůbec nefiguruje!). Ne, že bych byl zastáncem neorealistické linie filmů, ale díky tomu se ze mě stal jenom nezainteresovaný divák, který z povzdálí přihlíží jedné tragédii. Pianista mě nedokázal vtáhnout do svých problémů, světa ani své duše. A to vzhledem k vypiplanosti celého filmu je velká škoda.(6.1.2008)

  • novoten
    ***

    Kdyby se Polanski tak téměř až autobiograficky nerozmachoval, mohl to být skvělý film. Jenže místo toho, aby se soustředil na velice silný příběh titulního jedince, vložil pan režisér do svého snímku vlastní emoce a vzpomínky, které nemají takovou sílu, ač potenciálu bylo hodně. Brody boduje přímo v astronomických číslech, ale i to je tentokrát málo.(7.5.2006)

  • movie
    ****

    Oscar za hlavní herecký výkon Adriena Brody je skutečně zasloužený, to co Brody předvádí je naprosto dokonalé a snímek by se mohl lehce rovnat i s takových Schindlerovým seznamem. Jenže zatímco u Schindlera jsem s 5hvězdičkových hodnocením nemusel váhat, u Pianisty ani nevím jak bych měl vůbec hodnotit...jestli vůbec.(24.5.2003)

  • tron
    ****

    „Nemec chlapca zastavil, bez slova vytiahol revolver, priložil mu ho k spánku a strelil. Dieťa kleslo na zem, kŕčovito zatrepalo rukami, naplo sa a zomrelo. Strážnik pokojne zasunul revolver do puzdra a išiel si po svojom. Pozrel som sa naňho, jeho tvár nemala brutálny výraz ani nevyzeral podráždene. Bol to normálny pokojný človek, ktorý práve splnil jednu zo svojich menej dôležitých dennodenných povinností a hneď nato zabudol, mal dôležitejšie starosti.“ Z vlastnej skúsenosti hovorím, že PIANISTA na mňa zapôsobil už keď som ho videl prvý raz, ale až keď som si následne prečítal pôsobivú knižnú predlohu (ktorá je záznamom skutočných udalostí, ktoré nasledovali po tom, ako v roku 1939 Hitlerove vojská bez varovania prepadli Poľsko) si ho vážim ešte viac. Je dôstojnou, pietnou, vážnou a váženou adaptáciou šok v čitateľovi vyvolávajúceho románu Władisława Szpilmana (vo filme Adrien Brody, ktorého snímka preslávila na celom svete), ktorý bol rešpektovaným poľským pianistom, s narastajúcou hrôzou (či skôr apatiou?) sledujúceho, ako sa nezastaviteľná nemecká vlna rúti do varšavského geta a postupne mu berie sny, ideály a nakoniec i známych a rodinu. Pre Polańského (HNUS, ROSEMARY MÁ DIEŤATKO, HORÚCI MESIAC, DEVIATA BRÁNA) bola adaptácia knižky osobnou záležitosťou, pretože ako poľský Žid zažil nemecké krvavé prenasledovanie Židov a v koncentračných táboroch/plynových komorách stratil celú rodinu (okrem otca, ktorý záhadne prežil a domov sa vrátil s novou manželkou). Našťastie mal k dispozícii i poriadny rozpočet, takže sa mu podarilo vytvoriť kvalitnou výpravou či kostýmami „zdanie doby“ tak presvedčivo, až je pozeranie PIANISTU (vyznačujúceho sa aj nezabudnuteľnou scénou s dobrým dôstojníkom wehrmachtu Wilmom Hosenfeldom, ktorého i na malom priestore výborne zahral Thomas Kretschmann – súčasťou knihy je i dôstojníkov denník) vysiľujúce... ale i táto časť histórie k nám patrí.(3.1.2005)

  • Boss321
    *****

    Filmařsky slušně odvedená práce se skvělým scénářem a perfektním výkonem Adriena Brodyho. Všechny tři Oscary jsou ve správných rukou.(30.11.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace