Epizody(13)
-
Jak nechala stát myslivce Mušku v lese (E01)
-
Jak potkala Beránka Kudrnu (E02)
-
Jak našla kámen mutáček (E03)
-
Jak seděla v zelené kleci (E04)
-
Jak se udělala ptáčkem (E05)
-
Jak zatančila králi (E06)
-
Jak obrátila potok (E07)
-
Jak jí vodník Kebule málem řekl sedm (E08)
-
Jak přetancovala obra Hrompace (E09)
-
Jak pomáhala ježkovi s horkou tlapkou (E10)
-
Jak vyléčila ty dva, Hrompace a Ohniváče (E11)
-
Jak potkala oříškového panáčka (E12)
-
Jak odešla spát až do jara (E13)
Recenze (53)
Amálka mě v dospělém věku dokáže bavit víc než Maková panenka, i když jsem neviděl všechny díly. Chvíli ale trvá, než si zvyknete na Jiřího Hrzána jako vypravěče. A taky se mi líbí vysvětlení Amálčina původu v první epizodě. Tam, kde by Hollywood natočil origin za těžké stamiliony, si čeští tvůrci vystačili s tím, že jednou prostě přišla mlha, foukl do ní vítr a na světě byla Amálka. Nač se zdržovat. (1 314.) ()
Evidentně "dívčí" či "holčičí" večerníček nikoliv náhodou většinově neoslovuje mužskou část tohoto fóra. Nese - a tady nevidím výraznější kvalitativně odlišující nebo zvlášť pozitivně působící zvláštní znaky tohoto večerníčkového seriálu - všechny znaky tohoto směru tvorby pro děti a mládež. Vedle nápadité animace k nim patří až maximalisticky podávaná snaha o přiblížení se dětskému vnímání (4-8 let věku), silný, avšak současně tezovitě prostinký příběh, pozitivní pointa a namluvení dialogů předním hercem, v tomto případě Jiřím Hrzánem. Je logické, že podobné věci utví v paměti stále ještě více malého než většího dítěte jen útržkovitě, pokud vůbec. Rozpustilá rozvernost, která příběh oživuje, je přítomna i zde. Ale proto, aby mohla vyniknout, se musíme dívat na dramatickou tvorbu, určenou zejména menším dětem, alespoň poněkud jejich očima. Je zřejmé, že ne vždy je tato snaha úspěšnou. ()
Václav Čtvrtek má za sebou řadu krásných pohádek. Od Rumcajse, přes Pohádky z mechu a kapradí aj. Václav Bedřich zase režíroval Boba a Bobka, Maxipsa Fíka atd. Toto spojení vyloženě nedopadlo špatně. Jenže tento seriál je určen, na rozdíl třeba od zmíněných výše, určen vyloženě pro nejmenší. Zatímco u králíků z klobouku či Manky a Cipíska se sem tam pobavili i dospělí, Amálka řeší ty nejjednodušší starosti v lese a tomu je přizpůsobený děj i stopáž. Humor se čekat nedá, je to prostě jednoduchoučká pohádka, na které by měli děti objevit, co je zlé a co je dobré a co se dělá a co už ne. Víc se od toho čekat nedá. Jiří Hrzán navíc také nebyl bůhvíjaký vypravěč a za mě se do pohádky nehodil, zvolena měla být asi určitě žena. ()
Pro mne dnes s odstupem času pouze lehce podprůměrný večerníček, který mě nikdy nic moc neřekl, prostě mě neoslovil natolik aby mě utkvěl více v paměti. Komentáře sympatického Jiřího Hrzána byli jediné malé plus. Václav Bedřich měl daleko lepší a bohatší filmografii, vždyť stvořil např. Boba a Bobka, Králíky z klobouku, Maxipsa Fíka aj. Lepší snad knížka původně od Václava Čtvrtka, kterou jsem jako malý musel celou povinně přečíst abych mohl jít ven. Jen tak matně si vzpomínám na jednu epizodu z celkem 13. dílneho večerníčku, která nesla snad název "Jak přetančila obra Hrompace"? Ta byla celkem fajn a trochu mi utkvěla v paměti. Jisté srovnávání z o 3 roky starší "Makovou panenkou" tu sice je, ale co si budeme nalhávat, na Makovku toto milé kreslené děvče, toto Říkání pochopitelně nemělo. ()
Kromě samotné tančící postavičky si vůbec napamatuju, o čem večerníček vlastně byl, co se v něm řešilo, jaké další kreatůrky tam vystupovaly... Jedna zvězdička za animaci a jedna z lítosti, jinak byl teda dojem zjevně nulový, pokud ne přímo kulový. Děti si můžou přidat puntík až dva - v závislosti na tom, jak moc jsou nakloněny křehkým, éterickým bytostem. 41% ()
Galerie (5)
Photo © Česká televize
Reklama