Reklama

Reklama

Bývalý špičkový matador Diego Montes vede v Madridu školu pro toreadory. Zabíjení v aréně mu chybí, tak moc, že tuto posedlost a vášeň obrací do vztahu k ženám. Diegův žák Ángel (Antonio Banderas) je citlivá duše vychovávaná matkou, náboženskou fanatičkou. Aby dokázal svému učiteli mužnost, pokusí se Ángel znásilnit Diegovu snoubenku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (55)

Faye 

všechny recenze uživatele

Troufám si říct, že to je nejpodivnější film ze všech podivných filmů Almodóvara, které jsem dosud viděla. Po drsném začátku - muž onanuje u TV a (místo porna) sleduje brutální vraždy žen, se začne rozvíjet fascinující příběh vášně a smrti propletený do osudů několika lidí. Angela (Antonio Banderas ) panice z pobožné rodiny a modelky Evy (Eva Cobo), která je přítelkyní jeho učitele Diega (Nacho Martínez) ve škole pro toreadory. Angel, z obavy ze své homosexuality a ve snaze přiblížit se svému vzoru, se pokusí Evu znásilnit. Tímto činem se začíná zaplétat do zvláštního světa lidí, vyžívajících se v perverzních rozkoších a kráse zabíjení. Mezi Femme fatale vraždící při milostném aktu, pro intenzivnější prožitek a muže s podobnou posedlostí po dokonalosti. No a u mě zatím za 5*. Až se vzpamatuji a po dalším zhlédnutí možná své impulzivní hodnocení upravím, ale zatím mé (zřejmě taky notně zvrácené) já nemůže jinak. „ I ´ve never seen anyone so happy“. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Ďalšia veľmi príjemná, atypická filmárčina. Almodóvar vlastne iné ani nevie, preto som na jeho filmy vždy tak zvedavý a v kútiku si želám, aby do toho ďalšieho dal znova niečo iné. A znova mi moje želanie splnil. Počínajúc svojskou zápletkou, ktorá by v rebríčku originálnych námetov obsadila jedno z popredných miest, cez pomerne jednoducho hrajúcich hercov až po neskonale vábivé audio-vizuálne hrátky, si tento film určite zapamätám a určite sa k nemu niekedy s radosťou vrátim. A ak si budem musieť pomocou tohto komentáru niekedy pripomenúť prečo si ho mám znova pozrieť, tak si k tomu všetkému pripomeniem atmosféru vynervovanej thrillerovej drámy, miestami excelentne odľahčenú vtipnou stránkou čiernej komédie. 80%. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Matadora beru jako symbolický přechod mezi těmi slabším a vynikajícími snímky v Almodorově tvorbě. Oproti starším filmům je zde už vyváženější příběh, ale chybí tu mistrovské technické provedení, patrné v pozdějších filmech. Dnes už by ten stejný scénář natočil mnohem lépe. Například dramtický závěr by si dokázal "podržet" a vypiplat trochu déle. Takhle je Matador film dobrý, ale ne krásný ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Môj režisérsky miláčik ma tentokrát až tak neuchvátil. Matador má všetky Almodovarské črty, kt. milujem - farebnosť, nevšednosť, španielsky temperament, je dostatočne uspokojivo dramatický, má myšlienku. Ku kompaktnejšiemu zážitku mi chýba elegantnejšie prepojenie všetkých týchto elementov. Takto Matador pôsobí ako viacmenej atypické nedozreté dielo polemizujúce nad pomyselnou hranicou ľudskej vášne a sebazničujúcej posadnutosti. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

I na Almodóvara celkem dost provokativní snímek trpí kostrbatým ztvárněním v té době ještě nepříliš vyspělého režiséra. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Štyři vraždy stačí, drahoušku po španielsky. Kde ten Almodovar na takéto šialené nápady prichádza. Teda pokiaľ sa zrovna neocitáme v lietadle, ale tam už hrala veľkú úlohu asi senilita. Každá postava dostáva v Matadorovi dostatočný priestor a to sa ešte občas stane, že sa niekdo na dlhšiu chvíľu vyparí. Ale Pedro má s každým svoje plány. Mal som pocit, že tu všetko do seba krásne zapadá, že je to premyslené a zároveň úplne uhodené. A tak to má byť. Podobný film? Povedzme že Cronenbergov Crash. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Almodóvarova režisérská cesta nebyla vždy přímočará, a Matador je toho živým důkazem. Zvláštní film, jehož atmosféra vůbec nepřipomíná dramatický thriller. ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Opět klasický Almodovar. Nebál se už v 80. tých letech natočit film o hodně zvláštních sexuálních praktikách a dá se řici, že tak trošku přeběhl dobu. V 80. tých letech tyhle filmy od Almodovara vzbudily poprask, ale v dnešní době už i tohle je pro lidi co mají rádi úchylné filmy málo. Tentokrát mě zklamal herecký výkon Antonia Banderase. Příběh na Almodovara je taky docela prostý a jednoduchý. ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Láska a smrt, sex a násilí - dvě strany téže mince. "Matador" je příběhem několika více či méně zvrácených či vyšinutých lidí, ovládaných vášněmi jež vřou pod slupkou zdánlivé normálnosti a občas vybuchnou aby ničily a zabíjely. Almodóvar za pomoci nápadité práce s hudbou a barvami od začátku buduje znepokojivou, působivou atmosféru, která spolu s vlastní zápletkou řadí tento film mezi nejoriginálnější snímky 80. let. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Matador je ďalším vizuálne a myšlienkovo otvoreným príspevkom do španielovej bohatej zbierky... Opäť sa nehrá na rácio, ale za všetkým sú emócie, spaľujúca vášeň silnejšia ako smrť, postavy konajúce skrze svoje pudy a abolútnu necenzúrovanú prirodzenosť. Mám rád tú Almódovarovu pestrofarebnosť, nevyspytateľnosť a umeleckosť, no na Matadorovi je všetko nevybrúsené, akoby v plienkach. Miestami sa vkráda aj mierna nuda a prílišná (a čo je horšie dosť umelá) prekombinovanosť. Každopádne je to film zapamätateľný (už len úvodná titulková sekvencia pár neznalcom Almódovara privodí nie celkom príjemné stavy:) a hodnotný, no na Pedra mám nastavenú inú kvalitatívnu laťku, ako na zvyšok podobných nekonformných "úchylákov". ()

kajda.l 

všechny recenze uživatele

Ke svému prvnímu seznámení s Almodovarem, jsem si vzal celkem těžké sousto, ale... Tímto soustem mě PA nasadil do hlavy spoustu myšlenek a přemýšlení o tomto filmu. Po zcela šokujícím až zvráceném začátku (při prvním pokusu o zhlédnutí, jsem po 10ti minutách vypínal), jsem si všechny postavy začal velmi užívat, zvláště Maríu (tak ledově-vášnivá žena se jen tak nevidí a ten výraz v jejích očích) nádherný výkon.. Prostě jsem ošálen, znechucen i nadšen zároveň= neuvěřitelný film.. ()

murakamigirl 

všechny recenze uživatele

Provokatívny, no predovšetkým svieži a svojsky zábavný šibal Almodóvar v perfektnej kondičke. Ako inak, štipľavý žánrový guláš- od drámy, krimi cez melodrámu, psychologický film, komédiu či divadelnú tragédiu a ďalšie žánre, čo existujú a Almodóvar s večným apetítom ich načína, a čo presahujú môj mladý rámec poznania :). Pritom to má citeľný mýtický podtón : hlavný hrdina- slávny matador = heroická postava, so smrťou spätá ex- povolaním matadora i svojím vlastným prirodzením, po ďalšie- všadeprítomný motív zápasu. Niektoré zábery zas navodzujú dojem rozprávkovosti, čo bude nepochybne súvisieť s nadprirodzenými linkami Matadora. Áno, takéto divné hybridy neprodukuje hocikto, zato zaručene pán Almodóvar. Korida ako búrlivá metafora vzťahu. Opakovaná zámena mužských a ženských rolí: Diego vs. Maria- býk vs. matador- raz dráždi jeden , v zápätí je dráždený, ešte aj v poslednej spoločnej scéne sa role premenia... Pekné vzťahové trojuholníky: 1. Ángel- Diego- Maria: Ángel- precitlivený, správa sa iracionálne, obeť- poznačený ťažkou autoritatívnou výchovou bigotnje matky, dobrák- za prečin cíti vinu, Diego a Maria- chladnokrvní zločinci vraždiaci pre nič len rozkoš, vzrušenie, inteligentní, analytickí (kontrast), 2. Eva- Diego- Maria: Eva- vrúcne milujúca, predstavuje životodarný cit, Maria- zobrazuje chladnú, cieľavedomú vášeň, navyše skazonosnú, obe sú však ochotné obetovať pre Diega čokoľvek a necítia strach. Motívy nadprirodzenosti- fatálnosť ich vzťahu, a zároveň ich osobností, Ángelovo jasnovidectvo, kvetinárkino veštenie... Štylizované dialógy: chuťovka 1: „Prestať zabíjať bolo pre mňa ako prestať žiť.“ „Vy muži si myslíte, že zabíjanie je zločin. My ženy sa na to tak nedívame. Preto každý vrah má v sebe niečo ženské.“ „A každá vrahyňa niečo mužské.“ chuťovka 2: „Odkedy som ťa stretol, nemôžem spať.“ „Ani ja nemôžem spávať.“ „A pokiaľ nespíš, ani nežiješ.“ „Nemyslím, že budem ešte spať, pokiaľ ty budeš žiť.“ „Budem žiť, pokiaľ si ty nažive.“ Presvedčivé, hravé výkony na vášnivom čele s predstaviteľmi Diega, Marie a Evy. Áno a pravdaže vizuálna prepracovanosť: strhujúce obrazové kompozície, ku ktorým prispievajú i skvelé pohrávanie s farbami, výtvarnosť interiérov, fantastická práca s priestormi a usmerňovanie hercov v priestore, už obľúbené pohľady cez rôzne štruktúry (kúpeľňové dvere, mreže...), vizuálne i myšlienkovo výrečné kostýmy, šikovná kamera... Takže ak vás nepopudí drsný úvod, ktorý u Almodóvara rozhodne nebýva len na to, aby šokoval, môžte zažiť niečo ozaj moc fajnové! ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Film měl původně několik názvů, ale režisér se rozhodl pro výraz Matador, jakožto slovo odkazující ke stereotypu býčích zápasů, které jsou vždy spojovány se Španělskem. Scénář : Pedro Almodóvar. Kamera : Ángel Luis Fernández. Hudba : Bernardo Bonezzi. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Perverzní rozkoš z krásy zabíjení. 1) Pro 37letého Pedra Almodóvara (scénář, režie) jsou nejrůznější společenská tabu nikoli překážkou, ale výzvou. V tomto případě sadomasochistické propojení sexu a smrti rozvíjí "perverzní rozkoš z krásy zabíjení" (komentátorka Faye). 2) Úzkoprsou morálku ovšem režisér nijak nemiluje - oděl ji do role bigotní katoličky (matka Angela), čímž jakoby nám říkal - radši smrt, než tohleto. 3) Zajímalo by mě, jaký má pan Almodóvar vztah k býčím zápasům. 4) Ani zde nesmí chybět slaďoučký 26letý Antonio Banderas (Angel). ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Film o vášni a posedlosti smrtí, která jediná dokáže těm podivným protagonistům onoho příběhu přinést uspokojení v jejich vnitřní touze po dokonalém spojení. V reálném životě je to něco zcela zvráceného, ale v tomto filmu to prostě nějak funguje. Pro mě jeden z nejlepších raných Almodóvarových filmů. ()

Frenegonda 

všechny recenze uživatele

Poprvé jsem ve filmu viděl tu zničující přitažlivost dvou lidí. Zobrazenou v celé syrovosti a nahotě. Tam kde se dvě linky protnou a už se od sebe nemůžou odpojit je fascinující. Pak dává smysl i ten hnus z počátku filmu. I zvolené pomalé tempo z první třetiny filmu. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Mam rad podivinske, blaznive filmy, ktore sa vyhybaju normalnemu vyvoju - ten mi naopak nahana hrozu, lebo stale si myslim, ze normalny vyvoj mali povedzme Verbal - ten mi nahana hrozu tiez. Kazdopadne ciry art, cize opat nieco pre artove hnedopichy jaxom ja. Viem, ze Almodovar tocil aj uchylne veci ako Zakon Touhy, ktory este okomentujem, lebo som to uz videl. Jak spomina troufalka , film zacina hnusnou uchylarnou , chlap masturbuje, a namiesto porna pozera zvratene vrazdy zien. Banderas mal u Almodovara domov, este predtym nez siel do Hollywoodu, hodne hral v jeho filmoch. Kazdopadne Almodovar konecne dospel, film ma slusne tempo, vyborne dialogy, Almodovar stlacil svoje uchylky na minimum, to sa mi tiez paci a rezisersky jakz -takz na urovni.,. Ovsem, taky Karlos Saura je u mna stale vyssie, nanho ani Almodovar nema . 84 % ()

Reklama

Reklama