Reklama

Reklama

Jen žádné komixy!

(festivalový název)
  • Japonsko Komikku zasshi nanka iranai! (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Takitův první film pro „obecné" publikum je surrealistickým vyprávěním o světě bulvárních médií. Autorem scénáře a zároveň představitelem hlavní role neústupného investigativního novináře Kinameriho je rocker Yūya Uchida. Jeho „neherecký" projev, zakomponování reálných událostí a postav a pseudodokumentaristická optika dodávají snímku naprosto odzbrojující přesvědčivost. V závěru filmu nečekaně zazáří i dnes populární Takeshi Kitano. (Eiga-sai)

(více)

Recenze (2)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

První film z mého aktuálního výběru japonských absurdních komedií zrovna u mě nedopadl úspěšně. Absurdní byl sice dostatečně, zejména ústředním motivem televizního reportéra ve společnosti filmového štábu, dotíravě se deroucího v přímém přenosu jako paparazzi k zachytávání úplně všeho, velmi často přímo bulvárního dění ve velkém městě. Bohužel po celé 2 hodiny nenabízí ani trochu souvislý příběh, vše probíhá jako mozaika příhod a skutečně vtipných scén se v tom alespoň pár sice najde (třeba novinářská pijatika u stolu ve dvou kdesi v úvodu nebo sledování promítaného videa na ulici z auta s absurdním komentářem navrch), ale zdaleka ne tolik, aby alespoň zčásti dokázaly obhájit tak dlouhou stopáž celého filmu. Pocitově nekonečný snímek nezachrání příliš ani pár vložených atmosféricky podmanivých záběrů ve stylu filmu-noir či účast Takešiho Kitana, který je zde sice v obsazení uveden na první místě, ale reálně se tu objeví až ke konci, kdy čelí zástupu zvídavých reportérů a zúčastní se jedné přiblbé bitvy s krveprolitím. [45%] ()

stub 

všechny recenze uživatele

Silné ***. Téma bulvárního reportéra, který je smeten odvrácenou stranou své profese, není dnes nikterak výjimečné, ale v roce vzniku film dost možná patřil k prvním, které se mu věnovaly. Podání je místy vtipné (skvělou komickou figuru předvádí Taiji Tonoyama), místy zas suše cynické a nihilistické, z čehož pramení neobvyklá výsledná atmosféra, kde se v jeden celek mísí bláznivá situační komedie se společenskou satirou a noirovými momenty (já vím, zní to hodně divně). Kitano se objeví pouze na konci, ale jeho scéna je vysloveně parádní, Yoshio Harada - další výrazná herecká persona - zůstává, bohužel, víceméně nevyužit. ()

Reklama

Reklama