Reklama

Reklama

Cyborg

  • Česko Kyborg (více)
Trailer

Amerikou 21. století zmítají sociální nepokoje. Zuří smrtící epidemie a život se pro obyvatele stává děsivou a krutou noční můrou. Jen Pearl Prophet (Dayle Haddon) - kráska, která je napůl člověk a napůl robot - zná způsob, jak proti nákaze vyvinout účinnou vakcínu. Ale během její zoufalé cesty pro látky potřebné k výrobě léku je Pearl zajata kanibalským gangem Pirátů, který si chce protilátku nechat pro sebe a ovládnout s její svět! Jen schopnosti statečného bojovníka s mečem Gibsona Rickenbackera (Van Damme) mohou zachránit ji i zbytky civilizace! (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (285)

Psema 

všechny recenze uživatele

Ale čistě z analytického hlediska za pět pěticípých, protože kdo viděl režisérský sestřih, musí obdivovat jak Pyunův neumětelský pokus o čisté evangelické umění, tak dovednost hollywoodských producentů udělat z tak nesourodého a mimózního materiálu koukatelné osmdesátkové béčko podle žánrového mustru. RESPEKT, CHLAPI! ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

U Van Dammea na csfd hodnoceni moc nedam a na film jsem se tesil, ale tentokrat me tech 47% melo varovat. Jasne, je to becko jak svine, to jsem ostatne cekal. Pribeh jednoduchouckej o tom, jak JC nekam jde, aby nekoho serezal, ale pro becko naprostej standard. Spousta bitek, jak se postupne JC propracovava k hlavnimu sracovi. Potud by bylo vse v poradku, jenze je tu par zasadnich problemu. Jednak naprosto hrozna hudba, ktera se k filmu jednak nehodi a pak je dost uspavaci. Druhej problem je rezie, nevadi, ze to vypada lacine, ale proc je to tak zoufale nezajimavy a nenapinavy, to uz nechapu. Ruku v ruce s tim jde fakt, ze pokud JC zrovna nekoho nerube, tak vzpomina na svoji rodinku a to je naprosta stokrat se opakujici traparna. Nastesi JC rube dost, ale ani ty souboje proste i pres roznozky, otocky, kopy a pouzivani vsech moznejch zbrani nemaj stavu. No a hlavni zaporak, vypada jak opice, neustale musi vyrvavat a je docela nabouchanej, to by bylo v pohode. Proc ma ale proboha ty vylesteny oci, to si asi scenaristi rekli, ze to bude vypadat spravne hruzostrasne. Na zaver jen muzu dodat, ze jsem cekal, ze ten cyborg bude JC, ale to je ve vysledku naprosto fuk. Pro me zklamani. ()

Reklama

matestlust 

všechny recenze uživatele

Pyunovo post-apokalyptická levná jednohubka, kterých natočil vážně hodně. Zde je ale mladý Van Damme, který filmu dodává patřičnou kvalitu svým vynikajícím uměním. Cyborga beru jako průměrnou béčkovou klasiku své doby, jeden z těch horších JCVD filmů z jeho první a zároveň nejlepší kariérní dekády, stále ale dobře koukatelný akční sci-fi brak, které mám osobně rád. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Legendárnost nespočívá v obsazení Van Dammeho, ale ve zvláštní atmosféře filmu. Iluzi rozpadlé civilizace se daří režisérovi vyvolávat velice dobře i s nízkorozpočtovými prostředky, příběh je zvláštní, soundtrack perfektně dokresluje ponorust a záporák uvízne v paměti spíš než Van Damme. Dodnes se mi vybavuje závěrečná bitka u vraku auta. Příjemně strávený čas i po několikáté repríze. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

hodnocení se vztahuje nejprve k verzi The Renegade Director's Cut a posléze k verzi Slinger - Albert Pyun’s Director’s Cut of Cyborg ------------ Filosofující auteur brakové kinematografie Albert Pyun má na kontě ledasjaký klenot, ale "Cyborg" patří mezi jeho nejambicióznější vize. Rovným dílem prosťáček i avantgardní vizionář, který vždy toužil točit filmy na širokoúhlý materiál, ve své tvorbě spojuje nejpokleslejší žánry s největšími myšlenkami a žánrové atrakce s osobitými koncepty či originálními světy. Bohužel jeho vize vždy musely čelit kompromisům - buďto měl coby režisér pod kontraktem relativní dostatek prostředků, ale pak také zpravidla neměl právo finálního sestřihu, nebo měl volnost nezávislé produkce, ale pak musel počítat s omezeními plynoucími z malého rozpočtu. "Cyborg" přesněji řečeno "Slinger", jak se měl film původně jmenovat, měl být jeho velkolepým projektem, jenž navíc díky nové vycházející hvězdě skýtal možnost spojit tvůrčí ambice s kasovním potenciálem. Jenže Pyunův sestřih se nesetkal s pochopením u představitelů Cannon Films i Van Damma, režisér byl z projektu odvolán a film byl přestříhán do podoby dnes dostupné na všech oficiálních vydáních. Začátkem roku 2011 se Pyunovi do rukou dostaly záznamy jeho finálních sestřihů k několika producenty znesvěceným dílům, včetně "Cyborga". Jím vydaný a na vypálených DVD distribuovaný "The Renegade Director's Cut" nebo též "Unreleased Director's Edition"představuje unikátní možnost vidět vizi brakového autorského Ikara degradovanou pouze kvalitou záznamu (výchozím materiálem byly dva VHS záznamy nekorigovaného telecine přepisu). Z čistě fanovského hlediska se ukazuje, že producenti po odvolání Pyuna do filmu zpětně začlenili režisérem nepoužitou sekvenci, kde piráti vyplení přímořskou vesnici. Naopak Pyunova verze obsahuje navíc sekvenci, kde je hrdina svědkem masakru rodiny malého chlapce, jemuž na začátku filmu vrátí míč uzmutý opilými piráty, a akční pasáže s Deborah Richter, která díky nim nemá pouze roli ženského přívěšku v mužském světě. Obě verze se především zásadně liší ve vyznění i formálním zpracování. Pyun "Cyborga" zamýšlel nejen jako mesianistický příběh, jehož kostra zůstává patrná i v oficiálním sestřihu, ale chtěl divákům předložit veskrze pesimistické vyprávění o konfrontaci vůle a ideálů jednotlivce s nelítostným světem plným utrpení. Hlavní hrdina v Pyunově podání není nezranitelný, ale je naopak permanentně vystavován vnitřním pochybnostem, skličujícím hrůzám minulosti i aktuální fyzické bolesti. Tyto motivy se ve filmu zpřítomňují především častými hrdinovými voiceovery, kde vede vnitřní dialog sám se sebou, přesněji řečeno se svým pochybovačným či slabošským já, a zábleskovými reminiscencemi do hrdinovi minulosti. Hlavní záporák zde dostává mnohem větší prostor a jeho četné proslovy, které byly z oficiální verze odstraněny, jej staví do role Ďábla zastrašujícího či pokoušejícího hrdinu (ostatně Pyun z pirátů udělal přímo uctívače Satana). Zásadní odlišnost Pyunovy verze ale spočívá v jejím formálním zpracování, konkrétně ve střihu, který zřejmě byl hlavním důvodem, proč byl od projektu odvolán. Režisér se ukazuje jako ryze avantgardní experimentátor a namísto konvenční skladby typické pro hlavní proud, uplatňuje především v akčních pasážích principy ruských montážníků i experimentálních filmařů, přičemž výsledek lze označit za filmový ekvivalent komiksových panelů v manze. Neskládá totiž jednotlivé dlouhé záběry za sebe s cílem vyjádřit lineární plynutí soubojů, ale záběry, které jsou v oficiální verzi použité vcelku, rozsekává na krátké části podle fází pohybu, které prokládá s protizáběry či záběry paralelní akce. Současně hojně pracuje s rychlostí záběrů, čímž vytváří nikoli chronologický a přehledný obraz akce, ale spíše až kubistickou analýzu určité situace. Rozhodně se nelze divit, že Van Damme a producenti po zhlédnutí této verze Pyuna vyrazili. Současně je také třeba říci, že je s podivem, jak z některých pasáží zpětně vytvořili klasicky vystavěné a funkční sekvence (především akční scéna v rozbořeném domě v první třetině filmu). Na druhou stranu sám Pyun ze svého sestřihu vychází rovným dílem jako nepochopený umělec i tak trochu Ed Wood - nikoli ve smyslu neumětelství, ale v tom, že mu rozhodně nelze upřít autorskou vizi a velké ambice, ale jejich naplňování v ryze brakovém rámci a při užívání úsměvně přepjatých klišé působí přinejmenším kontrastně. Nicméně pravdou zůstává, že ať už mezi brakovými fušery či uznávanými režiséry, kteří osobitě zpracovávali žánrové příběhy (Seidžun Suzuki, Nicolas Winding Refn, Paul Greengrass a další), nenajdeme nikoho, kdo by se mohl s Pyunem a jeho osobitým stylem poměřovat. [verze The Renegade Director's Cut] _______________________ Začátkem roku 2014 vyšel na DVD a Blu-ray pod patronátem německé distribuční společnosti Digidreams Studios "Slinger - Albert Pyun’s Director’s Cut of Cyborg" (dostupné na německém Amazonu). Jedná se o kompozit vzniklý složením do HD remasterovaných záběrů z kino verze a sekvencí či částí záběrů z výše zmíněné VHS s Pyunovým pracovním sestřihem. Tato verze představuje zřejmě nejkompletnější režisérský sestřih, potažmo verzi, kterou nyní Pyun, stižený syndromem lucasovského věčného vylepšování, považuje za ideální. Od výše popsané pracovní verze jeho režisérského sestřihu se tato liší především umírněnějším střihem a v několika malých detailech. Nejvýraznějším je o krapet konvenčnější vyprávění, kdy Pyun opustil původní koncept, kde první dvě třetiny filmu byly flashbacky a do nich vnořené flashbacky rámované hrdinovým ukřižováním. Po vzoru Lucase si ale Pyun neodpustil film provázat se svým v době kompletování této verze teprve dokončovaným projektem "Cyborg Nemesis: The Dark Rift", který má být prequelem k "Cyborgovi", potažmo "Slingerovi", ačkoli záběr z něj je vsazený do režisérského sestřihu na jeho konec a uvozený titulkem "o 9 měsíců později" - je otázka, jestli tato časoprostorová anomálie je výsledkem informačního šumu stran nového projektu, režisérovy nesoudnosti (nebo projevující se roztroušené sklerózy, která ho před rokem postihla a brání mu v natáčení dalších filmů) nebo jestli se prostě vysvětlí po zhlédnutí odkazovaného filmu. Ačkoli je německé vydání označené jako "uncut", film postrádá veškeré krvavé detaily, které byly přítomné v "The Renegade Director's Cut" - díky čemuž např. není zcela patrné, že finální likvidace záporáka proběhla jeho rozpáráním vejpůl. Nabízí se otázka, jestli jen Pyun chtěl mít finální sestřih prostý explicitního násilí, nebo se jedná o následek německé legislativy, která omezuje násilné sekvence, což by předjímalo, že ani toto vydání není definitivní verze. Na druhou stranu konečně je "Cyborg" široce dostupný jako "Slinger" a všichni si mohou vychutnat ve všech významech ojedinělý projekt, kde nesoudný tvůrce dostal relativně štědrý rozpočet a vycházející hvězdu, ale namísto generického post-madmaxovského béčka se jal vytvořit epické postapokalyptické evangelium. V jeho světa bez Boha, ale zato propadlého uctívačům Satana, musí mesiáš sám dorůst své role (což kulminuje v sekvenci, kdy namísto toho, aby na kříži zemřel, sám se z něj skopne), ale ve výsledku je stejně bezmocný vůči zlovolným úmyslům lidí vyznávajícím ještě větší zlo než Satana, technologie. Kompozit, kde obraz v rámci jednoho záběru skáče z HD remasterovaných částí do VHS kvality a zpět, zase nepřehlédnutelně ukáže Pyunovy formální ambice projevující se preferencí delších záběrů či kamerových jízd s promyšlenou kompozicí postav. [verze Slinger - Albert Pyun’s Director’s Cut of Cyborg] () (méně) (více)

Galerie (32)

Zajímavosti (17)

  • Slovo Kyborg, které bylo poprvé použito v roce 1960, vzniklo sloučením slov kybernetický organismus. Představuje tak syntézu organických a mechanických částí. „Klasičtí“ kyborgové, u nichž elektronické či mechanické součástky tvoří jejich významnou část, se vyskytují pouze ve sci-fi, nicméně technicky je kyborgem i člověk s endoprotézou, naslouchátkem nebo srdečním stimulátorem. (Martrix)
  • Aby snímek získal rating "R", musely být výrazně zredukovány násilné scény. Odstraněny byly tak například záběry s řezáním krků během masakru ve vesnici. Odebrána byla také scéna, ve které Gibson Rickenbacker (Van Damme) zabije jednoho z protivníků, který pak v sestříhané verzi náhle zmizí. (Eldrick)
  • Zbraň, kterou pužívá Gibson Rickenbacker (Jean-Claude Van Damme), je ve skutečnosti paintballová pistole Tipman SMG-60. (Chatterer)

Související novinky

Zemřel režisér Albert Pyun

Zemřel režisér Albert Pyun

27.11.2022

Z amerického Las Vegas přichází smutné zprávy pro fanoušky sci-fi a akčních filmů. V sobotu totiž po dlouhé nemoci ve věku devětašedesáti let zemřel americký režisér, scenárista a producent Albert… (více)

Reklama

Reklama