poster

Mrtvý muž přichází

  • Velká Británie

    Dead Man Walking

  • Slovensko

    Mŕtvy muž prichádza

Krimi / Drama / Psychologický

Velká Británie / USA, 1995, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ivoshek

    S tímhle filmem mám opravdu velký problém, proto ho nebudu hodnotit hvězdičkami. Herecky ani režijně tomu není moc co vytknout. Problém je se samotnou myšlenkou, poselstvím filmu. To, za čím tady hodně lidí vidí kritiku společnosti a trestu smrti, já vnímám jako snahu o relativizaci hodnot. A tuhle postmoderní optiku já prostě přijmout nechci. Hra na city mi navíc přišla vykalkulovaná.(14.4.2008)

  • Aluska88
    *****

    Ohromně silné. Propracovaný scénář, působivé scény. Dead Man Walking stojí především na famózním herectví a chemii mezi Susan Sarandon a Seanem Pennem, jejichž výkony jsou tím nejvýraznějším a nejsilnějším stavebním prvkem celého příběhu. Jejich, postupně utvářené neobvyklé, avšak pevné pouto, ve mně zanechalo silný dojem. Příběh Sestry Helen, která se setká a začne svým zvláštním, a pro ostatní nepochopitelným způsobem, cítit velkou (lásku?) přitažlivost k potetovanému chlapíkovi v cele smrti, který kouří jednu cigaretu za druhou. K člověku, který je pro všechny ostatní odpad společnosti a netvor. Seanova kreace coby Matthewa Ponceleta, jeho charakteru, vzhledu a celkové osobnosti, je geniální. Začala jsem ho obdivovat, pohled do jeho pronikavých modrých očí byl úchvatný, něžný a prázdný. Nedokázala jsem od něj odtrhnout oči a sledovala jsem každé jeho gesto, pohled a slovo a sdílela s ním jeho pocity. Pro mě asi nejlepší role Seana Penna. Tady ho zkrátka miluju. Úžasný, nádherný a fascinující. Mile působí rolička Jacka Blacka. Jedinou výtku mám k pár slabším místům, v jinak celkově strhujících dialozích, které mi přišly místy patetické. Zvláštní, neobvyklé, silné a citlivě ztvárněné příběhy různých forem lásky a vztahů mě ve filmovém žánru vždy přitahovaly. Byla jsem pohlcena jejich vztahem a přemýšlela o tom, že by si ti dva zasloužili alespoň jedno dlouhé, krásné a vroucné objetí. Dokonce jsem si přála a představovala si, zdali by bylo možné, aby jejich vztah dosáhl nějakého naplnění. Pro něj byl však určen přesný čas a místo, ani o kousek více. A bohužel skončil dříve, než se mohl ještě více rozvinout. Příběh o tom, že city se mohou objevit i na místě a u zcela odlišných lidí, kde byste to čekali nejméně. O tom, že takto silné a bolestné pouto k určité osobě, která je od nás zcela odlišná a přece v něčem tak stejná, může přijít zcela znenadání a ke komukoli, bez ohledu na to, jakou cestou jste se vydali. Často trvá krátce, objeví se jen jednou za život, a zanechá v našich srdcích a mysli vše... Láska se neptá. Na rozhovory Helen a Matthewa bych se dokázala dívat klidně hodiny. Přála jsem si, aby místo spousty vedlejších scén (jízda v autě, návštěvy rodičů a další) snímek obsahoval o trochu více jejich společných hovorů. Ještě výraznějšího a krásnějšího zážitku se mi dostalo díky dokonalému dabingu Vladimíra Dlouhého.(12.1.2010)

  • castor
    ****

    Jeptiška Helen Prejean zřejmě nikdy nechtěla, aby to došlo až sem. Aby s upřímnou soustrastí a pochopením poslouchala příběhy rodičů zavražděných dětí (spolu se závěrem nejsilnější scény filmu) a aby na druhé straně vnímala pocity muže, který má být za ony kruté mordy zodpovědný. Všestranný Tim Robbins usedl na režisérské křeslo a podle vlastního (a nutno podotknout brilantního) scénáře (předlohou mu byla knihy právě z rukou sestry Helen Prejean) natočil osobitý příběh, který si nebere diváka jako emocionálního rukojmí, nýbrž s ním netradičním způsobem tráví poslední dny, hodiny, minuty muže, odsouzeného na smrt. Robbins ustává i situace, kdy se odsouzený Matthew loučí s rodinou a ve chvílích, kdy nikdo neví, co říct, respektive co by se hodilo říct, udržuje svůj příběh na hranici strhující uvěřitelnosti. Na civilním vyznění dramatu o tom, jak je těžké říci a přijmout pravdu, se pak měrou vrchovatou podílelo zejména herecké duo Sarandon & Penn, opomenout však nelze ani prokreslené vedlejší postavy (rodiče zavražděných teenagerů)!! 80%!!(13.8.2007)

  • Galadriel
    ****

    "Zabíjení je špatné, ať to dělám já, vy nebo váš stát." Nesouhlasím s trestem smrti, odmítám "oko za oko" a jakékoliv argumenty pro. Přesto na mě tenhle film nezapůsobil tak, jak by měl. Na můj vkus obsahuje trochu moc náboženského podtextu a navíc jsem s Matthewem moc nesoucítila. Takže tenhle film beru jako herecký koncert Seana Penna a Susan Sarandon, který měl ambice rozpoutat velkou diskuzi ohledně trestu smrti, ale z mého pohledu se mu to moc nepovedlo.(12.1.2010)

  • Bachy
    ****

    Film sází na několik opravdu silných karet. Krále Penna, královnu Sarandon, eso na režisérské stoličce a žolíka za kamerou. K tomu silné téma, jeden šílený účes a ačkoliv to není úplně drtivé vítězství, vítězství je to bezpochyby.(9.10.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace