Reklama

Reklama

První krok

(seriál)
Česko, 2009, 13 h 21 min (Minutáž: 57–74 min)

Epizody(13)

Obsahy(1)

Seriál je nabitý hudbou, tancom, vášňou a emóciami pretavenými do všetkých tanečných štýlov od klasického baletu až po hip hop. Ponúka vzťahy, intrigy a lásku v prostredí vyššej tanečnej školy a tanečných súborov. Večný boj profesorov a študentov, tanečníkov a choreografov mu dodávajú to správne napätie a spád... (oficiální text distributora)

Recenze (233)

castor 

všechny recenze uživatele

Největší seriálová přehlídka spodního prádla v dějinách televize..!! Režisér Jiří Vejdělek nás naposledy poučil tím, že když budeme píchat kdekoho a občas i vlastní manželku, uděláme jí tím šťastnou. Rozradostnělá obhajoba nevěry v podobě Mužů v naději mě docela zvedla ze židle. Už v roce 2009 si ale Vejdělek troufl na seriál pro mladé. Často a rád své hrdiny zabírá polonahé a velmi často z nich dělá nadržená hovada. Přestože jde o český projekt, premiéru měl u našich východních sousedů. Nutno podotknout, že čekání na tu českou se moc nevyplatilo. Klišé jedno za druhým, dialogy, co rvou uši (i když nutno podotknout, že známe u jiných nekonečných sérií výrazně horší), bezkrevní gumoví panáci v hlavních rolí. Někteří (i mladí) herci posbíraní z Ordinace v růžové zahradě nebo z ptákovin typu Rafťáci to nicméně (a díkybohu za to) vzali za správný konec, i když jim zase snahu sráží jasně rozdané role – hajzl, dobrák, naivka. Dívky jsou samozřejmě krásné, hošani mají precizně střižené účesy a všichni nosí co nejmodernější outfit. Jenže vztahy a vývoj postav mají k realitě pořád hodně daleko. Nad vším se pohupuje kamera, stříhá se i tam, kde to není vůbec nutné, hlavně, aby to v těch cool interiérech a rozzářených barvách vypadalo dobře. Jenže umělá kytka taky nikdy nerozkvete.. Přesto neodepisuju, uvidíme.. ()

MM_Ramone odpad!

všechny recenze uživatele

Chápem, že tento televízny seriál je určený predovšetkým mladým divákom. Jeho tvorcovia sa snažili priniesť na obrazovky niečo nové, neopozerané a hlavne desne coolové, ako sa dnes hovorí. Oficiálny text distribútora tvrdí, že je to nabité hudbou, tancom a emóciami. Hudbou a tancom to ano. Lenže popri tom to je naládované nesmierne primitívnymi hereckými výkonmi, hlúpymi dialógmi, nesympatickými kreténmi a hŕstkou starých skrachovalých hercov. Príšerná sračka. Absolutný odpad! ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Další fikční svět Jiřího Vejdělka se společnými sprchami, otcem, jenž nabádá dceru, aby lumpačila a v němž jde víceméně o nějaký ten zásun. Zajímal by mě originál, přece jen, takový seriál temperamentnějším Španělům víc sedne, ale to už by připomínal telenovelu stoprocentně. Děti si můžou myslet, že tato škola je vysoká (ověřeno) a největší sranda je, když vám dojde, že hercí, vyšedší z této akademie, budou hrát v těch zapomenutelných muzikálech a povrchních seriálech, jako je tento. Nějaký ten taneček a pár vtipů, víc nic, stále se mi vybavuje včerejší závěrečný díl, který vůbec nepřinesl žádný posun nebo rozřešení, to, o čem se mluvilo, bylo jen zobrazeno (otec - voják, dítě jednoho ze studentů atd.) a nikam jsme nedošli. Je-li snad naznačena druhá řada, bude to teror. Ale dobrou zprávou je, že byl seriál nasazen tak pozdě od natočení, nebo že by byl slovenský trh pro novu aktraktivnější? ()

topi80 odpad!

všechny recenze uživatele

Svůdně papundeklové kulisy mají svůj původ zřejmě v odložených rekvizitách podobně vyvedených skvostů jako jsou Ulice či Ordinace. Tato díla však mají štěstí v tom, že se v nich ztrapňují zejména zkušení herci, kterým člověk leccos odpustí, jelikož všichni z nich byli v minulosti přistiženi aspoň při jedné pěkné roli. Teenageři z veledíla První krok však toto štěstí nemají. Představuji si, že tento skvost vznikal jako školní besídka. Děti, jež byly od svého dětství drženy mimo dosah televize, dostaly za úkol, aby na place zaimprovizovaly, jak si představují televizní seriál. Se scénářem si nikdo hlavu nelámal, improvizace je zcela absolutní. Dohledem nad celou touto uměleckou výkladní skříní byl pověřen režisér, jehož jedinou kvalifikací bylo sledování venezuelských telenovel. Těch teenagerů, kteří si jenom chtěli hrát na herce, a přitom je někdo zákeřně natočil, je mi líto. Ale mám pro ně útěchu. Naštěstí je u tohoto historického znemožnění nikdo neuvidí, na ulici je nikdo nepozná, takže mohou bez problémů žít své životy a věnovat se profesím, v nichž najdou narozdíl od herectví smysl. ()

Mallinali 

všechny recenze uživatele

Být to ještě víc křečovitě uvolněný, otevřený, free a gay friendly, tak nad mým půllitrem levituje vařící pivo. Schematický scénář, který nedrží moc pohromadě, si hraje jenom na chudého příbuzného amerických dílek, ale lepší choreografii má i punkový pogo. Dialogy jsou slabší, i když oproti Ordinacím, Ulicím a Cestám domů to je krok kupředu v sedmimílových botách. To ovšem neplatí o hereckých výkonech, protože mládež zaostává za staršími herci o konvoj parníků (např. Pavlovičová je úplně tragická). Matadorům pro mě vévodil kupodivu Pavel Kříž, takže jemu všechna čest. Postavy, vibrující v umělých kulisách, jsou bohužel hrozně prvoplánové, málokterá vás nějak zaujme natož abyste jí fandili (i když jsou výjimky, třeba Eliška je roztomilá). Děj (dost odtržený od tuzemské reality) má i svoje silnější chvilky. Ale ani hudba mi nenastražila uši, od Muchowa čekám prostě víc, než fádní perkuse, starý diskofláky a jednu dobovou anglickou hitovku. A tipuju, že děcka co to maj sledovat taky. Prostě je to kvalitativně lehce podprůměrný seriál, ale s odpadovou originalitou. V seriálových českých zemích s ní máme nějak problém a i když tu teď vévodí geniální Okresní přebor, bylo by fajn kdyby většině tvůrců probíhalo zpracování informací mezi očima a prstama na klávesnici i se zastávkou v mozku. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (5)

  • V druhém díle v klubové scéně učinkoval jako komparzista Radim Šrahůlek, známý ze soutěže VyVolení (od r. 2005). Kvůli přepracování seriálu se však jeho postava již neobjeví. (Dlee)
  • Po dokončení filmování musel být téměř celý seriál natočen znovu, protože TV Markíza nebyla s výsledkem spokojená. (Dlee)
  • V závěrečném díle, kdy se Eliška (Šárka Vaculíková) těsně před představením baví s Tomášem (Filip Cíl) o citech, si zapně džínovou vestu. Poté, co se kamera zaměří na Vlastu (Světlana Nálepková) a pak zpět na Elišku, má však vestu zcela rozepnutou. (ČSFD)

Reklama

Reklama