poster

Kdyby tisíc klarinetů

  • EN název

    If a Thousand Clarinets

Muzikál / Komedie / Fantasy

Československo, 1964, 130 min

Kamera:

Rudolf Stahl

Hudba:

Jiří Šlitr

Hrají:

Jana Brejchová, Waldemar Matuška, Hana Hegerová, Eva Pilarová, Karel Gott, Jiří Suchý, Jiří Šlitr, Pavlína Filipovská, Jana Malknechtová, Jiří Jelínek, Vlastimil Brodský, Martin Růžek, Darek Vostřel, Václav Lohniský, Karel Mareš, Rudolf Cortés, Ota Žebrák, Jiří Bruder, Vladimír Hrabánek, Jiří Lír, Jan Pohan, Jiří Šašek, Karel Štědrý, Vlastimil Bedrna, Bohumil Šmída, Evelyna Steimarová, Jiří Menzel, Juraj Herz, Dalibor Brázda, Vladislav Pietras, Antonín Šůra, Zdeněk Najman, Ivana Fišerová, Vladimír Očenášek, Štěpánka Cittová, Majka Gillarová, Jana Hladká, Jana Kopecká, Michaela Lohniská, Consuela Morávková, Růžena Nickelová, Lilka Ročáková, Heda Škrdlantová, Naďa Urbánková, Jitka Zelenohorská, Alena Zunová, Věra Nerušilová, Sylvie Daníčková, Klára Jerneková, Zuzana Martínková, Josef Šulc, Ivan Frič, Jaroslav Franta, Petr Volf, Vojtěch Kuthan, Bohumil Paleček, Rudolf Gregor, Pavel Šmok, Ferdinand Havlík, Milan Kindl, Antonín Jedlička, Vlastimil Čaněk, Zdeněk Novotný, Karel Hlinický, Lubomír Kostelka, Adolf Král, Jan Vostrčil, Antonín Gondolán, Luděk Hulan, Karel Vejvoda, Stanislav Zeman, František Bechyně, Ivan Dominák, Karel Turnovský, Vladimír Žižka, Václav Hybš, Karel Krautgartner, Karel Vlach, Jiří Baur, Bedřich Beránek, Miloslav Bureš, Jan Čapoun, Karel Hála, Oto Hercík, Jaromír Honzák, Vlastimil Horák, Miroslav Horský, Vladimír Hruška, Miroslav Kloc, Zdeněk Kobliha, Jaroslav Kopáček, Zdeněk Kopecký, Miroslav Koželuh, František Kryka, Richard Kubernát, Bedřich Kuník, Ivo Matějček, Ladislav Pikart, František Plichta, Rudolf Přibík, Vladimír Raška, Václav Rezek, Miroslav Rücker, František Sojka, Ladislav Štaidl, Vladimír Tomek, Vladimír Tymich, Milan Ulrich, Pavel Vitoch, Jiří Vošický, Bohumil Vyšín, Bohumil Zoula, Milan Dvořák, Rudolf Rokl, Max Kulhavý, Eugen Jegorov, Miroslav Moravec, Oskar Hák, Heribert Vyhnálek, Zdenka Asmusová, Marta Bursáková, Jana Heyduková, Věra Chocová, Eva Kaprálová, Jarmila Kostlivá, Helena Koudelková, Eva Melicharová, Renáta Pospíšilová, Věra Sudková, Soňa Šroubková, Olga Šulcová, Marcela Trsková, Věra Vaštová, Eva Víšková, Antonie Zacpalová, Milena Zahrynowská, Rudolf Brom, Jaroslav Čejka, Jiří Kaftan, Lubomír Melichar, Jaromír Petřík, Josef Pivonka, Josef Starosta, Vladimír Šedivý, Lubomír Mohyla, Jan Stanislav Kolár, Emanuel Kovařík, Karel Peyr, Miloslav Šiling, Jaroslav Vlk, Václav Wasserman, Emil Beneš, Zdeněk Braunschläger, Petr Brožek, Vlasta Dušek, Ivan Englich, Karel Hovorka st., Vladimír Linka, Pavel Rubeš, Pavel Sedláček, Rudolf Smolík, Miloslav Šindler, Jan Vala, Jiří Zobač, Jiří Koutek, Monika Lankašová, Zuzana Ondrouchová, Michal Pospíšil, Tamara Vaněčková, Zuzana Pišnová

Komentáře uživatelů k filmu (106)

  • Galadriel
    ***

    Česká klasika, která je už mojí generaci na míle vzdálená a její písničky už mi přijdou trošku zastaralé. Ale co se týče zpracování, choreografie a hlavně nápadu, jak dostat mezi vojáky hudbu (hudební nástroje místo zbraní) to není zas tak špatné...(28.4.2003)

  • Matty
    ***

    Dlouhé pásmo estrádních čísel, jejichž integrace do vyprávění je ještě bídnější než tomu u muzikálů bývá. Písně největších hvězd československé popmusic 60. let, sekané bez kdovíjaké logiky jedna za druhou, přehlušují nejen nicotnou zápletku, ale také obě hlásaná hesla, která tvoří myšlenkový základ filmu: "Co Čech, to muzikant" a "Make Music, Not War." Klarinety dnes neobstojí ani jako muzikál, ani jako satirická pohádka, nanejvýš jako na filmový pás zakonzervovaný kabaret, do něhož zavítalo neobyčejné množství známých tváří. 55%(14.3.2013)

  • larelay
    ***

    Piesne su vecne.(11.11.2009)

  • AngelAngie
    ***

    Muzikál, který si mě nezískal.(20.8.2008)

  • Oskar
    ***

    "Doma mi vždycky říkali: Že se nestydíš celej den jen tak sedět a nic nedělat! A já, než bych šel něco dělat, tak jsem se radši styděl." Spolu s filmem Až přijde kocour asi nejpřeceňovanější český film šedesátých let. Satirické podhoubí s necitelnou armádou a vůbec nápad, aby se braně měnily v hudební nástroje, slouží spíš jako alibi pro rámcový příběh (Podaří se Brejchové dát dohromady estrádu, nebo jí v tom zlí zupáci zabrání?), podobný Cirkusu v cirkuse. Hodnota toho filmu je spíš dokumentární, zazní v něm prakticky všechny SeMaForské hity, objeví se nejpopulárnější zpěváci té doby, ze všech stran podepření spřízněnými herci. 60%(23.1.2006)

  • flanker.27
    ***

    Vtipné scény nechybí, jenže je jich včetně hudby a zpívání tak na poloviční délku. Nemluvě o scénáři.(31.12.2006)

  • Morien
    **

    Já ta šedesátá léta po česku opravdu příliš nemusím. Hudba S+Š mě neoslovuje... no a to bude základní kámen úrazu.(3.8.2010)

  • zelvopyr
    ****

    V rámci žánru bohatě na 5*... Místy je to sice estráda slabší než 100%, ale skore vyrovná nápad až poselství (make music not war), solidně vtipná výtvarná stránka a herci, i když to jsou spíš excelentní etudy než týmovka.(31.7.2007)

  • berg.12
    ****

    Což o to, muzikál je to zdařilý, ale když vám úplně nesedne hudební styl, je to v případě muzikálu trochu problém. Přesto ho ale spolu se "Starci na chmelu" a "Nocí na Karlštejně" řadím mezi naši muzikálovou špičku. I když stále tajně doufám, že ten "nejlepší český muzikál" se teprve natočí.(17.10.2005)

  • sportovec
    ****

    Je zvláštní, že k nikomu z komentujících nedorazila Suchého poctivá slova o tom, že i Semafor, pokud měl přežít a jezdit na zahraniční zájezdy, musel čas od času udělat režimu úlitbu. Právě ona jsou ale klíčem k pochopení toho, proč se v tomto případě určitě nenarodil muzikál s pomyslným velkým M a film je vysvětlitelný jako řada kultivovaných kabaretních skečů (většina tvorby Semaforu má ovšem právě tento ráz). Obnovení práv smyslovosti a radosti ze života, jak lze počátek šedesátých let nejlépe charakterizovat, by ostatně ani víc nesneslo. Třicátá léta se nekonala, tíživost prvních poválečných ohlasů i přídělové ekonomiky pominula a mnoho lidí, kteří se v padesátých letech z nejrůznějších důvodů dostalo na index, se začalo vracet a smělo znovu tvořit (jen o vlas se do republiky mohla k tvorbě dostat např. i Adina Mandlová, mám-li věřit spolehlivosti zpráv, které rozhodně nejsou z první ruky). Ducha má film i tak dost, "držkovou", kterou dostává vyčpělý vojenský dril té doby, také nelze podcenit a pacifistický motiv, ztělesněný útlým hereckým mužstvím Jiřího Menzela, rovněž není bez půvabu. Jakoby mimochodem v pověstném druhém nebo třetím plánu film zachycuje první příznaky znovu se rodícího českého show businessu (obchodu podívanou v doslovném českém překladu). Připočteme-li k tomu skvělý orchestr, špičkové zpěváky nejen té doby (mihne se tu i Rudolf Cortés), vynikající herce, nevidíme důvod, proč by se Tereze Jany Brejchové ta úžasná show z kasáren neměla vydařit. Vždyť ... sestra do něj kopla a míč udělal hopla ... a náhle zmizel. Poslední záběr filmu snad, ale jiskřivá hravost a muzikálnost KLARINETŮ nikoliv. Přesto, že pro některé z nás, ty nejmladší (nikoliv jejich vinou) by film potřeboval odborné uvedení s dost obsáhlou historickou pasáží. Ale tak už to chodí.(5.11.2007)

  • sud
    ****

    Suchý & Šlitr & Semafor film. Nemá ani tak pevný scénář, jen jednu chudičkou dějovou linii. Ovšem celý stojí na písničkách, které já mám velmi rád. Klasika, i když jiným českým muzikálem z téhož roku zcela jistě překonaná. 75%.(28.7.2005)

  • paascha
    *****

    Vy byste pořád seděla a nevydala hlásku a to se přece nedělá ....co ještě chcete?(25.9.2011)

  • NinadeL
    ***

    Ačkoli nápad televize není novátorský, jelikož jsou to 60. léta, musí se jim přikřtít i to, co není pravda. Kdo chce objevovat televizi ve filmu, ať si raději pustí Výdělečné ženy.(26.2.2009)

  • petaspur
    ****

    Československá lidová armáda dostala příležitost stát se skutečnou Armádou míru. Střílet není z čeho, ale nástrojů je dost pro každého, tak si spolu zahrejme a zapějme - http://www.youtube.com/watch?v=-bGBATc6fDw.(2.2.2009)

  • cheyene
    ****

    Úžasné písničky, zajímavý nápad proměny zbraní v nástroje, potěšující herecké a pěvecké výkony! Waldemar Matuška je jednoznačně největší sympaťák z celé vojenské jednotky a když začne zpívat svou Terezu, tak bych věřil, že všechny ženy a dívky s tímto jménem roztají blahem!(11.2.2010)

  • D.Moore
    ****

    Lepší než Starci na chmelu a o chlup slabší než Noc na Karlštejně. Film s naší pěveckou i hereckou elitou, u něhož oceňuji hlavně jeho protiválečné vyznění (pro Suchého se Šlitrem ostatně typické), nestárnoucí písně a celou tu hezkou náladu, kterou při něm okamžitě mám. No a co, že to vlastně nemá skoro žádný scénář.(9.11.2009)

  • forsberg
    ****

    Směr...osamělý strom na obzoru. Klasika která neomrzí.(20.5.2007)

  • Aky
    ****

    Bohužel ten film rychle zastaral, což je dáno jeho vyhraněně antistudeněválečnou tématikou. Jakmile je něco v dané chvíli horce aktuální, velmi rychle to bere za své. Nicméně písničky zůstaly.(14.5.2011)

  • GilEstel
    ****

    Skvělá prezentace špičky naší popkultury. Všichni zpěváci zde vystupující jsou dávno legendami. Takhle silnou sestavu už se nepodařilo nikdy zopakovat. Je tu několik opravdu fenomenálních výstupů, které by v dnešní době zvládl z našich sólistů asi málokdo. Nemohu nejmenovat duet JE NEBEZPEČNÉ DOTÝKAT SE HVĚZD. Samotný příběh nic úžasného. Choreografie, ve své době pěkná, je v dobách dnešního taneční drilu podprůměr. Menzel před kamerou klasicky tragickej. Z celého filmu ale čiší velké nadšení všech zúčastněných, kteří si byli vědomi toho, že dělají něco výjimečného, něco co tu do té doby nikdy nebylo. Netřeba říkat, že soudruhům to ani trochu nevonělo a přáli si, aby film propadl, k čemuž šířili i nepodložené pomluvy. Diváci se zachovali přesně, jak soudruzi nechtěli, a není se co divit. I my se tak můžeme těšit z tohoto kulturního a dnes již archivního klenotu české populární hudby. 74%(19.10.2011)

  • Ivoshek
    **

    Tyhle dvě hvězdičky jsou dost subjektivní, jsou určitě lidi (pamětníci), kteří tenhle film zbožňují. Já mám ale problém s neexistujícím příběhem (na základně se změní zbraně v nástroje a pak se připravuje nějaká šou), nepříliš přesvědčivými hereckými výkony (Matuška, Pilarová, Filipovská) a hudbou. Já pro Suchého se Šlitrem zrovna slabost nemám.(31.7.2007)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6