poster

Starci na chmelu

  • anglický

    The Hop Pickers

  • anglický

    Green Gold

Komedie / Drama / Muzikál / Romantický

Československo, 1964, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gouryella
    ***

    Kdepak tomuto nejslavnejsimu ceskemu muzikalu jsem nikdy na chut neparisel a asi ani neprijdu.(25.7.2002)

  • Legas
    *****

    Film je pravděpodobně vtipnější, než v době svého vzniku a hlavní hrdina je sice outsider, ale taky tak trochu blázen. Podle jeho chování bych soudil, že kdyby se situace ještě trochu vyhrotila, měl by zaděláno na ústav. V podstatě bych mohl tvrdit, že nakonec spolu nežili štastně až do smrti. Ale nezbývá, než pochválit Vladimíra Pucholta za skvělý výkon a netradiční hlavní postavu, tahouna celého filmu. Muzikálová čísla jsou docela legrační, moc se mi jejich vyznění líbilo, písničky jsou hudebně naprosto mimo tehdejší twist, jak se zmiňuje ve filmu. Respektive jsou mimo ten pravý "zahraniční twist", ale k takové té pozlátkové chmelové atmosféře tehdejšího socialismu se skvěle hodí.(12.11.2007)

  • sud
    *****

    Chodili spolu z čisté lásky a sedmntáct jim bylo let... Dřív snad Svatá Hora spadne, než by zestárnul tento skvost. První a dosud nepřekonaný český muzikál plný nádherné atmosféry (snad z žádného tuzemského filmu nevyzařují tolik šedesátá léta), nestárnoucích nadčasových písní a životního poselství. Silný motiv lásky a víry jeden v druhého. Vladimír Pucholt ve své nejlepší a nejslavnější roli je "českým rebelem bez příčiny" (nebo snad s příčinou), outsiderem, který má v životě smůlu. Nad vodou ho drží pouze zájem a posléze láska krásné Hanky, která dala jemu přednost, před urostlým frajerem. Herecký osaz je do posledního puntíku bezchybný (výborný Josef Kemr v jedné ze svých nejméně sympatických rolí), stejně jako celý film, který bude navždy zářit na filmovém nebi. ...tak jeden mladík s jednou slečnou se spolu sešli na trati, kéž dojedou až na konečnou, kéž na trati se neztratí. 100%.(6.4.2007)

  • Morien
    **

    Já je nelituju. Já mu to děsně závidim.(11.10.2009)

  • sportovec
    *****

    Zní to trapně a poněkud zatuchle čítankově, ale na značné části komentářů k tomuto filmu je zřejmá upadající úroveň polistopadové výuky dějepisu, zejména dějin XX. století a až fatální neschopnost podstatné části společnosti vyrovnat se s komunistickým čtyřicetiletím. Bez nich porozumět STARCŮM je totiž krajně znesnadněné, pokud vůbec možné. Příběh filmu je prostý svou základní linkou, nikoliv však svými druhotnými a zpětnovazebnými významy. Přesně - srovnávejme s přeceňovanými polistopadovými REBELY, ale i ŠAKALÍMI LÉTY - postihuje atmosféru doby, její skutečné hrdiny - Filip Havelka je předobrazem Jana Palacha, Jana Zajíce, ale i jihlavského komunisty Evžena Plocka. Jeho zanícený idealismus, který překonává dobové vymývání mozků, poznamenané v mnoha ohledech hrůznými padesátými lety, (Filipova příruční knihovnička-lékárna ducha) je odzbrojující a ve své dojemné pubertálnosti, v níž se dětství převtěluje do jinošství,, neodolatelné. Je totiž také nastaveným zrcadlem, které nemilosrdně ukazuje odvrácenou tvář všech "křivohubých" (Gogol). Ale i druhá hlavní postava - Hanka - je pozoruhodně celistvá a bytostně česká v prostotě i hloubce svých přirozených lidských tužeb a přání. Dobově přesně postihnutými typy jsou také Filipův protivník, Kačírkové profesorka a navenek nenápadný, ale skvěle zvládnutý předseda JZD ve vynikajícím podání Josefa Kemra. I drobná dětská úloha Kemrovy dcery přesně zrcadlí složitou jednoduchost námětu, scénáře i režie. Rafinovanost kompozice tanečních čísel spočívá v jejich jednoduchosti a spontánní jakobyživelnosti. Odráží plně atmosféru doby, brojící proti poslední zbytkům svěrací kazajky padesátých let, doslova si libující v neformálnosti, provokaci, ale i v nepřiznávaném šlechetném idealismu. Pucholt by jedním z nejsilnějších hereckých talentů šedesátých let konjunktury nemužně mužných mužů ducha, čistoty mravu a hluboké mravní zásadovosti. Muzikál je současně velkou startovní plochou uznávaného klasika naší současnosti, zlatého slavíka výsostného romantismu, okouzlení tónů a v tomto spíše výjimečném případě i myšlenkově hlubokých a působivých písňových textů. Osudově - až anticky - působí trio rockových-beatových kytaristů, do něhož vysublimovaly nejstarší české rockové skupiny typu SPUTNIKŮ, OLYMPICU, MEFISTA a řady dalších. Stručně a jasně se vše, co jsem se tu pokusil postihnout, dá shrnout do jedné věty. Nejstarší český moderní muzikál otevírá svou širokou náruč i dveře dokořán Pražskému jaru. Doby vzrušených i zmařených nadějí, které jsme sdíleli s významnou částí tehdejšího světa.(25.8.2007)

  • - Mimopražská premiéra se uskutečnila 14. 8. 1964 v Ústí nad Labem, 12. 9. 1964 byl film uveden v Plzni u příležitosti Dne tisku, rozhlasu a televize. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (NFA.cz)

  • - Rolu Filipa, ktorú stvárnil Vladimír Pucholt, mal pôvodne hrať tanečník a mím Ctibor Turba. (Raccoon.city)

  • - Tento český snímek byl natočen v anamorfickém systému Cinemascope, který byl velmi populární v 50. letech minulého století, s poměrem stran 2,55:1 (standardní Panavision má 2,35:1). Distribuován byl na 35mm kopiích se čtyřmi zvukovými stopami. (Trainspotter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace