Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Advokát se ocitá před téměř neřešitelným úkolem: určit, jak odškodnit rodiny, které po útocích z 11. září 2001 utrpěly nevyčíslitelné ztráty. A dostane velkou lekci z empatie. (Netflix)

Recenze (46)

mira007 

všechny recenze uživatele

Michael Keaton jako právník, který za vládu vypočítává odškodnění obětem a pozůstalým po teroristických útocích z 11. září 2001, aby zabránil hromadným žalobám a proti němu stejně skvělý Stanley Tucci, který mu ty výpočty ničí lekcí z empatie. Americká kultura souzení se o odškodění a měřitelnosti všeho v penězích ve filmu, který je jen takový povídací, ale i díky přesvědčivým hereckým výkonům se na tenhle právnický film s trochou věrohodného dojetí a cynismu dobře kouká. ()

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

„Někdy není co říct.“ Ak sa rozhodnete pre nejaký film, mali by ste sa do pozerania pustiť bez predsudkov. To je pri udalostiach o 11. septembri ťažké. Dobre zvládnuté hlavné postavy a uveriteľný príbeh. Mohlo to takto prebiehať. Horšie je, že pre nás je celý americký súdny systém a ochota ľudí súdiť sa o čokoľvek – cudzí a nepochopiteľný ľudský prvok. ()

Reklama

BoXBe 

všechny recenze uživatele

Uctivý film ke vzpomínce dvacet let staré události, která pohnula nejen světem, ale silně samozřejmě taky životy konkrétních lidí a jejich pozůstalých. Worth přináší nula invence, zato spolehlivě výrazný výkon Michaela Keatona a scénář, který nenadchne ani neurazí. Je to pěkný památník od Netflixu, na němž mě vlastně nejvíce překvapil až výčet těch fondů na konci filmu. Oscar z toho nekouká, film na jeden večer je to dobrý, v několika málo momentech i dojemný. Škoda že ten kalkul, že to dojemné být má, z toho čouhá až příliš okatě. Ale natočené je to jinak hodně dobře, dvě hodiny utekly jako voda. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Taký informatívny film o americkej tradícii žalovať každého za všetko. Za akúkoľvek príčinu úmrtia. Či už sa v práci pošmyknete na banánovej šupke alebo sa 11.9.  nachádzate v dvojičkách, ktoré si nejakí fanatici pomýlili s letiskom. No a USA vláda sa tentoraz snaží zachrániť letecké spoločnosti vytvorením odškodňovacieho fondu. Lenže jak vypočítať hodnotu života? To dá hlavnému hrdinovi riadne zabrať a pri svojej ceste zistí, že tu ide v prvom rade o jednotlivé životy ako prachy. Snaha odškodniť obete nejakej katastrofy je chvályhodná, ale že sa to v USA deje hlavne zo strachu zo žaloby, vyvoláva pachuť nad USA systémom. Aspoňže tentokrát to akotak dopadlo. Film ťahá skvelý Keaton a Tucci, ktorý tu má menší priestor. Oscarový potenciál v tom ale nevidím. Na to je to príliš divne pojatá téma. 6/10. ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Jaká je cena života se zabývá velice silným a výrazným tématem, které šlo zpracovat mnoha způsoby, tvůrci této podívané si ale vybrali snad tu nejnudnější a nejnezajímavější cestu, jak jí potenciálnímu filmovému publiku podat, a to vyloženě nezáživně a hlavně opravdu chladně a odtažitě, což je ale snad až neuvěřitelné, že se jim to vůbec i podařilo, jelikož nabízená látka je k tomu prakticky předurčena. Z této události měli prostě vytřískat tolik emocí, že by jednomu kapesníky nestačily, leč ani zdaleka tomu tak není a divák je zde tudíž prakticky jen svědkem dvouhodinového sledu zcela nefunkčních dramatických scén a nedynamicky poskládaných faktů, které toho řekli moc ale zároveň i nic, jinými slovy, divák ze všech těch dialogů sice pochopí zásadní okolnosti a body řešení dané situace, ale jen velmi povrchově, bez hloubky a bez nebezpečí, že by se v tom mohl tvůrcům někdo rejpat. Pokusy o vložené minipříběhy několika pozůstalých by pak jako jisté oživení mohlo na první pohled vypadat dobře, ale i veškeré ony jejich výpovědi nepůsobí úplně přesvědčivě a především ty scény tam vypadají jakoby násilně našroubované a tudíž také zcela bez tíženého efektu. Celému filmu, přestože tam hra o čas hraje ústřední roli, pak chybí jakákoliv gradace, a to především v závěru, a důsledkem toho i pointa není nikterak uspokojivá, respektive lépe vystihující by bylo konstatovat, že ona pointa působí jako výstřel do prázdna slepými náboji. Co se jinak obsazení týče, zúčastnění herci si své odehráli, ale hitparáda to není, a to i díky nevýrazným postavám, kterých bylo hodně, ale žádná z nich není nějak vyloženě zajímavá. Pro američany je 11. září zkrátka očividně stále citlivé téma, ovšem tímto způsobem se s tím jen tak nevyrovnají, jelikož stále kolem něj jen tak lehce našlapují, místo toho aby do toho už konečně nějaký filmař pořádně šlápl. Tak třeba příště. Toto drama ale zkrátka i přes ústřední silné téma není příliš funkčním a působivým filmovým zážitkem, nemá emoce, nemá koule, a tak nemá co nabídnout. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (1)

  • Ken Feinberg (Michael Keaton), fanoušek klasické hudby a opery, má v kanceláři zarámovaný plakát The Yale Symphony Orchestra – Mauceri, Janáček, Dvořák. (Anyk)

Reklama

Reklama