poster

Pytláci

Psychologický / Drama

Československo, 1981, 87 min

  • Akumulátor
    ***

    Hořká komedie o navrátivším se otci a manželu ze "západního" světa. Ovšem o jeho návrat nikdo nestojí, řeší se staré křivdy a ani jeho rodina není nadšená z jeho návratu. A tak se, po vyřízení pár starých účtů a po konfliktu se svým synem, vrací zpět do kapitalistické ciziny. Film je příliš poplatný době vzniku a celkově trochu nudný, sem tam se ale najdou i pasáže velmi vtipné (scéna prvního intimního sblížení Pavla Nového a D. Kolářové). Hodnotím ***, především za skvělý herecký výkon Jany Hlaváčové a Pavla Nového.(12.11.2008)

  • PatoP
    ***

    V poradí tretí film režiséra Hynka Bočana natočený podľa novely moravského spisovateľa Jana Kostrhuna. Tentoraz (podobne ako "Tvář za sklem"), natočené ako hlboký psychologický príbeh. Slušný herecký výkon Pavla Nového ako traktoristu Cyrila, taktiež jeho matky Jany Hlaváčovej a partnerky Dany Kolářovej. Oživením príbehu bola postava starého Jeřábka v podaní Karla Augustu.(20.12.2008)

  • Mylouch
    **

    Otrocký převod stránek námětu. Syrové záběry krutosti, hrané scény provedené přesně podle chladného scénáře v ještě odtažitějším provedení. Nový velkou roli nedokáže uhrát (o co lepší je třeba Racek), Somr má svázané ruce a spolu s Hlaváčovou hrají snaživě, ale jakoby z donucení. Přes filmové záblesky nezaujme. 1-2*(17.2.2014)

  • LiVentura
    ***

    Zase jsem měl stejný divný pocit jako u Vinobraní... Je to dost nevyrovnaný snímek s dobrými herci a úzkostnou atmosférou, ale něco, hodně něčeho tomu chybí.!!!(6.1.2013)

  • mchnk
    ****

    Nadprůměrné hodnocení zachycuje můj dojem překvapení z toho, jak dokázal H. Bočan změnit či částečně vyřadit herecký status určitých protagonistů. Pavlu Novému nabídl nepochybně jednu z jeho nejlepších rolí, ne-li tu úplně nejlepší, jeho "závoznice" Daniela Kolářová zde také předvádí dost nevídanou polohu a milým překvapením byl i Petr Nárožný, jenž zde nemá úlohu humornou, ačkoliv zde humor, mezi tím drámem a kapkou psychologie, máme. Ani M. Štibichovi se nevyhnula herecká změna a v mých očích byla velmi prospěšná. Pomilováníhodná, uplakaná a velmi upřímná Barborka, je taková třešinka na onom dortu změn, který režisér upekl. Režie výborná. Jak napsal zette, Bočan se v dramatickém začátku velmi přiblížil Kachyňovi, ovšem po té si to již jede po svém. Mužské oko se kochá nevídaným počtem žen bez košilek a celkově znalý, československý divák, si užívá výborné plynutí děje, které může vyznít tuctově, ovšem díky klasicky vynikající Janě Hlaváčové, dostává onen návrat skvělou atmosféru. Návrat toho, kdo opustil i zradil. Návrat do starého světa, kde vše zůstalo při starém. Ovšem ten, kdo se vrací, už sem nepatří. Oficiální text je obrácen vzhůru nohama, takže není potřeba ho číst. Emigrant se má více než dobře, je tak zvaně za vodou. Ovšem, hrob bude mít tam, ne tady, což je pro někoho víc než nabitá peněženka. Na znovu nalezení rodinného vztahu již asi nezbývá čas, zvlášť, když to špatné, co má emigrant v sobě, opět přivezl s sebou. Určitě jsem lehce shovívavý, ovšem snímek mě skutečně mile překvapil.(26.9.2013)

  • - Filmovanie prebiehalo v Machove. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace