poster

Pytláci

Psychologický / Drama

Československo, 1981, 87 min

  • PatoP
    ***

    V poradí tretí film režiséra Hynka Bočana natočený podľa novely moravského spisovateľa Jana Kostrhuna. Tentoraz (podobne ako "Tvář za sklem"), natočené ako hlboký psychologický príbeh. Slušný herecký výkon Pavla Nového ako traktoristu Cyrila, taktiež jeho matky Jany Hlaváčovej a partnerky Dany Kolářovej. Oživením príbehu bola postava starého Jeřábka v podaní Karla Augustu.(20.12.2008)

  • dr.fish
    ***

    Chápu, že režisér nemusí vždycky všechno doříct a nemusí všechno nutně vysvětlit. Ať si divák udělá názor sám. Tady mne ale Bočan nechal ve štychu úplně. Jak mám mít hrdiny rád, když je ale vůbec nechápu? Vím, že se něco stalo, dokonce předpokládám co, ale jistota žádná, nakonec ani nevím, proč toho tátu nemá nikdo ve vsi rád, pak to Nárožný nakousne, ale nedovysvětlí, prostě chaos. Takže docela dobrej film, ale tak nějak neuchopitelnej. 60% P.S. díky mchnk komentáři jsem pochopil, co jsem doteď pouze podvědomě tušil...(2.1.2014)

  • zette
    ***

    Ve filmu se velice dobre povedlo ztvarnit to dlouholete odcizeni. To bych na snimku ocenil nejvice. Pri nekterych zaberech, at uz lovu zajice nebo zabery na kravy jsem si myslel, ze se divam na nejaky film od Kachyni. Vyborne herecke vykony, kde bych zvlast ocenil herectvi Jany Hlavacove. Namet je sice dobry, scenar ale uz neni nijak zvlast rozpracovany a potencial zustal nevyuzity, bohuzel.(30.5.2009)

  • mchnk
    ****

    Nadprůměrné hodnocení zachycuje můj dojem překvapení z toho, jak dokázal H. Bočan změnit či částečně vyřadit herecký status určitých protagonistů. Pavlu Novému nabídl nepochybně jednu z jeho nejlepších rolí, ne-li tu úplně nejlepší, jeho "závoznice" Daniela Kolářová zde také předvádí dost nevídanou polohu a milým překvapením byl i Petr Nárožný, jenž zde nemá úlohu humornou, ačkoliv zde humor, mezi tím drámem a kapkou psychologie, máme. Ani M. Štibichovi se nevyhnula herecká změna a v mých očích byla velmi prospěšná. Pomilováníhodná, uplakaná a velmi upřímná Barborka, je taková třešinka na onom dortu změn, který režisér upekl. Režie výborná. Jak napsal zette, Bočan se v dramatickém začátku velmi přiblížil Kachyňovi, ovšem po té si to již jede po svém. Mužské oko se kochá nevídaným počtem žen bez košilek a celkově znalý, československý divák, si užívá výborné plynutí děje, které může vyznít tuctově, ovšem díky klasicky vynikající Janě Hlaváčové, dostává onen návrat skvělou atmosféru. Návrat toho, kdo opustil i zradil. Návrat do starého světa, kde vše zůstalo při starém. Ovšem ten, kdo se vrací, už sem nepatří. Oficiální text je obrácen vzhůru nohama, takže není potřeba ho číst. Emigrant se má více než dobře, je tak zvaně za vodou. Ovšem, hrob bude mít tam, ne tady, což je pro někoho víc než nabitá peněženka. Na znovu nalezení rodinného vztahu již asi nezbývá čas, zvlášť, když to špatné, co má emigrant v sobě, opět přivezl s sebou. Určitě jsem lehce shovívavý, ovšem snímek mě skutečně mile překvapil.(26.9.2013)

  • triatlet
    **

    Úvodní retroprolog sice slibuje dramatickou podívanou (Hynek Bočan dokáže zachytit nesvobodu za dráty), ale jen sled Bočanových obrazů je málo. Jako celek příběh místy nudí složitým přešlapováním opakujících se scén, místy sklouzává až k parodii vesnických dramat (otec v hotelu s puškou u postele:-) Překvapí množství milostných scén. Hudba Svatopluka Havelky sice navodí atmosféru, ale nejasný scénář ji hatí. Jako motivace pro přečtení knižní předlohy Jana Kostrhuna zajímavé. Podobné vidění je ve filmu Tvář za sklem, který natočila stejná dvojice - Bočan - Kostrhun. Jana Hlaváčová hraje v obou filmech roli matky.(5.3.2011)

  • Pavel Nový

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace