• Cushing
    **

    Sterilní panelákový noir, kde Moučka vypadá jako americký policajt -- anebo americký gangster -- ze staré školy, kde je při "hrůzných" scénách používán veleširoký objektiv, snad i rybí oko, tak jak to dělal Herz ve Spalovači mrtvol, a kde je vanový záběr na utopenou Vránovou tak nějak podobný tomu v Sei donne per l'assassino. Akorát že tady jsou dámy jen tři... Nejoriginálnější na celém dílku jsou opravdu ty umakartové interiéry a exteriér pražského sídliště, ty šustivě-papírové hlášky, ten dementně vyhlížející vrah Adamec.(8.3.2010)

  • Rudovous
    ****

    Bacha spoiler! Jiří Adamec je vrah! ... . (jen kliknete na jeho jmeno a vite jak moc je to pravda!).(1.3.2012)

  • CaptainNor
    ***

    Film nedosahuje kvalit trilogie s majorem Kalašem, ale i tak důstojně reprezentuje českou školu filmové detektivky. Profil vraha je slušně psychologicky vykreslený a přesvědčivě zahraný. Scéna ve vaně je velmi sugestivní a sama Alena Vránová na ní vzpomíná nerada. Jiří Adamec se do role vraha položil tak dokonale, že jí málem utopil doopravdy. Se stejnou vervou se dnes položil do potápění české televizní zábavy v seriálové tvorbě. TV Nova tím však zajistil pestré koláče sledovanosti..(22.6.2009)

  • Radek99
    ***

    Celkem solidní, byť jen mírně nadprůměrná, detektivka z dílny specialisty na tento žánr režiséra Petra Schulhoffa nedosahuje sice celkových kvalit jeho legendární tetralogie s kriminalistou majorem Kalašem, ale minimálně jeho poslednímu dílu Diagnóza smrti se vyrovná a především hrdě prezentuje fakt, že vzpřímeně prošla osidly doby. Je totiž skoro zázrak, že na počátku ponurého bezčasí začínající normalizace dokázal Petr Schulhoff ustát tlak stát se hlásnou troubou propagandy a oprostil svůj film od nánosu ideologického balastu. A možná spíše jen shodou okolností natočil něco, co by se dnes dalo chápat jako takový socialistický ohlas noir detektivky, kde se za zdmi pochmurných panelových bytů páše ... maloměšťáctví...(26.11.2011)

  • otík
    ***

    Od začátku víme, kdo je vrah (tuto formu nemám rád), pak vidíme dokonce vraždu v přímém přenosu, další pátrání k ničemu nevede a vraha vlastně odhalíme až díky vrcholícím událostem, a to navíc bez přičinění kriminalistů. Až úplný závěr přece jen měl něco společného s úspěšným pátráním, ba spíše dedukcí. Celkově tento první případ poručíka Zemana v podání Eduarda Cupáka nedopadl nejlépe.(8.7.2012)

  • - Filmový debut herce a režiséra Jiřího Adamce. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace