poster

Alice už tu nebydlí

  • USA

    Alice Doesn't Live Here Anymore

  • slovenský

    Alice tu už nebýva

Drama / Romantický / Road movie

USA, 1974, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gouryella
    ****

    Trochu netradicne umirneny film Martina Scorsese, ale jako vzdy vyborna rezie a herecke vykony.(28.7.2002)

  • Mahalik
    ****

    U Scorseseho filmů už jsem si zvykl na hudbu u které si věčně podupávám nohama. Jenže u Alice mi lítali nohy v jednom kuse. Zvlášťě ta úvodní, kdy se kamera pomalu dostává do baráčku rodiny Hyattů, ta byla skvostná. A pokud mám mluvit o filmu jako celku, tak nemohu jinak než pochválit zmiňovaného režiséra za obrovsky riskantní plán, který ovšem Martinovi vyšel jak jinak než báječně. Ellen Burstyn už si konečně nebudu pamatovat jen jako nebohou stařenu, která fetišisticky přilnula k reklamám ve filmu Rekviem za sen. Ale od teď bude v mé hlavě zakotvená jako milující, razantní servírka-zpěvačka, která má vyjimečný smysl pro humor. A ten scénář......lahoda! 85%(3.5.2008)

  • Houdini
    ****

    Oscar 1 : Herečka HR - Ellen Burstyn + 2 nominace: Herečka VR - Diane Ladd, Scénář. . . . . . Zlatá Palma - výběr(4.3.2004)

  • Xmilden
    ***

    V pořadí 4. Scorsese není nikterak vyjímečný a pan režisér si po Špinavých ulicích dopřál takový menší odpočinek. Hodně mě pobavila rolička Harveyho Keitela, který to dokázal v DeNirovském stylu rozsvítit. Bohužel chvilek ve kterých se něco děje není mnoho. Hodnocení 77% určitě neodpovídá, je způsobeno do značné míry faktem, že film hodně diváků vynechává. Popravdě se jim ani nedivím, romantický Road movie není zrovna můj oblíbený žánr.(28.1.2013)

  • ORIN
    *****

    Námětově trochu odlišný, stylisticky ale stále ten "stejný" Scorsese. Již úvodními titulky a první scénou ukazuje svou režijní brilantnost, kdy krátkou zmínkou dětství hlavní hrdinky Alice upomíná na klasická 40. léta a jejich uzavřenou formu (formát 4:3), aby pak skokem do 70. let a kamerovou jízdou na domy v Socorru za zvuku All the Way from Memphis od MOTT THE HOOPLE připomněl totální obrat do formy otevřené. Jako v předešlých Scorseseho filmech i zde hraje dominantní roli právě hudební soundtrack, což je ještě umocněno tím, že pro hlavní hrdinku je muzika téměř jediným možným živobytím. Scorsese využívá hudebního podkladu jako důležitého charakteristického prvku oné doby. A tak můžete po několika letech od zhlédnutí zapomenout na dokonalost jednotlivých technických parametrů, stylistickou opojnost či obsahovou mnohovrstevnatost, v hlavě Vám ale budou stále znít songy jako The Plea od CHANTELES (Kdo to klepe na moje dveře), Jumpin' Jack Flash od ROLLING STONES (Špinavé ulice) nebo již zmíněný All the Way from Memphis od MOTT THE HOOPLE.(13.2.2011)

  • - Výrazný úspěch dosáhl film na předávání cen BAFTA. Snímek byl oceněn cenami pro nejlepší film, nejlepší herečku (Ellen Burstyn), nejlepší scénář (Robert Getchell) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Diane Ladd). Neúspěšně také bojoval o ceny za nejlepší režii (Martin Scorsese), největší objev (Martin Lutter III) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Lelia Goldoni). (contrastic)

  • - Hlavní roli měla původně ztvárnit Diana Ross, odmítla ji i Barbra Streisand, protože se pro ni ve dvaatřiceti cítila příliš mladá. (contrastic)

  • - Podle snímku vznikl seriál Alice s Lindou Lavin v hlavní roli. (contrastic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace