poster

Spy Game

  • USA

    Spy Game

  • Německo

    Spy Game - Der finale Countdown

  • Francie

    Spy game, jeu d'espions

  • Slovensko

    Spy Game

Akční / Krimi / Thriller

USA / Německo / Japonsko / Francie, 2001, 126 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    *****

    Přiléhavý název. Špiónské hry se zatajováním pravdivých a sdílením zavádějících informací hrají postavy mezi sebou i film s divákem. Pozornější vyhrává. Cokoli se dozvíme, sehraje dříve či později svou roli. Tři mise, které Muir ve flashbacích rekapituluje, zachycují vývoj komplikovaného vztahu obou mužů, kteří se k sobě mají jako otec k synovi, ale zároveň hájí neslučitelné světonázory. Náznaky, jak se Muir vůči Bishopovi na základě svých dřívějších rozhodnutí zachová, nás drží v nejistotě, nakolik se veterán CIA idealismem svého učně ve skutečnosti nakazil a zda jej v kritické situaci podpoří. Kromě nutnosti vyhodnocovat ve vícero časových rovinách velké množství informací a sledovat, jaký cíl která postava momentálně sleduje, jsme do hry zapojováni záměrně diskontinuitním střihem. Záběry na sebe vždy přímo nenavazují, něco mezi nimi chybí nebo přebývá, opakovaně dochází ke skokům v čase tam a zpět. Některé scény tak připomínají skládačku s rozhozenými dílky, které si sami musíme poskládat do souvislého obrazce. Spy Game je sice převážně interiérová konverzačka s brilantně napsanými dialogy, ale nebyl by to Tony Scott, kdyby nevytěžil každé příležitosti nakopnout vyprávění kromě dynamiky mezi postavami také nějakým audiovizuálním ozvláštněním. Tradičně střídá různé objektivy a barevné ladění jednotlivých sekvencí (každý z flashbacků má vlastní vizuální i hudební styl), občas použije expresivně vychýleného úhlu kamery a v jednu chvíli si neodpustí ani poctu Čelistem v podobě velmi podobného použití vertigo efektu. Přes rychlý střih a vizuální rozmanitost je Spy Game slastně kompaktní podívanou, na níž by se dramaturgové mohli učit, jak neztrácet čas s jinými než kompozičně motivovanými vyprávěcími prvky. A kromě toho jde o nádherně stylovou (byť ne poslední) Redfordovu rozlučku s rolemi mužů, kteří i ve světě s rozostřenými hranicemi mezi dobrem a zlem bezpečně vědí, co je správné. 90% Zajímavé komentáře: Gemini, Pohrobek, zputnik, Hal_Moore(9.1.2009)

  • Pepinec
    ***

    Ne, v Americe se o budoucnost loutkařského řemesla nemusejí bát. Jejich vláda tímhle stylem vychová mnoho dalších generací a Hollywood zcela jistě najde další slavné tváře, kteří statečně skočí do kalné vody. Jen si tak pro sebe říkám; co nového mně asi tak mohou tyhle příběhy přinést? Ráčej odpustit, pane velkotovárníku Scotte, ale větší duši má i moje trekové kolo...(27.9.2012)

  • Le_Chuck
    ***

    Techno Tony na uzde. Po tom čo sa vizuálne rozjašil v Man on Fire a Domine som bol zo Spy Game trochu sklamaný. O tu jednu hviezdu slabšie, ako Jason Bourne. 70%(14.1.2005)

  • Djkoma
    ***

    Nijak nadprůměrné příběhově, slušně natočené a lehce nadprůměrně zahrané. Celkově jsem vkládal větší naděje ve spojení Redford + Pitt + Scott. Škoda.(21.4.2005)

  • Shit
    ***

    na to jaké má film hvězdné herecké zastoupení nedostanete bohužel žádné herecké předestavení, ale celkem nudnou podívanou, která vás moc nezaujme. Filmu celkem znatelně chybí více akce a napětía a deleko lepší a propracovanější scénář.(17.2.2005)

  • - Scény z Berlína se natáčely ve skutečnosti v Maďarsku. (don corleone)

  • - V momentě, kdy Nathan Muir (Robert Redford) vchází do své kanceláře poté, co mu tři zaměstnanci CIA prohledávali pracovní složky, je možné spatřit na věšáku vedle dvěří červenou kšiltovku, která patří režisérovi filmu Tonymu Scottovi. (žvanimírek)

  • - Ohledně režie se mluvilo i o Mike van Diemovi. (Othello)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace