poster

Znamení

  • USA

    Signs

  • Slovensko

    Znamenia

  • Velká Británie

    Signs

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2002, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • igi B.
    ****

    Výborné a netradiční drama o slabosti, strachu a víře... Řemeslně velmi zručně natočený psychologický scifithriller s hororovými prvky a náboženským nádechem. I když po skvěle budovaném napětí v úvodu filmu M.N.S. trošku podléhá >svým vlastním< klišé, Mel Gibson by mohl >trošku méně< hrát (očima a mimikou vůbec :-) a ty dětičky by nemusely být tak dokonalé, krásné, inteligentní a statečné - a nakonec i reálné záběry >emzáků< trošku shazují tu mysterióznost děje, pointa je nakonec tradičně shyamalanovsky vydařená. Ano, nakonec vše je osudově dáno, vše do sebe zapadá a je tak, jak je předurčeno a jak má mýt... Vlastně - jak osudově? Ne! Vše je otázkou víry, neboť vše je řízeno tak, jak předurčil Bůh! A vlastně nakonec ani tak nejde o to náboženství... - - - P.S. Bůh není! Není důvod... °-|(22.9.2006)

  • tron
    *****

    „A ak necháme stranou možnosť, že nám tu v noci po streche behala škandinávska olympionička?“ Hoci by sa mohlo zdať, že M. Night Shyamalan na seba ŠIESTYM ZMYSLOM a VYVOLENÝM uplietol bič a aj od ZNAMENÍ takpovediac automaticky budete čakať ďalšiu šokujúcu pointu (napr. - je za všetkým v skutočnosti len šialený sused?), výsledok je vyzretý a po stránke rafinovaného scenára vďaka výborne vypointovaným retrospektívam možno ešte lepší! ZNAMENIA sú hravý film so strhujúcim tempom (finále s pohármi vody a baseballovou palicou Joaquina Phoenixa alias dobráckeho strýka Merrilla ma uchvacuje rovnako, ako finále POSLEDNÉHO MOHYKÁNA) a zmyslom pre humor, na ktorom majú podiel pôvabní herci, v čele s vierohodným Melom Gibsonom (kvalitné výkony však podávajú aj deti a Shyamalan osobne). Autor vŕši jednu nezabudnuteľnú scénu za druhou (pes, postava na streche, nôž) a výrazne mu pomáha hudba, kamera, výprava, strih a drobné (no o to účinnejšie) špeciálne efekty. Posledná scéna (zaobíduca sa bez slov) naznačí, že Shyamalan by dokázal nakrútiť kvalitný nemý film. Citlivé ZNAMENIA sa pre mnohých divákov môžu stať osobnou záležitosťou a nejde o to, či ste katolík alebo evanjelik. V niečo veríme všetci. Kino Považan 2002 (2x)(18.10.2004)

  • Shit
    *****

    Po Šestým smyslu je Znamení nejlepším filmem Shyamalana, teda prozatim, ale pochybuju, že se mu v nejbližší době podaří natočit něco lepšího. Shyamalan tady jako obvykle hned od začátku buduje skvělou atmosféru, která vydrží až do konce a nekončí ani když už je všechno jasný. Příběh je taky zajímavej, ale trošku mi vadilo, že Shyamalan nenechal diváka dýl napochybách kdo že vlastně udělal to znamení a proč ho udělal, pak by určitě ještě víc fungoval takvej ten strach z neznáma. Co se týká herců, tak ty si umí Shyamalan vybrat dobře, Joaquin Phoenix je skvělej, o Melu Gibsonovi se snad ani nemá cenu bavit a dokonce ani ty malý děcka nevaděj. Ale přece jenom mi přišlo, že to má pár hluchých míst, ale neni to nic zásadního, takže jsem se nestihnul ani začít nudit.(26.8.2006)

  • zputnik
    ****

    M. Night Shyamalan rozehrál ve svém snímku ZNAMENÍ velmi zajímavou „partii“. Na povrchu rozehraný napínavý příběh (thriller) skrývá ve svém nitru velmi silné, filozoficko-psychologicky laděné drama o opodstatněnosti (v tom nejlepším slova smyslu míněné) víry. Tímto směrem se pak snímek dotýká problematiky štěstí, náhody, strachu či naděje. ZNAMENÍ je výborně zpracován. Po formální stránce se mu nedá snad (téměř) nic vytknout - kvalitní scénář je Shyamalanem skvěle zpracován, hudební složka (Jamese Newtona Howarda) ani v jednu chvíli nezklame, herci podávají velmi dobré výkony. Je s podivem, jak vypjatou atmosféru dokáže Shyamalan vytvořit za použití tak „skromných prostředků“ - zvuk, hluk, stíny, mihotání se postav etc. Shrnuto a podtrženo: Shyamalanův opus beru za velmi kvalitní drama, thriller a sci-fi. Za horor ho však já osobně nepovažuji. Ale o to vlastně asi v tomto snímku ani nejde(16.9.2003)

  • Marigold
    ***

    V něčem velmi vtipná aktualizace žánru invazní sci-fi, v něčem nepříjemně klaustrofobické, v něčem mile nadsazené (kloboučky), v jiných ohledech ale naprosto obtěžkané snahou přesahovat a ukazovat něco víc než komorní příběh rodinné krize obklopené tajemnými znameními zhůry. Bavilo mě to sledovat jako jednu z variant klasického vyprávění o znovu-nastolení autority otce skrze katastrofu. V tomto ohledu to lehce připomíná Spielbergovu Válku světů. Steven je však výrazně lepší vypravěč a bavič, aniž by za Shyem zaostával myšlenkově (ono to ani moc nejde).(13.6.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace