poster

Znamení

  • USA

    Signs

  • Slovensko

    Znamenia

  • Velká Británie

    Signs

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2002, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • movie
    ****

    Dokonalý závěr, kdy Shyamalan vystaví atmosféru z mála - srdce buší jako o závod a skoro se chce až brečet.(20.9.2002)

  • May
    *****

    Dokonalé, není tomu co vytknout. Úžasná atmosféra od začátku do konce, strach z nevědomosti, psychický teror na divákovu mysl, co víc si přát. Už se nemůžu dočkat na další Shyamalanův počin...(4.3.2004)

  • Lima
    ***

    Začnu tím pozitivním. Líbilo se mi, jak v závěru Shyamalan použil dívčinu obsesi z vody a Merillovu baseballovou schopnost "pořádně máchat". Obojí, zdánlivě nesouvisející s dějem, vyústilo ve zdařilou pointu. Také je pravda, že některé scény jsou skvěle natočené a infarktově napínavé, Shyamalan prostě "z prdu umí udělat kuličku". A teď to horší - Shyamalan se snaží řešit spoustu otázek - otázku víry, rodičovství a další a další. Hodně to narušuje soudržnost děje a mnohdy i nudí. Některé scény (rádoby emocionálně vypjatá scéna s modlením před jídlem, dialog se svojí umírající ženou) působí zde strašně nepřirozeně. Shyamalan jako přesvědčený katolík si řeší své problémy, psychologie mu moc nejde a výsledkem je podivný paskvil - něco mezi psychologickým filmem a čistokrevným hororem. Obojí dohromady k sobě moc nepasuje a nedrží pohromadě.(18.5.2003)

  • Radyo
    *****

    Předem se musím přiznat, že Šestý smysl i Vyvolený se mi líbily, nicméně i přes svá překvapivá vyústění jsem z nich neměl tak úžasné dojmy, jako většina diváků. To už se ale nedá říct o mých dojmech, které mě plně ovládly během a zejména pak po skončení filmu Znamení. Musím uznat, že Shyamalan je naprosto geniální. Natočit sci-fi thriller, až skoro horor, a to s minimem speciálních efektů a šokujících masek (navíc poměrně jednoduchých), to totiž nedokáže každý. Už úvodní tóny grandiózní hudební složky od Jamese Newtona Howarda mě nenechaly na pochybách, že tohle nebude jen takový standartní thriller. A taky že nebyl. Přiznávám, že místy jsem měl nervy napjaté k prasknutí, přičemž paradoxně největší úlek u valné části diváků vyvolávaly zvuky běžného života (např. zazvonění telefonu), zasazené ovšem do onoho správného momentu napětí. Velice pozoruhodná je také konfrontace v posledních desítkách let stále sílícího fenoménu UFO s otázkou víry. Myslím, že Mel Gibson se do role pastora, jenž svou víru pozbyl, hodí velice dobře, a i když tentokrát nepodává oscarový výkon, nenechá nikoho na pochybách o tom, že je velkým hercem. Joaquin Phoenix mě mile překvapil. Jeho role mi připadala napsaná tak nějak "dvourozměrně", ale on jí dokázal vtisknout i ten chybějící třetí rozměr (na rozdíl třeba od Gladiátora, kde z "třírozměrné" role udělal naopak "dvourozměrnou"). Obě děti hrají také velice dobře, zbytek postav už pak nemá dostatečný prostor. Jediná drobná vada na kráse je pak poněkud slabší pointa (a nesouvisí to s tím, že není šokující), na ní se dalo určitě ještě zapracovat. Nicméně to je jen drobný detail, který celkové úrovni filmu rozhodně nemůže výrazně ublížit. Netrpělivě očekávám Shyamalanův další film.(26.10.2002)

  • J*A*S*M
    ****

    Nadprůměrný thriller (variace na Den nezávislosti) v typicky Shyamalanovsky ukecaném stylu, budující znepokojivou atmosféru od začátku až do konce, kdy ale značně upadá kvůli na pohled ne příliš povedenému emzákovi. Mel Gibson celý film táhne, z obrazovky v podstatě nesleze. Na absolutní hodnocení Signs nedosáhnou kvůli závěru, který je příliš americký a do atmosféry zbytku snímku celkově nazapadá.(30.12.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace